Polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2009

Plysbjørnen

Mebach skriver:

Jeg er enig med ag. Jeg giver gerne en million for at være med til at fejre min bedste veninde. Forstår ikke hvordan et polterabend kan være latterligt? Det er da en stor dag for både brud og gom?

Er det??? Jeg må ærligt tilstå at jeg synes det er selve brylluppet der er en stor dag og ikke dagen for polterabend... For mig der er polterabend bare en dårlig undskyldning for at drikke sig skide fuld og opføre sig tåbeligt... Og ja jeg ville blive dybt skuffet hvis nogen holdt en polterabend for mig...

Men sådan er vi heldigvis så forskellig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2009

Helle30

Har du mon skrevet forkert Trold? Mener du, at du ville blive skuffet, hvis nogen ville holde polterabend for dig?

- Helle

Anmeld

19. juli 2009

Plysbjørnen

Helle30 skriver:

Har du mon skrevet forkert Trold? Mener du, at du ville blive skuffet, hvis nogen ville holde polterabend for dig?

- Helle

Ja det mener jeg faktisk... Jeg vil 10 gange hellere sidde hjemme og hygge mig... Skulle det endelig være så ville jeg bare gerne ud og spise en god middag, (sådan kinesisk buffet, eller hvad det nu hedder) sammen med vennerne og manden, og så måske slutte af med en gang bowling... Det ville være "polterabend" nok for mig...

Men det der helt store hvor jeg for det første ikke aner en dyt om hvad der skal ske, med garanti ville være dybt flov over at skulle være med halvdelen af... Næ nej det er ikke lige mig...

Men sådan er vi heldigvis så forskellig... 

Anmeld

19. juli 2009

Siber

Anonym skriver:

Jeg er anonym i tilfælde af at nogle af de implicerede læser med - ikke fordi I ikke må vide, hvem jeg er.

Det forholder sig således, at én af mine allerbedste veninder skal giftes snart og der skal være polterabend. Jeg har ikke været med til at arrangere den, fordi jeg var/er gravid, kvalm og overtræt, da den skulle arrangeres.

Nu har jeg så fået invitationen til dagen og der viser det sig, at vi skal betale over 700 kroner hver for at være med.
Det gør mig helt - uproportionelt måske - edderspændt, for så mange penge har jeg ved den gode grød ikke og sørme om ikke den tilkommendes polterabend, som min mand er inviteret med til koster det samme. Det bliver så lige under 1500 kroner pr. husstand.

Jeg synes bare, det er SÅ røv, at jeg ikke kan komme med til min bedste venindes polterabend og samtidig synes jeg, det er direkte skamløst tåbeligt at lave et arrangement, der kommer til at koste folk så mange penge.

Jeg er lidt i vildrede, for på den ene side har jeg lyst til at gøre mig uvenner med alle og råbe op om, at jeg af princip aldrig vil give så mange penge for en polterabend, at det er direkte respektløst over for alle med en årsindkomst under 300.000 kroner og at jeg synes, de har været helt ekstremt egoistiske ved at arrangere noget, der er så dyrt!
Jeg tror ikke engang at en eneste af os er i almindeligt lønnet arbejde for tiden. Halvdelen er på barsel og halvdelen studerer, så om jeg for min død fatter, at det skal laves så pladderdyrt!

Jeg synes bare, at det er bizart at arrangere noget, der skulle være en hyggelig og festlig dag for bruden eller gommen, der i stedet bliver noget underligt noget, hvor halvdelen enten har ruineret sig selv for at være med eller simpelthen er nødt til at blive væk.

Grrrrrrrr... Men hvad ville I stille op tøsepiger? Jeg føler mig lidt mere rasende, end situationen egentligt indbyder til. Men man er vel gravid.

Hej Ano,

ja så kommer jeg også lige med mit besyv.

Det er jo ikke lige frem en ving ving situation du sidder i, og fuck hvor er det ærgeligt for dig! Nogen ganger er penge bare noget lort, men gode at have alligevel!

Altså jeg synes jo også at 700 bobs er mange penge, når man ikke har dem. Selvfølgelig kan de skaffes, men jeg synes hellere ikke at det skal gå ud over resten af fam. for det! Det bliver jo ingen fest for dig/din veninde hvis du skal gå rundt og have dårligsamvittighed over at have brugt madbugettet på en PA. Jeg ville da hellere foreslå at du dropper det, giver en forklaring til din veninde (som hun helt sikkert godt kan forstå) også laver i noget for jer selv.
Jeg kunne tænke mig (nu hvor jeg ved hvem du er) at du ville gøre alt for dine nærmeste, så det er betemt ikke gnieren der kommer op i dig. Men simpelthen din sunde fornuft.
Jeg ved hellere ikke om det kan nåes at laves om?
Puha og øv en situation!

Så vil jeg lige sige for mit eget vedkommende at jeg gerne ville betale 700 bobs for en PA, men jeg har også pengene, og det kan du så ikke bruge til en skid! Men jeg er helt ening i at det bliver skruet op de PA, måske de kunne skrues ned igen! Det er jo ikke omkostingerne det handler om, men mere om at have en hyggelig dag sammen med dem man holder af!

Kære kære søde du, jeg håber du finder en løsning, så du ikke skal gå rundt og have ondt i maven over det!

Knus Siber

ps hvor ville jeg ønske jeg var så kreativ som du..........................og din mand. Jeg har bare ikke tid til det! Men det kunne være jeg skulle finde tid til det, i stedet for at sidde her foran com

Anmeld

19. juli 2009

Anonym trådstarter

Siber skriver:

Hej Ano,

ja så kommer jeg også lige med mit besyv.

Det er jo ikke lige frem en ving ving situation du sidder i, og fuck hvor er det ærgeligt for dig! Nogen ganger er penge bare noget lort, men gode at have alligevel!

Altså jeg synes jo også at 700 bobs er mange penge, når man ikke har dem. Selvfølgelig kan de skaffes, men jeg synes hellere ikke at det skal gå ud over resten af fam. for det! Det bliver jo ingen fest for dig/din veninde hvis du skal gå rundt og have dårligsamvittighed over at have brugt madbugettet på en PA. Jeg ville da hellere foreslå at du dropper det, giver en forklaring til din veninde (som hun helt sikkert godt kan forstå) også laver i noget for jer selv.
Jeg kunne tænke mig (nu hvor jeg ved hvem du er) at du ville gøre alt for dine nærmeste, så det er betemt ikke gnieren der kommer op i dig. Men simpelthen din sunde fornuft.
Jeg ved hellere ikke om det kan nåes at laves om?
Puha og øv en situation!

Så vil jeg lige sige for mit eget vedkommende at jeg gerne ville betale 700 bobs for en PA, men jeg har også pengene, og det kan du så ikke bruge til en skid! Men jeg er helt ening i at det bliver skruet op de PA, måske de kunne skrues ned igen! Det er jo ikke omkostingerne det handler om, men mere om at have en hyggelig dag sammen med dem man holder af!

Kære kære søde du, jeg håber du finder en løsning, så du ikke skal gå rundt og have ondt i maven over det!

Knus Siber

ps hvor ville jeg ønske jeg var så kreativ som du..........................og din mand. Jeg har bare ikke tid til det! Men det kunne være jeg skulle finde tid til det, i stedet for at sidde her foran com

Tusind, tusind tak for alle dine tanker kære Siber!

Det er virkelig rart med en kommentar fra én, der forstår at det ikke handler om vilje til at give sin veninde en god dag, for jeg var så småt ved at begynde at føle mig som en dårlig veninde... Eller i hvert fald en misforstået dårlig veninde på den måde at forstå, at det ville være lige gyldigt, hvad jeg gjorde og sagde, så ville folk og måske min veninde opfatte det som om, jeg ikke ville gøre noget for hende.

Så jeg er rigtig glad for at høre, at det ikke bliver opfattet sådan af alle!

Indtil den her debat havde jeg på intet tidspunkt forestillet mig, at min veninde kunne finde på at tage det fortrydeligt op, hvis jeg meldte fra pga økonomi. Jeg var helt sikker på, at hun ville forstå det uden at blinke, men alle de her meninger, om at man bare skal betale en bondegård for en PA eller undvære venner, har gjort mig noget usikker på, hvordan jeg skal forklare hende det, så det er rart at høre, at der findes nogle, som dig, der forstår det.

Så tusind tak skal du have, du har reddet min aften.

Knus mig

Anmeld

20. juli 2009

linemus

Jeg er sikker på, at din veninde forstår, af den simple grund at hun er DIN veninde. Hun kender dig og ved, at du ville gøre alt for hende, hvis det stod i din magt. Hun ved også, at din familie selvfølgelig kommer i første række.

Hvis jeg havde pengene, så ville jeg gladeligt bruge dem på en god dag for min veninde, men når man står i en kneben situation, hvor det handler om at prioritere mellem familie og veninde, så tvivler jeg ikke på mit valg. Og så er pengene altså ikke til at grave frem. Jeg tror ikke, familien ville låne til en PA, når man samtidig skylder dem for diverse andre mere nødvendige ting.

Jeg synes, det er synd, at der ikke er flere herinde, der forstår din situation, for det handler jo om at se det ud fra dit synspunkt og midler. Det handler jo ikke om, at du ikke er en god veninde.

Og hvorfor SKAL en PA være så dyr? Man kan da sagtens lave en fantastisk dag med alle veninderne uden det skal koste en herregård. Her kan man jo også prioritere, hvad der er vigtigst. Jeg ville også være meget flov, hvis mine veninder skulle bruge så mange penge på en dag for min skyld, og ville hellere have at alle kunne komme med. HVIS alle havde pengene, så kan jeg godt forstå, at det er fedt med en masse oplevelser, man ikke normalt ville have, og så skal man selvfølgelig gøre det.  

Knus Line

PS. Bliver noget stødt over AGs kommentar over at være så træt af juligruppen og tøsefnidder!? Måske er jeg den eneste, men hvor kom det lige fra???

Anmeld

20. juli 2009

Tynen

linemus skriver:

Jeg er sikker på, at din veninde forstår, af den simple grund at hun er DIN veninde. Hun kender dig og ved, at du ville gøre alt for hende, hvis det stod i din magt. Hun ved også, at din familie selvfølgelig kommer i første række.

Hvis jeg havde pengene, så ville jeg gladeligt bruge dem på en god dag for min veninde, men når man står i en kneben situation, hvor det handler om at prioritere mellem familie og veninde, så tvivler jeg ikke på mit valg. Og så er pengene altså ikke til at grave frem. Jeg tror ikke, familien ville låne til en PA, når man samtidig skylder dem for diverse andre mere nødvendige ting.

Jeg synes, det er synd, at der ikke er flere herinde, der forstår din situation, for det handler jo om at se det ud fra dit synspunkt og midler. Det handler jo ikke om, at du ikke er en god veninde.

Og hvorfor SKAL en PA være så dyr? Man kan da sagtens lave en fantastisk dag med alle veninderne uden det skal koste en herregård. Her kan man jo også prioritere, hvad der er vigtigst. Jeg ville også være meget flov, hvis mine veninder skulle bruge så mange penge på en dag for min skyld, og ville hellere have at alle kunne komme med. HVIS alle havde pengene, så kan jeg godt forstå, at det er fedt med en masse oplevelser, man ikke normalt ville have, og så skal man selvfølgelig gøre det.  

Knus Line

PS. Bliver noget stødt over AGs kommentar over at være så træt af juligruppen og tøsefnidder!? Måske er jeg den eneste, men hvor kom det lige fra???

Jeg er meget enig i det du skriver!
Jeg kan ikke se hvorfor en PA absolut SKAL være dyr for at være god.
Det handler jo ikke nødvendigvis om det man laver, men om dem man er sammen med!
Derfor synes jeg det er rigtig ærgeligt at penge skal komme imellem venner (For at sige det lidt drastisk)

Jeg håber, håber, håber VIRKELIG at veninden forstår situationen - Men altså, hvad skal man gøre når man ikke har pengene.
Som Line skriver, så ville jeg selv være led og ked af at skulle låne penge af min familie til en PA (Læs: Spas) når man i forvejen har en lidt kneben økonomi.
(Det har vi selv lige haft og var selv på nippet til at melde fra den til føromtalte PA hvis det blev for dyrt)

______

Har gået og tænkt over den kommentar de sidste par dage, og vidste ikke om jeg overhovedet skulle kommentere den.
Jeg blev selv lidt "Hvad dælen mener du lige med det" - Den kom rimelig pludseligt.
Men det er nok fordi jeg er en af dem der er meget herinde og så tænker over om det er noget jeg har skrevet eller gjort?!

Kan du ikke uddybe hvad det er du er så træt af, istedet for bare at logge af og så er det det?
_______

Anmeld

20. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg har selv stået i din situation.
Min bedste veninde siden 1. klasse skulle giftes sidste år. Vi havde i nogle ikke været bedste veninder, men bare mere almindelige veninder, men alligevel skulle vi selvfølgelig med til hendes PA. Den skulle afholdes i juni, og min sidste SU var gået ind i slutningen af maj. Fra og med juni til og med november skulle vi leve af den SU og de 8.000 vi havde opsparet - mandens løn gik til faste udgifter. Over hele sommeren skulle vi altså til PA, bryllup og derudover en barnedåb, en 40-års fødselsdag og vi skulle fejre vores egen piges 1-års dag. Og der var ikke sparet ekstra op til det, da vi simpelthen ikke havde kunnet spare mere sammen.

En af brudens bekendte havde planlagt PA´en og sendte derefter en mail rundt til os, om at PA ville koste 1000 kr. pr. person, og både manden og jeg var inviteret. Derudover ville jeg også gerne give en fin gave og vi skulle møde i galla, så nyt tøj var også påkrævet. Jeg meldte fra til PA´en. Og jeg følte mig også rigtig ærgelig over, at det skulle gøres så dyrt. Jeg er generrelt imod at låne penge af familien, og gør det kun hvis det f.eks. er i yderste nødstilfælde som mangel på mad - ikke til en PA.

Jeg snakkede med bruden om det efterfølgende, og hun sagde, at hun ikke fattede at det skulle være så dyrt, for flere af dem hun rent faktisk gerne ville have set, havde måtte melde fra. Og hun var fuld af forståelse for vores situation, omend hun var ærgelig.

Så jeg ved godt hvordan det er, når man bare gerne vil, men ikke finder det muligt. Du er ikke en dårligere veninde af den grund - i min verden er det bryllupsdagen og ikke PA´en, der er den vigtigste dag for brudeparret.

Anmeld

20. juli 2009

Anonym trådstarter

linemus skriver:

Knus Line

Tusind tak kæreste Line!

Du har forstået lige præcis, hvad det er for et dilemma, jeg står i. Det er nemlig lige præcis det, der er problemet; når man altså ikke har de penge og det ikke er et spørgsmål om vilje.
Ih, hvor er jeg bare glad for, at I er en del, der forstår, hvad jeg mener! Så har jeg da fået forhåbningen tilbage om, at min veninde sikkert også kommer til at forstå det.

Og så var det lige netop det, jeg egentligt gerne ville diskutere med jer: Hvorfor hulan en polterabend skal være så dyr.

Mht AGs kommentar om hele gruppen, ville jeg også ønske, at hun ville komme ind og forklare i stedet for at gå og smække med døren. Det var noget af en våd karklud at få i ansigtet og jeg forstår stadig ikke rigtigt, hvordan det jeg skrev har kunnet forårsage så meget galde.
Så jeg er forøvrigt glad for, at jeg ikke er den eneste, der har undret mig og syntes, at den reaktion måske var lidt voldsommere end nødvendigt.
Jeg ville også mægtig gerne have hende til at læse mit svar og min undskyldning for, at jeg kom til at lyde vredere end min mening var, for det er sørme en træls fornemmelse at sidde med skylden for, at hun er udvandret.

Knus mig

Anmeld

20. juli 2009

Anonym trådstarter

Tynen skriver:

Jeg er meget enig i det du skriver!
Jeg kan ikke se hvorfor en PA absolut SKAL være dyr for at være god.
Det handler jo ikke nødvendigvis om det man laver, men om dem man er sammen med!
Derfor synes jeg det er rigtig ærgeligt at penge skal komme imellem venner (For at sige det lidt drastisk)

Jeg håber, håber, håber VIRKELIG at veninden forstår situationen - Men altså, hvad skal man gøre når man ikke har pengene.
Som Line skriver, så ville jeg selv være led og ked af at skulle låne penge af min familie til en PA (Læs: Spas) når man i forvejen har en lidt kneben økonomi.
(Det har vi selv lige haft og var selv på nippet til at melde fra den til føromtalte PA hvis det blev for dyrt)

______

Har gået og tænkt over den kommentar de sidste par dage, og vidste ikke om jeg overhovedet skulle kommentere den.
Jeg blev selv lidt "Hvad dælen mener du lige med det" - Den kom rimelig pludseligt.
Men det er nok fordi jeg er en af dem der er meget herinde og så tænker over om det er noget jeg har skrevet eller gjort?!

Kan du ikke uddybe hvad det er du er så træt af, istedet for bare at logge af og så er det det?
_______

Hørt! Og helt enig, men det er der vel ingen, der kan være i tvivl om.

Men igen: Jeg er SÅ glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der ikke vil gå ud at låne penge af mine nærmeste for at komme til PA!! For jeg var virkelig ved at overveje, om jeg mon bare var verdens største egoist, som i grunden ikke fortjener at have nogle venner.
Og siden jeg har den største respekt for jer Siber, Line og dig Tynen - og jer andre, der har skrevet for længere tid siden selvfølgelig også! - og ved, at I er nogle gode, kærlige og loyale venner, så har jeg det efterhånden helt fint med mig selv igen.

Mht den med "pigefnidderen," kan jeg ikke lige forestille mig, at det er noget, du har gjort Tynis, for du er da noget af det mindst pigefnidrede, jeg kender.
Jeg spekulerede på, om det handlede om rygklapperi? Altså det at én - i dette tilfælde mig - skriver  "buhu, de andre i mit liv er dumme" og så får en masse opbakning herinde...
Men er det ikke det, man har sine venner til? Altså til at fortælle én, at man er god nok, selvom man en gang imellem tager fejl?
Nå, det er selvfølgelig også kun spekulationer, som jeg hellere burde undlade at komme med. Det kunne bare være rart at høre, om det drejer sig om noget, vi rent faktisk har gjort forkert eller det bare er dårlig kemi.

Knus hende med forbogstaverne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.