Marco2 skriver:
Tjaa, 700,- synes jeg ikke er meget for en polterabend....
Kan næsten ikke se hvordan det skal kunne gøres meget billigere uden at der ikke skal være nogle aktiviteter indlagt.
Thomas er idag til polterabend hos en rigtig god ven, og det koster også 700,- og de skal ikke noget vildt som sådan.
Morgenmad hos os, ud til noget golf-halløj, hjem til en af de andre og have frokost, ud og spille laser-gun-halløj, ud at spise og afslutte med bowling...
Det kommer et nemt til at koste. Har da været med til noget der er endnu dyrere...
Min veninde skal giftes i slutningen af august og hendes polterabend kommer også til at koste 700,- og for mit vedkommende er et endda uden transport og overnatning, da den skal holdes på Sjælland (jeg bor ved Århus).
Og det er heller ikke noget vildt. Ud at malke en ko, samle æg, klippe et får mm....
Jeg ved ikke hvad du forestiller dig en polterabend skal indeholde, men så snart der kommer en aktivitet er det jo snildt 150-200 pr. snude. Og mad od drikke i løbet af en hel dag... for man får jo ikke bare vand og en rugbrødsklapsammen.... eller det gør vi ihvertfald ikke til de polterabends vi har været til. Og det render hurtigt op...
Så jeg ville helt klart deltage. Især hvis det var min aller-bedste veninde! Isoleret set er 700,- mange penge, men det skal jo dække en hel dag med aktiviteter og sjov og spas.
Og det er jo ikke hver uge eller snare hvert år ens bedste veninde skal giftes. Og en polterabend er i mine øjne noget specielt, hvis det er ens bedste veninde. Man kan så diskutere om man skal deltage hvis det nu er ens bedre halvdels bedste vens kommende kones ploterabend, som man måske ikke har det store forhold til. Men ens bedste veninde?? Nej, det ville jeg ikke misse.
Og ville gladeligt betale 1000,- for at gøre den dag unik, spændende og sjov for hende!
AG
Hmmm.
Jeg er bange for, at du ikke har forstået, hvad det her handler om og det kunne tyde på, at det netop er fordi, du er en af de 4 veninder, der HAR 700 kroner til en polterabend. Det er jo dejligt for jer, men jeg synes, I burde sætte jer ind i, at det ikke er alle, der har så mange penge at gøre med.
Som jeg har skrevet før, handler det ikke om, at jeg ikke VIL bruge de penge, det handler om, at jeg ikke har dem. 700 kroner herhjemme er det samme som 5 dage uden mad sidst på måneden, for vi har ikke ekstra til tøj og fornøjelser.
Hvis det så bare var os, der havde det sådan. Men hver gang du læser en avis eller ser en nyhedsudsendelse hører du om, at antallet af fattige familier herhjemme stiger. Fattige familier, der ikke har til ferier og gaver og tøj til børnene. Og vi er bestemt ikke nogle af dem, der har det aller værst og vi har altså ikke 700 til en polterabend, så jeg gyser over, hvor fælt det står til hos andre.
Og det synes jeg eddersprøjtemig, man bør tage hensyn til.
Du får undskylde, hvis jeg lyder lidt bidsk, men det her er et emne, der kan gøre mig helt rød i huden af social indignation.
Og jeg bliver også ked af, at du opfatter det som om, at jeg er nærrig og smålig og ikke har lyst til at bruge penge på min bedste veninde. Problemet er jo netop, at det kommer til at se sådan ud i dine og andre, der har pengenes, øjne, fordi I ikke kan sætte jer ind i, hvad det vil sige at være flad som en fregne og fordi jeg så netop ikke kan komme med til min BEDSTE VENINDES polterabend.
En dag, som jeg ved Gud også gerne vil være med til at gøre spændende, sjov og unik for hende, men tilsyneladende ikke kan få lov til, fordi jeg ikke har så mange penge.