Polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2009

Helle30

Ja, jeg skal beklage på forhånd, at jeg ikke kan svare ærligt - uden at svare "forkert", og det er på ingen måde min hensigt at fornærme nogen eller nedgøre folk, der ikke har så meget plads i budgettet. På den anden side aner jeg ikke, hvem det er, jeg svarer - så jeg kaster mig ud i et svar - OG et spørsmål - uden forbehold.

Jeg havde gerne betalt 700 kr. for en polterabend til min bedste veninde, - hvis det var dét, det skulle koste at give hende en dag, der var HENDES. Jeg mener ikke, man skal stræbe efter at gøre dagen så dyr så mulig (hun skal jo ikke spise russisk kaviar eller møde Stevie Wonder i Egypten, hvis hun ikke kan fordrage nogen af delene), men hvis hun altid har ævlet om at få et mudderbad af Jes Dorph og høre en jazzkoncert i Ringsted Bio, så må man jo se, hvad det koster og vurdere, om man vil betale. Det havde du så ikke mulighed for at være med til at vurdere, fordi du ikke var der - og det leder mig til mit sp:

Hvorfor har I ikke lige ringet lidt sammen - eller sms'et eller noget? Altså,  selvom man ikke kan deltage, så synes jeg da, det var "naturligt" lige enten at du kontaktede veninderne, eller de kontaktede dig. Altså ift. at sende en invitation til polterabend. Det kan jeg ikke forstå.

- Helle, der både har prøvet at være flad som en fregne og at have råd.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

Anonym trådstarter

Helle30 skriver:

Ja, jeg skal beklage på forhånd, at jeg ikke kan svare ærligt - uden at svare "forkert", og det er på ingen måde min hensigt at fornærme nogen eller nedgøre folk, der ikke har så meget plads i budgettet. På den anden side aner jeg ikke, hvem det er, jeg svarer - så jeg kaster mig ud i et svar - OG et spørsmål - uden forbehold.

Jeg havde gerne betalt 700 kr. for en polterabend til min bedste veninde, - hvis det var dét, det skulle koste at give hende en dag, der var HENDES. Jeg mener ikke, man skal stræbe efter at gøre dagen så dyr så mulig (hun skal jo ikke spise russisk kaviar eller møde Stevie Wonder i Egypten, hvis hun ikke kan fordrage nogen af delene), men hvis hun altid har ævlet om at få et mudderbad af Jes Dorph og høre en jazzkoncert i Ringsted Bio, så må man jo se, hvad det koster og vurdere, om man vil betale. Det havde du så ikke mulighed for at være med til at vurdere, fordi du ikke var der - og det leder mig til mit sp:

Hvorfor har I ikke lige ringet lidt sammen - eller sms'et eller noget? Altså,  selvom man ikke kan deltage, så synes jeg da, det var "naturligt" lige enten at du kontaktede veninderne, eller de kontaktede dig. Altså ift. at sende en invitation til polterabend. Det kan jeg ikke forstå.

- Helle, der både har prøvet at være flad som en fregne og at have råd.  

Tak for dit svar Helle og jeg skal smide dig en PB, hvis du gerne vil vide, hvem du taler med for det er da det rareste.

Mht om vi har talt sammen, så har vi skam det, men vi har ikke talt om, hvad det skulle koste og det er åbenbart noget, jeg skulle have forhørt mig om eller sagt, hvad jeg max. havde råd til at give for arrangementet, men det skænkede jeg simpelthen ikke en tanke, fordi jeg ikke havde fantasi til at forestille mig, at de kunne finde på at arrangere noget så dyrt, fordi de selv er hhv. studerende og på barsel.

Anmeld

18. juli 2009

Marco2

Ja, undskyld mig men det er netop sådan noget her der gør mig såååå træt af denne juli gruppe.

Jeg har ikke været meget på på det sidste, netop pga sådan noget pigefnidder som det her..

Skaulle nok bare været blevet helt væk.

Du siger du kommer i det røde felt. tror også jeg er på vej derop nu, så logger af.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor du er så negativ overfor arrangementet, og opsætter så kraftige ultimatumer...

Hvorfor ikke bare snakke med de implicerede og finde ud af hvad arrangementet går ud på?

Jeg tror ikke de piger der har arrangeret arrangeret polterabenden har gået ind i deres betragning og analyseret de sociale sammensætninger i det danske samfund og sammenholdt dem med den demografiske sammensætning af de piger der skal deltage.

Jeg tror de har gjort deres bedste, i dit fravær, for at sammesætte en helt fantastsk dag for din veninde.

Og så må du jo deltage i det omfang du kan og har råd til.

Mere lå der ikke i mit svar...

Men jeg ved jo ikke hvem du er, og det er for så vidt også ligegyldigt, men jeg gav dig et svar på dit spørgsmål. Lagde ikke op til en diskussion af MIN privatøkonomi eller en tilsvining af dig. Så jeg synes måske du skal falde lidt ned og svare folk ordentligt.

Hvis ikke du vil ha' svar fra begge sider, skal du ikke spørge i et åbent forum!

AG - pissed!

Anmeld

18. juli 2009

ka li ja

nå jamen så vil jeg også lige komme med mit svar.
jeg har været til et par polterabends, og ingen af dem har kostet under 500 kr...
de gange jeg ikke har haft penge, har jeg da helt sikkert også syntes det var dyrt, og at vi ikke havde pengene til det.
men der har vi jo så priroiteret... hvor "vigtig" er denne person vi skulle til pa med.. jeg har en gang meldt fra, da jeg ikke mente jeg havde råd, og ikke kendte personen så godt.
men da min aller bedste veninde skulle giftes. tog jeg mig råd! vi havde ingen penge, men jeg lånte af min mor. det ville jeg på ingen måder gå glip af.
men jeg har også været med til at planlægge, og ved ting koster hvis man vil ud og prøve noget..

kan godt se du står midt i et dilemma. men kunne du ikke snakke med dem der har arrangeret det??

Anmeld

18. juli 2009

Anonym trådstarter

Marco2 skriver:

Ja, undskyld mig men det er netop sådan noget her der gør mig såååå træt af denne juli gruppe.

Jeg har ikke været meget på på det sidste, netop pga sådan noget pigefnidder som det her..

Skaulle nok bare været blevet helt væk.

Du siger du kommer i det røde felt. tror også jeg er på vej derop nu, så logger af.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor du er så negativ overfor arrangementet, og opsætter så kraftige ultimatumer...

Hvorfor ikke bare snakke med de implicerede og finde ud af hvad arrangementet går ud på?

Jeg tror ikke de piger der har arrangeret arrangeret polterabenden har gået ind i deres betragning og analyseret de sociale sammensætninger i det danske samfund og sammenholdt dem med den demografiske sammensætning af de piger der skal deltage.

Jeg tror de har gjort deres bedste, i dit fravær, for at sammesætte en helt fantastsk dag for din veninde.

Og så må du jo deltage i det omfang du kan og har råd til.

Mere lå der ikke i mit svar...

Men jeg ved jo ikke hvem du er, og det er for så vidt også ligegyldigt, men jeg gav dig et svar på dit spørgsmål. Lagde ikke op til en diskussion af MIN privatøkonomi eller en tilsvining af dig. Så jeg synes måske du skal falde lidt ned og svare folk ordentligt.

Hvis ikke du vil ha' svar fra begge sider, skal du ikke spørge i et åbent forum!

AG - pissed!

Jeg er overrasket over og ked af din reaktion på mit svar til dig. Det var bestemt ikke min hensigt at lyde så aggressiv, som det lader til, at du har læst tonen i mit indlæg som.

Jeg er også meget forvirret over, hvad du mener med pigefnidder som det her.

Jeg var med mit indlæg ude på at lægge op til en diskussion af emnet som sådan og er derfor glad for, at du bidragede med et modsat synspunkt og det skulle jeg sikkert have sagt mere tydeligt, da mit skrevne ord åbenbart har virket meget mere vredt end det var.

Jeg forstår ikke, hvad du mener med, at du ikke forstår, hvorfor jeg er så negativ over for arrangementet og opstiller kraftige utimatummer? Jeg er negativ over for arrangementet, fordi ikke alle har råd til at deltage og nej, jeg synes ikke, arrangørerne har gjort deres bedste, når de ender med noget, der er for dyrt til flere.
Men du får mig alligevel til at få lidt røde ører over min galde på dem, for de har selvfølgelig ikke gjort det for at genere nogle og på den måde har de selvfølgelig gjort deres bedste. Jeg synes bare ikke, de har tænkt sig så godt om.
Men på den anden side; hvis det er blevet normen, at en polterabend gerne må koste op til 1000,- kroner, er det jo ikke på nogen måde deres skyld, men derimod et problem, som jeg synes, de fleste har godt af at høre om, hvis de står for at skulle arrangere en polterabend på et tidspunkt.
Og der kunne det nok være en udmærket idé at analysere lidt på de økonomiske forhold i dagens Danmark, før man kaster sig ud i planlægningen af sådan et arrangement.
For man giver jo altså heller ikke sin veninde den mest fantastiske dag, hvis halvdelen af veninderne må blive hjemme.

Mht. at snakke med de implicerede og høre, hvad arrangementet går ud på, er jeg heller ikke helt med, hvad du mener? Jeg kender godt planen for dagen og ved, hvad vi skal, men jeg vil ikke nævne det her, fordi jeg ikke vil risikere at min veninde læser med og får afsløret planerne for dagen.
Og det er også grunden til, at jeg er anonym, ikke for at skjule mig for jer. Det var mig, du var til fest hos i oktober sidste år.

Jeg er ked af, at du er blevet så vred på grund af noget, jeg har skrevet og var bestemt ikke ude på at lange ud efter dig som person, din privatøkonomi eller at hænge dig ud, som et enestående tilfælde af ignorant rigmand.

Det jeg var vred på, var den holdning, som jeg læste i dit indlæg: at alle selvfølgelig har råd til at deltage og at det er et spørgsmål om vilje og gavmildhed.

Anmeld

18. juli 2009

Anja

Uha, kan se at det er et springfarligt emne fordi det handler om folks privatøkonomi ....

MEN jeg havde nu fundet pengene. Jeg ville ikke blive væk fra en af mine bedste veninders pa. Desuden tænkte jeg lidt, at jo flere af dig (ano) og de øvrige veninder der melder fra, jo dyrere bliver arrangementet for de andre.

Jeg har deltaget i et par pa og de har altså kostet henved 1000 kr. Tror det er ret gængs, hvis man skal kunne stable en speciel dag på benene at pengepungen må lidt frem.

Tænker også lidt, at måske kunne have sagt mere fra undervejs i planlægningen af dagen, for ja, det er da mange penge, hvis man ikke lige har dem. Jeg kan kun opfordre dig til at låne dem eller på anden vis sørge for at du kan deltage, ellers tror jeg du vil fortryde det.

Anmeld

18. juli 2009

Monica

Hej...

Vover pelsen i dette emne... Har læst alle indlæg og læst marcos 2 gange. Sådan som jeg læser det er det ikke negativt ladet. Hun synes jo også at 700kr er mange penge... Det er det da, for ALLE... De sidste polterarbener jeg har og min kæreste har været til , har kostet 700 elller lidt mere... Det ER dyrt, og gave og evt nyt tøj, hår og make up kommer oven i... Pisse dyrt at sige ja tak til sådan en Bryllupsinvitation...

Vi har bestemt ikke røven fuld af penge - jeg arbejder i forretningsverden - bestemt ikke nogen stor lønning.

Men, ved egentlig ikke havd jeg skal sige mere, andet end som Kalija skriver, så havde jeg nok lånt penge af min mor eller lign...

Moni

Anmeld

18. juli 2009

Plysbjørnen

Det vil sige at i alle sammen mener at i godt ville kunne hive 1400 ud af økonomien til at gå til en tåbelig polterabend for??? For det var jo ikke kun hende der skulle afsted, hendes mand var inviteret til den pågældende mands polterabend...

I må dælme have mange penge så for det kan jeg ikke, og mine forældre kan for den sags skyld  heller ikke...

Ved ikke om det er fordi jeg er jyde, men jeg nægter at betale så mange penge for noget, kan ikke i min vildeste fantasi se hvordan det skulle kunne blive så dyrt...

Anmeld

18. juli 2009

Muffinmus

Nej sidst vi var afsted kostede det 500 og de synes jeg er meget...tror min egen kostede det samme og der var kun 5 med og jeg fik sgu meget for pengene...Glaspusterri,  kom i en folkeræser bil og køre en tur, fik stripper og pizza til aften
Så nej, alt behøver ikke være dyrt for at man kan få en sjov dag...det vigtigste bør skisme da være at hygge sig med veninderne....og det kan gøres sjovt for ganske få penge pr person hvis man planlægger efter det.

Anmeld

18. juli 2009

Anonym trådstarter

ka li ja skriver:

nå jamen så vil jeg også lige komme med mit svar.
jeg har været til et par polterabends, og ingen af dem har kostet under 500 kr...
de gange jeg ikke har haft penge, har jeg da helt sikkert også syntes det var dyrt, og at vi ikke havde pengene til det.
men der har vi jo så priroiteret... hvor "vigtig" er denne person vi skulle til pa med.. jeg har en gang meldt fra, da jeg ikke mente jeg havde råd, og ikke kendte personen så godt.
men da min aller bedste veninde skulle giftes. tog jeg mig råd! vi havde ingen penge, men jeg lånte af min mor. det ville jeg på ingen måder gå glip af.
men jeg har også været med til at planlægge, og ved ting koster hvis man vil ud og prøve noget..

kan godt se du står midt i et dilemma. men kunne du ikke snakke med dem der har arrangeret det??

Men kæreste Kalaha:

Nu skriver du også, at det for dig handlede om at prioritere og at det handler om, hvor vigtig den person er for én.

Og det er lige præcis det, der er så trist, når man står og ikke i hele den vide verden er i stand til at skaffe de penge, hvis man ikke skal sælge sit inventar, sig selv eller tage maden ud af munden på sine børn.
At folk så skal se på én og mene, at man er nærrig og at bruden åbenbart ikke betyder nok for én... Det gør mig virkelig, virkelig trist.

Der findes altså mange mennesker i verden - og også i Danmark - der ikke kan låne i banken, fordi de er arbejdsløse, sygemeldte eller bare tjener for lidt og som heller ikke kan låne af deres forældre.

Og hvis jeg skulle låne af mine venner, ville jeg sørme gerne have udsigt til at kunne betale dem tilbage for ellers føles det altså et nummer for usselt at bede om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.