Endnu en navnetråd (dog islandske navne)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2013

tine1985

Billemyre skriver:

Oskar og Ronja er faktisk to af mine yndlingsnavne, sådan helt generelt, hehe!
Men i forhold til navnet Loa, synes jeg de to andre er ret perfekte

Det er nemlig allesammen nogle skønne navne, så mon ikke I finder det rigtige 

Jo, mon ik. Vi har ihvertfald riiiigtig god tid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

Pigent

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord 

Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart.

Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag 

Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt 

Og husk at det skal passe til Loa 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Jeg kan gode lide 

Viggo 

Oskar 

Karl 

Bjørk

Ronja

Anmeld

21. juli 2013

Mimi d

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Min mand kommer fra Island, og vi er derfor enige om at vores børn skal have navne som fungerer på både dansk og islandsk. Vores datter har fået navnet Loa, som til trods for at det ikke er normalt på dansk er faldet i meget god jord 

Der for bruger jeg lidt af ventetiden på at kigge på islandske navne, som jeg synes fungerer på dansk, om som jeg godt kan lide umiddelbart.

Men vil gerne lige høre jeres mening, for man kan godt komme til at lade sig rive lidt med, så det er godt at høre nogle meninger fra nogen, som ikke hører islandsk hver dag 

Så her får i lige listen, og håber at i vil komme med jeres meninger - både på godt og ondt 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Loa & Lilja

Loa & Viggo

Anmeld

21. juli 2013

LSM

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Har en islandsk veninde der hedder olafia (udtales olavia) synes det er et fint navn

Anmeld

21. juli 2013

Frk.S

Oskar og Ronja 

Begge er navne jeg har overvejet til en fremtidig lillebror/lillesøster

Anmeld

21. juli 2013

tine1985

Mimi d skriver:

Loa & Lilja

Loa & Viggo

Ja, det klinger godt

Anmeld

21. juli 2013

tine1985

LSM skriver:

Har en islandsk veninde der hedder olafia (udtales olavia) synes det er et fint navn

Det er også rigtig sødt! 

Anmeld

21. juli 2013

tine1985

Frk.S skriver:

Oskar og Ronja 

Begge er navne jeg har overvejet til en fremtidig lillebror/lillesøster

Hehe! Det er lige præcis min mands favoritter, og det er hans tur til at bestemme 

Anmeld

21. juli 2013

esioul

tine1985 skriver:

Vi venter barn nr. 2 

Drengenavne:

viggo

oskar

aron

halfdan

bjørn

karl

Siggi

Pigenavne:

saga

solveig

asdis

bjørk

lilja

svana

Ronja

På forhånd tak! 

Bjørk og Aron

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.