Endnu en navnetråd (dog islandske navne)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
tine1985 skriver:

Det er faktisk også nogle af mine favoritter. Bliver mere og mere hooked på Viggo. Og så Svala eller Bjork hvis det er en pige 

Overvejede også at skrive bjørk og svala med! 

Viggo er såååå sødt, og Lilja er smuk!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

tine1985

mor88 skriver:

Jeg elsker islandske navne  På din liste kan jeg særlig godt lide Aron og Bjørk 

Andre forslag til navne:

Emilía

Eva

Guðrún

Guðmundur

Gunnar

Tak! Det er også nogle rigtig fine navne!! Har dog valgt at frasortere dem som har bokstaver udenfor det danske alfabet. Men kan kan selvfølgelig også bare fordanske dem lidt

Anmeld

21. juli 2013

Billemyre

Fede navne!!

Det der passer bedst til Loa, synes jeg, er Aron og Saga

Anmeld

21. juli 2013

hesøth

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord 

Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart.

Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag 

Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt 

Og husk at det skal passe til Loa 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Bjørk er utroligt smukt

Anmeld

21. juli 2013

Louise H.

Jeg ' kender' nogle islændinge der hedder:

Magni, David, gylfe (udtales gilve), august (drenge) og deres søster hedder audur (udtales øde)

Og i folkeskolen var der nogle islandske piger der hedder Anna og Tanja og en dreng der hedder valthor

Ellers er der jo bjørk, gudrun, aron og Gunnar

på listen kan jeg bedst lide aron, halfdan og ronja

Anmeld

21. juli 2013

FrkZier

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord 

Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart.

Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag 

Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt 

Og husk at det skal passe til Loa 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

jeg synes Saga er et rigtig flot navn!

Anmeld

21. juli 2013

Muhmi

AnnaKJ skriver:

Jeg kan godt lide Hildur

Må bestemt melde mig enig....

Får helt LOTR feeling ved det navn også selvom det egentlig er Isildur jeg tænker på, men det er super nice

Anmeld

21. juli 2013

tine1985

Billemyre skriver:

Fede navne!!

Det der passer bedst til Loa, synes jeg, er Aron og Saga

De er også i min top 5! Godt nok er det min mands tur til at vælge, og han er mest til Oskar og Ronja. Men alle navne på listen er heldigvis navne, jeg sagtens kan leve med 

Anmeld

21. juli 2013

tine1985

Louise <3 Isabella skriver:

Jeg ' kender' nogle islændinge der hedder:

Magni, David, gylfe (udtales gilve), august (drenge) og deres søster hedder audur (udtales øde)

Og i folkeskolen var der nogle islandske piger der hedder Anna og Tanja og en dreng der hedder valthor

Ellers er der jo bjørk, gudrun, aron og Gunnar

på listen kan jeg bedst lide aron, halfdan og ronja

Hmm. Magni kan jeg også ret godt lide. Er det til piger eller drenge? Det kan godt være lidt svært at regne ud nogle gange 

Anmeld

21. juli 2013

Louise H.

tine1985 skriver:

Hmm. Magni kan jeg også ret godt lide. Er det til piger eller drenge? Det kan godt være lidt svært at regne ud nogle gange 

Til dreng g'et er hårdt så man udtaler det som man staver det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.