Hvad hedder dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2013

optimistmor

Jeg har en Cornelius Otto. 

Cornelius kom bare til mig med vinden på anden dagen jeg så ham,(han lå på neonatal og jeg på barselsgangen de første, tror 3 dage...) mellemnavnet Otto kommer gennem en nær ven af familien der har været der meget for mig som barn. 

og min nuværende kæreste har jeg fortalt at den dag vi skal have barn sammen, så skal navnet starte med C, mit, min søns og min kærestes navn starter alle med C så jeg synes det kunne være vildt fedt at det er noget vi som familie kan have sammen. ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

tine1985

Her har vi valgt Loa til vores datter.

Det skyldes at min mand kommer fra Island, og vi derfor kiggede efter islandske navne, som jeg også synes fungerer på dansk.

Da jeg faldt over Loa, synes jeg straks, at det havde noget særligt over sig! Min mand forklarede mig så, at navnet kom af en trækfugl, som kommer til island hver sommer. Den har en hel særlig sang, så det hedder sig, at når man hører Loa'en synge, ved man sommeren er kommet. Da vi ventede os en sommerpige, synes jeg at det var meget passende 

Endnu vigtigere blev navnet, da jeg var lige ved at føde vores datter helt tilbage i marts (havde først termin i Juli). Men jeg fik heldigvis holdt på hende længe nok, til at vi som planlagt, fik vores sommerpige. Så der var bare ingen tvivl om, at det navn var helt perfekt til hende 

Anmeld

21. juli 2013

marie_jon

emsaroto skriver:

Jeg har en Oskar Johannes

Selvfølgelig er Oskar, det navn som bruges i daglig tale, og det er simpelthen bare fordi jeg kunne lide navnet da jeg fik ham, og fordi han lignede en Oskar

Johannes kommer fordi vi har en tradition for bibelske mellemnavne, og jeg vil gerne føre det videre til mine børn, også synes jeg det passede bedst ind

Har selv en søn som hedder Johannes. Elsker det navn. Og ikke mindst Oskar

Anmeld

21. juli 2013

Valle81

Asta har jeg helt selv valgt, var alene om at vælge det. Havde besluttet at navnet skulle sluttet på a, da næsten alle piger i familien slutter på a:-) så jeg gik bare og sagde alle navne, jeg kunne finde på med slut på a, og da jeg fik sagt Asta, var jeg ikke i tvivl. Hun heder så Emilie til mellemnavn, da hendes far og jeg tidligt i graviditeten havde snakket om Emilie eller Emilia. Men da han valgte helt fra tidligt i graviditeten, men jeg synes stadig hun skulle have noget, som hendes far havde været inde over.

Så har vi Anton og det var det drengenavn, som min mand og jeg kunne blive enige om:-) vi havde begge mange forslag, men kun Anton vi kunne blive enige om:-)

Så da vi fandt ud af, at vi ventede endnu en dreng, så var vi på den<3 en dag kommer Asta ind og spørger om hun må se Arthur og minimoyserne kiggede vi på hinanden og sagde, der var navnet:-)

Så sådan blev det:-)

Anmeld

22. juli 2013

Bshizzle

Lucas og Nicolai

Lucas blev X'en og jeg først enig om en uge efter han var født ( ellers var Noah eller Oliver i tankerne).

Nicolai (som jeg har med min nuværende kæreste) var VILD med navnet Nicolai.. og jeg brugte noget tid på at tænker over det..
Og til fødslen var jeg sikker på han skulle hedde det  

- Dog lavede jeg lidt fis med at sige det var da en "Preben" til familien

Anmeld

22. juli 2013

Masig

Vores søn hedder Fabian. Det var det eneste navn vi var helt enige om, og der var ingen tvivl om han var en Fabian da han blev født.... Vi ville gerne have et navn der var lidt sjældent, men stadig nogenlunde normalt, og synes at Fabian var det helt rigtige.....

Anmeld

22. juli 2013

Chevro

Lunae skriver:

Oprettede lige denne tråd, fordi jeg synes at det kunne være sjovt at se, hvad jeres børn hedder og hvorfor det netop blev disse navne!? Hvem valgte navnet og hvilke tanker ligger der bag?

Jeg selv har en Camille. Jeg har en gang passet en Camille og synes navnet er SÅ fint! Da jeg introducerede det for kæresten, var det et no go, men som fødslen nærmede sig, ombestemte han sig og det endte faktisk med, at det var ham der tog det endelige valg. På vores liste havde vi også Andrea, Aya Sofie, Frida og Johanne.

Min søn hedder August. Ved ikke rigtig hvad der inspirerede os, men vores datter har overhørt at vi talte om det og fangede straks det navn (på trods af at det ikke var helt oppe blandt favoritterne) hun fortalte alle at vi ventede en August og så kunne han ikke rigtig være andet andre navne vi havde i spil var Jeppe, Hjalte, Laurits og Villads.

Vores søn hedder Villads

Vi havde hørt/set navnet et sted - længe før vi skulle have børn, og synes begge det var vildt flot. Så vi har ingen diskussioner eller tvivl haft omkring navn (; Men skulle vi have haft en pige, havde vi haft et problem ;-) ! Hehe

Anmeld

22. juli 2013

Rosengreen

Vores piger hedder Mynte og Karla 

Det hedder de fordi; ligesom i sangen fra Kaj og Andrea "fordi det var et navn vi ku' li', dengang du blev født syntes vi navnet var sødt"  (Den bliver sunget ofte herhjemme)

Vi har ikke været uenige om navne, så det har været ret let.

Begge piger hedder og Kristine som andet navn. Det er et pigenavn på min side, som kan føres tilbage i lige linie til min tip-tip-tip oldemor, så det synes jeg de skulle have, selvom jeg egentlig ikke er meget for dobbeltnavne.

Af drengenavne havde vi til Mynte, Elias og ved Karla havde vi Hjalte.

Anmeld

22. juli 2013

LinLin

David hedder David fordi det har jeg altid syntes er smukt! Hans far var heldigvis enig at det betyder "elsket" er bare et ekstra plus
Jeg er glad for at der ikke er ret mange der får det navn! (Det er udenfor top 50 )

Adam hedder Adam fordi det skulle han bare! Faldt pludseligt over det da jeg var et par uger henne... Og da vi til kønsscanning i uge 15 fandt ud af det var en dreng, var der ingen grund til at kigge mere på andre navne det er ikke med vilje det også blev hebraisk i den forstand at vi ikke er specielt troende, men jeg holder meget af de bibelske drengenavne!

Vores lille englebarn kom til at hedde Noa (unisex-navn) fordi vi endnu ikke ved om det er en dreng eller en pige - det får vi at vide når vi får svar på obduktionen! Desuden betyder det "hvile" og Noa så ud som om h*n bare sov både til scanningen hvor det blev opdaget at hjertet ikke længereslog og da h*n blev født senere samme dag...

Anmeld

22. juli 2013

FruK

Christian. Først og fremmest fordi vi godt kunne lide navnet selfølgelig. Og så fordi mange af de førstefødte drenge i min eks' familie hedder det.

Cecilie. Fordi min kusine, som blev dræbt alt for ung i en trafikulykke, hed det. Da vi fandt ud af at vi skulle have en pige, foreslog min mand Cecilie, uden at jeg havde sagt noget til ham - og så kunne det ikke være andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.