Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
tine1985 skriver: Vi venter barn nr. 2 Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart. Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt Og husk at det skal passe til Loa Drengenavne: viggo oskar aron halfdan bjørn karl Siggi Pigenavne: saga solveig asdis bjørk lilja svana Ronja På forhånd tak!
Vi venter barn nr. 2
Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord
Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart.
Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag
Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt
Og husk at det skal passe til Loa
Drengenavne:
viggo
oskar
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg er HELT VILD med navnet Saga....
Bell'star skriver: Bjørk og Halfdan, er klart mine favoritter!
Bjørk og Halfdan, er klart mine favoritter!
Ja de er også gode! Det bliver svært at vælge! Men har heldigvis ca. 30 uger til det
DianaRJS skriver: Drengenavne: viggo oskar aron halfdan bjørn karl Siggi Pigenavne: saga solveig asdis bjørk lilja svana Ronja rød er dem jeg personligt ikke ville vælge, gul dem som jeg måske ville vælge men skulle tænke over, og grøn dem som jeg er helt vild med håber det giver mening
Det giver bestemt mening! Meget effektivt
Isabella_mor skriver: Jeg er HELT VILD med navnet Saga....
Ja. Det bliver vidst heller ikke mere islandsk end det! Men ved ikke om Loa og Saga bliver for Rip, Rap og Rup, hvis du forstår?
tine1985 skriver: Ja. Det bliver vidst heller ikke mere islandsk end det! Men ved ikke om Loa og Saga bliver for Rip, Rap og Rup, hvis du forstår?
Hmmmm det synes jeg nu ikke..
Halfdan og Ronja
Jeg elsker islandske navne På din liste kan jeg særlig godt lide Aron og Bjørk
Andre forslag til navne:
Emilía
Eva
Guðrún
Guðmundur
Gunnar
Jeg stemmer på Aron og Lilja.
Jeg synes, de er nydelige sammen med Loa.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128