Polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.676 visninger
48 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

Anonym trådstarter

Jeg er anonym i tilfælde af at nogle af de implicerede læser med - ikke fordi I ikke må vide, hvem jeg er.

Det forholder sig således, at én af mine allerbedste veninder skal giftes snart og der skal være polterabend. Jeg har ikke været med til at arrangere den, fordi jeg var/er gravid, kvalm og overtræt, da den skulle arrangeres.

Nu har jeg så fået invitationen til dagen og der viser det sig, at vi skal betale over 700 kroner hver for at være med.
Det gør mig helt - uproportionelt måske - edderspændt, for så mange penge har jeg ved den gode grød ikke og sørme om ikke den tilkommendes polterabend, som min mand er inviteret med til koster det samme. Det bliver så lige under 1500 kroner pr. husstand.

Jeg synes bare, det er SÅ røv, at jeg ikke kan komme med til min bedste venindes polterabend og samtidig synes jeg, det er direkte skamløst tåbeligt at lave et arrangement, der kommer til at koste folk så mange penge.

Jeg er lidt i vildrede, for på den ene side har jeg lyst til at gøre mig uvenner med alle og råbe op om, at jeg af princip aldrig vil give så mange penge for en polterabend, at det er direkte respektløst over for alle med en årsindkomst under 300.000 kroner og at jeg synes, de har været helt ekstremt egoistiske ved at arrangere noget, der er så dyrt!
Jeg tror ikke engang at en eneste af os er i almindeligt lønnet arbejde for tiden. Halvdelen er på barsel og halvdelen studerer, så om jeg for min død fatter, at det skal laves så pladderdyrt!

Jeg synes bare, at det er bizart at arrangere noget, der skulle være en hyggelig og festlig dag for bruden eller gommen, der i stedet bliver noget underligt noget, hvor halvdelen enten har ruineret sig selv for at være med eller simpelthen er nødt til at blive væk.

Grrrrrrrr... Men hvad ville I stille op tøsepiger? Jeg føler mig lidt mere rasende, end situationen egentligt indbyder til. Men man er vel gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

Plysbjørnen

Jeg var dytme ikke kommet... Og så ville nok have inviteret din veninde med ud og spise, og det samme med din mand og den tilkomne...

Jeg synes 700 kr for en polterabend er for sindsygt...

Anmeld

13. juli 2009

..

Jeg syntes det er et svært spørgsmål. Jeg syntes også det er MEGA mange penge og jeg ville også have det svært med at skulle betale SÅ meget for en polterabend.

Når det så er sagt, så er det din veninde og nu ved jeg jo ikke hvad I skal på den polterabend men får I ikke også selv noget ud af det - jeg tænker mad, dans, sumobrydning, ja hvad ved jeg..? Da vi blev gift fik vi den vildeste og flotteste polterabend nogensinde, tror den var mega dyr men alle de deltagende var jo også selv med til alt det vi lavede i actionparken, dildo-home-partyet, maden og drikkevarerne..

Hmm.. Ved ikke om jeg giver mening..

Anmeld

13. juli 2009

Anonym trådstarter

Tak skal I have begge to.

Jeg tror, vi laver en discount-polterabend for dem, der ikke har råd til den anden og så inviterer vi på grillpølser, telt-overlevelsestur, indspilning af sange og fotografering.

Jo, vi får selvfølgelig også noget ud af det i form af mad og halløj, men det er ikke fordi, jeg ikke VIL ofre de penge på min veninde, men simpelthen fordi det er en fuldstændigt afsindig sum at trække ud af vores månedsbudget og vi har bare ikke de penge. Så hvis det endelig var, ville jeg hellere give hende en meget stor bryllupsgave.

Jeg synes bare, det er noget hø i sådan et tilfælde, hvor en polterabend bliver så dyr, at nogle af vennerne ikke har råd til at komme med eller er nødt til at ruinere sig for at komme det.
Jeg ville sørme være noget loren ved at sidde med de få rige til min egen polterabend, mens mine 'fattige' venner ikke havde råd til at komme med. Så ville jeg sørme hellere have siddet i et telt sammen med dem alle sammen.

Kh mig, hvis polterabend bestod af verdens hyggeligste middag hjemme hos den kommende brud her. Billigt og helt på højde med bungee jumps, river-rafting og jegskalkommeefterdigblankdetkommendeægteparsvennerafkurserafmere-ellermindrelødigkarakter

Anmeld

13. juli 2009

linemus

Jeg synes altså også, det lyder helt absurd, at det skal koste så meget. Det kan godt være, de har planlagt en utroligt spændende polterabend, men de må da lige tænke på, at alle skal kunne være med.

Jeg har selv meldt fra til en god venindes polterabend, fordi jeg ikke havde pengene til at tage med. Rigtig ærgerligt, synes jeg.

Synes det lyder som en rigtig hyggelig discount-event

Anmeld

16. juli 2009

Loggidut

Den her har måske nok tre dage på bagen, men whaaaaaat....700 kr?

du har ikke arrangeret det, og behøver ikke deltage, tag en snak med din veninde, og inviter hende med på en sjov aften, hende og dig...

det der kan ingen da følge med i?

tumper som planlægger sådan noget hen over hovedet på folk!

du er gravid og træt nu...og det er du også bare når dagen oprinder...fyyyy bliv væk...det havde jeg dælme gjort!

Anmeld

18. juli 2009

Marco2

Tjaa, 700,- synes jeg ikke er meget for en polterabend....

Kan næsten ikke se hvordan det skal kunne gøres meget billigere uden at der ikke skal være nogle aktiviteter indlagt.

Thomas er idag til polterabend hos en rigtig god ven, og det koster også 700,- og de skal ikke noget vildt som sådan.

Morgenmad hos os, ud til noget golf-halløj, hjem til en af de andre og have frokost, ud og spille laser-gun-halløj, ud at spise og afslutte med bowling...

Det kommer et nemt til at koste. Har da været med til noget der er endnu dyrere...

Min veninde skal giftes i slutningen af august og hendes polterabend kommer også til at koste 700,- og for mit vedkommende er et endda uden transport og overnatning, da den skal holdes på Sjælland (jeg bor ved Århus).

Og det er heller ikke noget vildt. Ud at malke en ko, samle æg, klippe et får mm....

Jeg ved ikke hvad du forestiller dig en polterabend skal indeholde, men så snart der kommer en aktivitet er det jo snildt 150-200 pr. snude. Og mad od drikke i løbet af en hel dag... for man får jo ikke bare vand og en rugbrødsklapsammen.... eller det gør vi ihvertfald ikke til de polterabends vi har været til. Og det render hurtigt op...

Så jeg ville helt klart deltage. Især hvis det var min aller-bedste veninde! Isoleret set er 700,- mange penge, men det skal jo dække en hel dag med aktiviteter og sjov og spas.

Og det er jo ikke hver uge eller snare hvert år ens bedste veninde skal giftes. Og en polterabend er i mine øjne noget specielt, hvis det er ens bedste veninde. Man kan så diskutere om man skal deltage hvis det nu er ens bedre halvdels bedste vens kommende kones ploterabend, som man måske ikke har det store forhold til. Men ens bedste veninde?? Nej, det ville jeg ikke misse.
Og ville gladeligt betale 1000,- for at gøre den dag unik, spændende og sjov for hende!

AG

Anmeld

18. juli 2009

Anonym trådstarter

linemus skriver:

Jeg synes altså også, det lyder helt absurd, at det skal koste så meget. Det kan godt være, de har planlagt en utroligt spændende polterabend, men de må da lige tænke på, at alle skal kunne være med.

Jeg har selv meldt fra til en god venindes polterabend, fordi jeg ikke havde pengene til at tage med. Rigtig ærgerligt, synes jeg.

Synes det lyder som en rigtig hyggelig discount-event

Tak Line, det er rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der kan finde på at blive væk fra noget, jeg ikke har råd til.

Nu håber jeg bare, brudeparret har tid til discounteventen før brylluppet!

Knus mig

Anmeld

18. juli 2009

Anonym trådstarter

Loggidut skriver:

Den her har måske nok tre dage på bagen, men whaaaaaat....700 kr?

du har ikke arrangeret det, og behøver ikke deltage, tag en snak med din veninde, og inviter hende med på en sjov aften, hende og dig...

det der kan ingen da følge med i?

tumper som planlægger sådan noget hen over hovedet på folk!

du er gravid og træt nu...og det er du også bare når dagen oprinder...fyyyy bliv væk...det havde jeg dælme gjort!

Tak for opbakning Sloggs

Det er virkelig rart at høre, jeg ikke er den eneste, der synes, det er en unødvendig vanvidssum for en polterabend.

Og det skrev jeg så vist også til Line, men hvad... det er virkelig rart at høre

Knus mig

Anmeld

18. juli 2009

Anonym trådstarter

Marco2 skriver:

Tjaa, 700,- synes jeg ikke er meget for en polterabend....

Kan næsten ikke se hvordan det skal kunne gøres meget billigere uden at der ikke skal være nogle aktiviteter indlagt.

Thomas er idag til polterabend hos en rigtig god ven, og det koster også 700,- og de skal ikke noget vildt som sådan.

Morgenmad hos os, ud til noget golf-halløj, hjem til en af de andre og have frokost, ud og spille laser-gun-halløj, ud at spise og afslutte med bowling...

Det kommer et nemt til at koste. Har da været med til noget der er endnu dyrere...

Min veninde skal giftes i slutningen af august og hendes polterabend kommer også til at koste 700,- og for mit vedkommende er et endda uden transport og overnatning, da den skal holdes på Sjælland (jeg bor ved Århus).

Og det er heller ikke noget vildt. Ud at malke en ko, samle æg, klippe et får mm....

Jeg ved ikke hvad du forestiller dig en polterabend skal indeholde, men så snart der kommer en aktivitet er det jo snildt 150-200 pr. snude. Og mad od drikke i løbet af en hel dag... for man får jo ikke bare vand og en rugbrødsklapsammen.... eller det gør vi ihvertfald ikke til de polterabends vi har været til. Og det render hurtigt op...

Så jeg ville helt klart deltage. Især hvis det var min aller-bedste veninde! Isoleret set er 700,- mange penge, men det skal jo dække en hel dag med aktiviteter og sjov og spas.

Og det er jo ikke hver uge eller snare hvert år ens bedste veninde skal giftes. Og en polterabend er i mine øjne noget specielt, hvis det er ens bedste veninde. Man kan så diskutere om man skal deltage hvis det nu er ens bedre halvdels bedste vens kommende kones ploterabend, som man måske ikke har det store forhold til. Men ens bedste veninde?? Nej, det ville jeg ikke misse.
Og ville gladeligt betale 1000,- for at gøre den dag unik, spændende og sjov for hende!

AG

Hmmm.

Jeg er bange for, at du ikke har forstået, hvad det her handler om og det kunne tyde på, at det netop er fordi, du er en af de 4 veninder, der HAR 700 kroner til en polterabend. Det er jo dejligt for jer, men jeg synes, I burde sætte jer ind i, at det ikke er alle, der har så mange penge at gøre med.

Som jeg har skrevet før, handler det ikke om, at jeg ikke  VIL  bruge de penge, det handler om, at jeg ikke har dem. 700 kroner herhjemme er det samme som 5 dage uden mad sidst på måneden, for vi har ikke ekstra til tøj og fornøjelser.

Hvis det så bare var os, der havde det sådan. Men hver gang du læser en avis eller ser en nyhedsudsendelse hører du om, at antallet af fattige familier herhjemme stiger. Fattige familier, der ikke har til ferier og gaver og tøj til børnene. Og vi er bestemt ikke nogle af dem, der har det aller værst og vi har altså ikke 700 til en polterabend, så jeg gyser over, hvor fælt det står til hos andre.
Og det synes jeg eddersprøjtemig, man bør tage hensyn til.

Du får undskylde, hvis jeg lyder lidt bidsk, men det her er et emne, der kan gøre mig helt rød i huden af social indignation.

Og jeg bliver også ked af, at du opfatter det som om, at jeg er nærrig og smålig og ikke har lyst til at bruge penge på min bedste veninde. Problemet er jo netop, at det kommer til at se sådan ud i dine og andre, der har pengenes, øjne, fordi I ikke kan sætte jer ind i, hvad det vil sige at være flad som en fregne og fordi jeg så netop ikke kan komme med til min BEDSTE VENINDES polterabend.
En dag, som jeg ved Gud også gerne vil være med til at gøre spændende, sjov og unik for hende, men tilsyneladende ikke kan få lov til, fordi jeg ikke har så mange penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.