Monica skriver:
Hej...
Vover pelsen i dette emne... Har læst alle indlæg og læst marcos 2 gange. Sådan som jeg læser det er det ikke negativt ladet. Hun synes jo også at 700kr er mange penge... Det er det da, for ALLE... De sidste polterarbener jeg har og min kæreste har været til , har kostet 700 elller lidt mere... Det ER dyrt, og gave og evt nyt tøj, hår og make up kommer oven i... Pisse dyrt at sige ja tak til sådan en Bryllupsinvitation...
Vi har bestemt ikke røven fuld af penge - jeg arbejder i forretningsverden - bestemt ikke nogen stor lønning.
Men, ved egentlig ikke havd jeg skal sige mere, andet end som Kalija skriver, så havde jeg nok lånt penge af min mor eller lign...
Moni
Kære Monica
Tak for dit bidrag også.
Jeg bliver virkelig trist over at høre, at det lige som forventes, at man spenderer et helt måneds-madbudget, hvis man siger ja til en bryllupsinvitation.
Jeg har aldrig forestillet mig, at det var noget, der nødvendigvis hørte sig til og jeg er noget forbavset over, at I er så mange, der tror, at alle kan skaffe penge, hvis de virkelig vil. Og her går jeg ud fra, at ingen af jer, tænker på at sælge jer selv eller lignende.

Ingen tvivl om, at mit svar til AG lød mere ophidset end tilsigtet og det undskylder jeg og håber også, jeg får forklaret hende i mit svar. Så må jeg jo bare håbe, hun læser det engang.
Jeg håber også, at jeg har været bedre til at formulere og målrette min uenighed og forbavselse i mine svar til jer andre, der tror, at det handler om at prioritere, så jeg ikke får gjort nogle af jer lige så harme?
Det er som sagt holdningen og ikke personen, jeg bliver arg på.
Når jeg har været til bryllup før i tiden har jeg som regel været med til at arrangere pa'en og de har filen huleme været billige, men meget underholdende.
Det hører virkelig til sjældenhederne, at jeg har haft råd til at købe gaver, så jeg har som regel lavet dem selv, hvilket også bliver tilfældet her: Jeg laver bryllupskagen og husbond har malet et maleri, de har ønsket sig.
Jeg klipper og farver mit eget hår og syr mit eget tøj.
Det er, hvad jeg har råd til og jeg er sørme glad for, at jeg kan gøre de ting, for ellers ville jeg da være helt udstødt af samfundet lader det til.