Endnu en navnetråd (dog islandske navne)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2013

DianaRJS

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord 

Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart.

Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag 

Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt 

Og husk at det skal passe til Loa 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan 

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

rød er dem jeg personligt ikke ville vælge, gul dem som jeg måske ville vælge men skulle tænke over, og grøn dem som jeg er helt vild med
håber det giver mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2013

Isabella_mor

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord 

Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart.

Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag 

Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Jeg er HELT VILD med navnet Saga.... 

Anmeld

20. juli 2013

tine1985

Bell'star skriver:

Bjørk og Halfdan, er klart mine favoritter!

Ja de er også gode! Det bliver svært at vælge! Men har heldigvis ca. 30 uger til det 

Anmeld

20. juli 2013

tine1985

DianaRJS skriver:

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan 

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

rød er dem jeg personligt ikke ville vælge, gul dem som jeg måske ville vælge men skulle tænke over, og grøn dem som jeg er helt vild med
håber det giver mening

Det giver bestemt mening!  Meget effektivt 

Anmeld

20. juli 2013

tine1985

Isabella_mor skriver:

Jeg er HELT VILD med navnet Saga.... 

Ja. Det bliver vidst heller ikke mere islandsk end det!  Men ved ikke om Loa og Saga bliver for Rip, Rap og Rup, hvis du forstår? 

Anmeld

20. juli 2013

Isabella_mor

tine1985 skriver:

Ja. Det bliver vidst heller ikke mere islandsk end det!  Men ved ikke om Loa og Saga bliver for Rip, Rap og Rup, hvis du forstår? 

Hmmmm det synes jeg nu ikke.. 

Anmeld

21. juli 2013

merethe

Profilbillede for merethe
tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Halfdan og Ronja

Anmeld

21. juli 2013

Balinus

Elsker Svala...!??

Anmeld

21. juli 2013

mor88

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Jeg elsker islandske navne  På din liste kan jeg særlig godt lide Aron og Bjørk 

Andre forslag til navne:

Emilía

Eva

Guðrún

Guðmundur

Gunnar

Anmeld

21. juli 2013

Ciss

Jeg stemmer på Aron og Lilja.

Jeg synes, de er nydelige sammen med Loa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.