Polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2009

Anonym trådstarter

Anja skriver:

Uha, kan se at det er et springfarligt emne fordi det handler om folks privatøkonomi ....

MEN jeg havde nu fundet pengene. Jeg ville ikke blive væk fra en af mine bedste veninders pa. Desuden tænkte jeg lidt, at jo flere af dig (ano) og de øvrige veninder der melder fra, jo dyrere bliver arrangementet for de andre.

Jeg har deltaget i et par pa og de har altså kostet henved 1000 kr. Tror det er ret gængs, hvis man skal kunne stable en speciel dag på benene at pengepungen må lidt frem.

Tænker også lidt, at måske kunne have sagt mere fra undervejs i planlægningen af dagen, for ja, det er da mange penge, hvis man ikke lige har dem. Jeg kan kun opfordre dig til at låne dem eller på anden vis sørge for at du kan deltage, ellers tror jeg du vil fortryde det.

Kære Anja

Tak for dit bidrag også. Jeg kan kun sige igen, at det virkelig ikke er alle, der har mulighed for at skaffe så mange penge.

Og at jeg synes, at problemet virkelig er, at det er blevet gængs praksis at en pa skal koste så mange penge og at det forventes, at man er i stand til at skaffe alle disse penge, hvis man vil forblive på god fod med vennekredsen.

Jeg ville ønske, jeg kunne skaffe de penge, for jeg er meget skuffet over ikke at kunne være med og det vil være en ærgrelse langt ud i fremtiden ikke at have været med den dag. Så meget desto mere, hvis det bliver lige så svært at forklare polterabendskredsen i denne sammenhæng, hvad det vil sige at være ude af stand til at skaffe pengene, som det er her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

Anonym trådstarter

Monica skriver:

Hej...

Vover pelsen i dette emne... Har læst alle indlæg og læst marcos 2 gange. Sådan som jeg læser det er det ikke negativt ladet. Hun synes jo også at 700kr er mange penge... Det er det da, for ALLE... De sidste polterarbener jeg har og min kæreste har været til , har kostet 700 elller lidt mere... Det ER dyrt, og gave og evt nyt tøj, hår og make up kommer oven i... Pisse dyrt at sige ja tak til sådan en Bryllupsinvitation...

Vi har bestemt ikke røven fuld af penge - jeg arbejder i forretningsverden - bestemt ikke nogen stor lønning.

Men, ved egentlig ikke havd jeg skal sige mere, andet end som Kalija skriver, så havde jeg nok lånt penge af min mor eller lign...

Moni

Kære Monica

Tak for dit bidrag også.

Jeg bliver virkelig trist over at høre, at det lige som forventes, at man spenderer et helt måneds-madbudget, hvis man siger ja til en bryllupsinvitation.
Jeg har aldrig forestillet mig, at det var noget, der nødvendigvis hørte sig til og jeg er noget forbavset over, at I er så mange, der tror, at alle kan skaffe penge, hvis de virkelig vil. Og her går jeg ud fra, at ingen af jer, tænker på at sælge jer selv eller lignende.

Ingen tvivl om, at mit svar til AG lød mere ophidset end tilsigtet og det undskylder jeg og håber også, jeg får forklaret hende i mit svar. Så må jeg jo bare håbe, hun læser det engang.
Jeg håber også, at jeg har været bedre til at formulere og målrette min uenighed og forbavselse i mine svar til jer andre, der tror, at det handler om at prioritere, så jeg ikke får gjort nogle af jer lige så harme?
Det er som sagt holdningen og ikke personen, jeg bliver arg på.

Når jeg har været til bryllup før i tiden har jeg som regel været med til at arrangere pa'en og de har filen huleme været billige, men meget underholdende.
Det hører virkelig til sjældenhederne, at jeg har haft råd til at købe gaver, så jeg har som regel lavet dem selv, hvilket også bliver tilfældet her: Jeg laver bryllupskagen og husbond har malet et maleri, de har ønsket sig.
Jeg klipper og farver mit eget hår og syr mit eget tøj.
Det er, hvad jeg har råd til og jeg er sørme glad for, at jeg kan gøre de ting, for ellers ville jeg da være helt udstødt af samfundet lader det til.

Anmeld

18. juli 2009

Lise

Kære søde Ano,

Jeg forstår FULDSTÆNDIG hvor du kommer fra... det er bare det der er noget lort ved polterabends og fattige mus som os. For selvfølgelig ville man gerne give sin højre arm for at ens bedste veninde får en fantastisk dag, og hvis man kunne bare sådan lige, så ville man også gerne bruge 700 kr. på det. Men hvis der bare ikke er 700 kr til overs... Det er der heller ikke bare sådan lige herhjemme hos os. Ved ikke hvad jeg ville gøre - eller det ved jeg måske nok, for jeg ville sgu nok alligevel grave pengene frem, og ærgre mig seriøst over at jeg ikke i stedet brugte pengene til nogle af de tusinde ting jeg mangler, men fordi det var min bedste veninde, ville jeg gøre det... Men det er sgu sur røv at det skal koste så mange penge, når man ikke har dem..

Anmeld

18. juli 2009

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Kære søde Ano,

Jeg forstår FULDSTÆNDIG hvor du kommer fra... det er bare det der er noget lort ved polterabends og fattige mus som os. For selvfølgelig ville man gerne give sin højre arm for at ens bedste veninde får en fantastisk dag, og hvis man kunne bare sådan lige, så ville man også gerne bruge 700 kr. på det. Men hvis der bare ikke er 700 kr til overs... Det er der heller ikke bare sådan lige herhjemme hos os. Ved ikke hvad jeg ville gøre - eller det ved jeg måske nok, for jeg ville sgu nok alligevel grave pengene frem, og ærgre mig seriøst over at jeg ikke i stedet brugte pengene til nogle af de tusinde ting jeg mangler, men fordi det var min bedste veninde, ville jeg gøre det... Men det er sgu sur røv at det skal koste så mange penge, når man ikke har dem..

Tusind tak for din forståelse, kære Lise. Det  varmer.

Jeg kan 100% følge din lyst til at grave pengene frem. Den har jeg også. Jeg kan bare ikke se anden måde at gøre det på end tage dem fra mand og barn og det synes jeg ikke holder...
Men f..., det er en møgsituation uden vindere, synes jeg.

Anmeld

18. juli 2009

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Nej sidst vi var afsted kostede det 500 og de synes jeg er meget...tror min egen kostede det samme og der var kun 5 med og jeg fik sgu meget for pengene...Glaspusterri,  kom i en folkeræser bil og køre en tur, fik stripper og pizza til aften
Så nej, alt behøver ikke være dyrt for at man kan få en sjov dag...det vigtigste bør skisme da være at hygge sig med veninderne....og det kan gøres sjovt for ganske få penge pr person hvis man planlægger efter det.

Kære Maria

Tak for dit bidrag og det er jeg helt enig i. Det behøver altså virkelig ikke at koste noget særligt at arrangere en god polterabend.
Og heller ikke, selvom der er inkluderet arrangementer som strip og glaspustning.

Anmeld

18. juli 2009

Anonym trådstarter

Trold skriver:

Det vil sige at i alle sammen mener at i godt ville kunne hive 1400 ud af økonomien til at gå til en tåbelig polterabend for??? For det var jo ikke kun hende der skulle afsted, hendes mand var inviteret til den pågældende mands polterabend...

I må dælme have mange penge så for det kan jeg ikke, og mine forældre kan for den sags skyld  heller ikke...

Ved ikke om det er fordi jeg er jyde, men jeg nægter at betale så mange penge for noget, kan ikke i min vildeste fantasi se hvordan det skulle kunne blive så dyrt...

Tak for opbakningen, kære Trold.

Anmeld

18. juli 2009

Rasmine

Jeg er enig med ag. Jeg giver gerne en million for at være med til at fejre min bedste veninde. Forstår ikke hvordan et polterabend kan være latterligt? Det er da en stor dag for både brud og gom?

Anmeld

19. juli 2009

Anonym trådstarter

Mebach skriver:

Jeg er enig med ag. Jeg giver gerne en million for at være med til at fejre min bedste veninde. Forstår ikke hvordan et polterabend kan være latterligt? Det er da en stor dag for både brud og gom?

Jeg synes bestemt ikke en polterabend er latterlig. Jeg ville bare ønske, at det var alle forundt at kunne gøre alvor af at ville give en million for at deltage.

Anmeld

19. juli 2009

Tynen

Sidder du og klimper på din mobil, din mormor??!

Ej, jeg vil sige - Jeg forstår begge sider, men hvis man vitterligt IKKE har pengene eller har mulighed for at skaffe dem, så er der vel ikke nogen anden grund end at blive hjemme, selvom det er ski´ ærgeligt..

Lige pt. har vi heller ikke 700 kr. pr. mand (+ gave, tøj m.m.) til en polterarbend, så jeg ville da klart melde fra hvis det var mig der stod i situationen.
Selv er vi lige blevet inviteret til PA og skal "kun" af med 400 pr. mand og det kan jeg godt overleve.
Hvis det havde været 700 har sagen været en helt anden - Bedste veninde eller ej

Trine - Der faktisk ikke gider sådan noget PA  

Anmeld

19. juli 2009

Anonym trådstarter

Tynen skriver:

Sidder du og klimper på din mobil, din mormor??!

Ej, jeg vil sige - Jeg forstår begge sider, men hvis man vitterligt IKKE har pengene eller har mulighed for at skaffe dem, så er der vel ikke nogen anden grund end at blive hjemme, selvom det er ski´ ærgeligt..

Lige pt. har vi heller ikke 700 kr. pr. mand (+ gave, tøj m.m.) til en polterarbend, så jeg ville da klart melde fra hvis det var mig der stod i situationen.
Selv er vi lige blevet inviteret til PA og skal "kun" af med 400 pr. mand og det kan jeg godt overleve.
Hvis det havde været 700 har sagen været en helt anden - Bedste veninde eller ej

Trine - Der faktisk ikke gider sådan noget PA  

Tak Tynis.

Jeg er glad for at høre, at du forstår konceptet "kan ikke skaffe pengene." Jeg forstår stadig ikke, hvordan "ikke har pengene" kan gradbøjes så meget. For mig betyder det: kan ikke skaffe pengene uden at gøre noget ulovligt eller tage dem ud af munden på familien. Det betyder ikke, at jeg har mulighed for at låne dem af nogle andre.

Og jeg er også glad for at høre en andens tilkendegivelse af, at det ikke hjælper på skaffeevnen, at man har med sin bedste veninde at gøre, for jeg er ved at komme til at sidde og føle mig som en dårlig veninde og det er jeg temmeligt trist over.

Og det er i grunden sært... Der er virkelig himmelvid forskel i mit hoved på 400 og 700 kroner. Men det er selvfølgelig også først, når man ganger det med to, at det bliver rigtig fælt.

Knus mig, der lige nu heller ikke rigtigt kan se sig selv komme igennem en pa - gratis eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.