Endnu en navnetråd (dog islandske navne)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2013

gonefishing

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord 

Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart.

Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag 

Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt 

Og husk at det skal passe til Loa 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

halur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

Mitlivsommooor

Flodkilling skriver:

halur

Jeg kan rigtig godt lide Bjørk og Oskar

Kender faktisk en lille pige der hedder SolBjørk, det synes jeg er rigtig fint og lidt specielt.

Men synes også Karl og Viggo er meget sødt.

Anmeld

21. juli 2013

MyLove E

Drengen navn stemmer jeg klart på Halfdan ( Halv dansk )

Bjørk er sødt og Saga

Anmeld

21. juli 2013

Lunae

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord 

Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart.

Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag 

Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt 

Og husk at det skal passe til Loa 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Loa er simpelthen et skønt navn

Af de navne i har i tankerne synes jeg Viggo, oskar og Karl er pæne drengenavne samt saga, Solveig og svana. Er helt vild med Saga faktisk!

Ellers tænker jeg
Erla
Svea
Vigga
Victor
Frey
Ea Björk

Anmeld

21. juli 2013

LinLin

Ej må jeg ikke foreslå Sigfus?? (så kan I bare kalde ham Siggi til hverdag ) det hed en i Davids mødregruppe, hvis forældre var islændinge.

Der var faktisk en anden dreng der var 1/2 islandsk også (betram) og en pige der var 1/2 færing (sara)

Jeg stemmer for Siggi (sigfus) og saga!

Anmeld

21. juli 2013

tine1985

Lunae skriver:

Loa er simpelthen et skønt navn

Af de navne i har i tankerne synes jeg Viggo, oskar og Karl er pæne drengenavne samt saga, Solveig og svana. Er helt vild med Saga faktisk!

Ellers tænker jeg
Erla
Svea
Vigga
Victor
Frey
Ea Björk

Frey havde jeg faktisk også kraftigt overvejet at smide med på listen. Vigga er også virkelig sødt! De har altså godt nok nogle gode navne deroppe på øen  

Anmeld

21. juli 2013

tine1985

LinLin skriver:

Ej må jeg ikke foreslå Sigfus?? (så kan I bare kalde ham Siggi til hverdag ) det hed en i Davids mødregruppe, hvis forældre var islændinge.

Der var faktisk en anden dreng der var 1/2 islandsk også (betram) og en pige der var 1/2 færing (sara)

Jeg stemmer for Siggi (sigfus) og saga!

Sigfus lyder også sødt  Sjovt med Bertram, for det navn studsede min mand virkelig over, da han hørte det første gang (her i dk). Han synes det var en tosset lyd  

Men tror også at der er stor forskel på hvilke navne, man bruger i de forskellige dele af island 

Anmeld

21. juli 2013

LinLin

tine1985 skriver:

Sigfus lyder også sødt  Sjovt med Bertram, for det navn studsede min mand virkelig over, da han hørte det første gang (her i dk). Han synes det var en tosset lyd  

Men tror også at der er stor forskel på hvilke navne, man bruger i de forskellige dele af island 

Han hed Bertram "Snær" (sne, tror jeg nok, på islandsk, ved ikke lige hvordan det staves ?)

Anmeld

21. juli 2013

tine1985

LinLin skriver:

Han hed Bertram "Snær" (sne, tror jeg nok, på islandsk, ved ikke lige hvordan det staves ?)

snjór  Ja det er meget mere islandsk i mine ører 

Anmeld

21. juli 2013

Billemyre

De er også i min top 5! Godt nok er det min mands tur til at vælge, og han er mest til Oskar og Ronja. Men alle navne på listen er heldigvis navne, jeg sagtens kan leve med 

Oskar og Ronja er faktisk to af mine yndlingsnavne, sådan helt generelt, hehe!
Men i forhold til navnet Loa, synes jeg de to andre er ret perfekte

Det er nemlig allesammen nogle skønne navne, så mon ikke I finder det rigtige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.