Hvad hedder dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.585 visninger
54 svar
12 synes godt om
20. juli 2013

Lunae

Oprettede lige denne tråd, fordi jeg synes at det kunne være sjovt at se, hvad jeres børn hedder og hvorfor det netop blev disse navne!? Hvem valgte navnet og hvilke tanker ligger der bag?

Jeg selv har en Camille. Jeg har en gang passet en Camille og synes navnet er SÅ fint! Da jeg introducerede det for kæresten, var det et no go, men som fødslen nærmede sig, ombestemte han sig og det endte faktisk med, at det var ham der tog det endelige valg. På vores liste havde vi også Andrea, Aya Sofie, Frida og Johanne.

Min søn hedder August. Ved ikke rigtig hvad der inspirerede os, men vores datter har overhørt at vi talte om det og fangede straks det navn (på trods af at det ikke var helt oppe blandt favoritterne) hun fortalte alle at vi ventede en August og så kunne han ikke rigtig være andet andre navne vi havde i spil var Jeppe, Hjalte, Laurits og Villads.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2013

Mettefpigen

Jeg har en Lukas, og det blev det navn fordi at vi ikk rigtig kunne blive enige om nogle andre.....
Eks var en af de fyre som ikk rigtig havde nogle navne, men vidste hvad han ikk skulle hedde
Jeg havde nogle få navne, men det her var det eneste han kunne lide

Anmeld

20. juli 2013

Benjamins'mor

Vi har en Benjamin, jeg kom på navnet, ved ikke hvordan, men synes det var SÅ sødt og hver gang vi snakkede andre navne faldt jeg tilbage på det navn. Min kæreste synes også det var pænt, så det blev Benjamin.

Vores kommende datter skal hedde Celina. Det er et jeg har valgt, ved ikke hvor det kom fra, men igen hver gang vi har snakket navne, er vi altid havnet tilbage på det og min kæreste kan også vildt godt lide det. Så det kommer hun til at hedde.

Anmeld

20. juli 2013

tankai

Lunae skriver:

Oprettede lige denne tråd, fordi jeg synes at det kunne være sjovt at se, hvad jeres børn hedder og hvorfor det netop blev disse navne!? Hvem valgte navnet og hvilke tanker ligger der bag?

Jeg selv har en Camille. Jeg har en gang passet en Camille og synes navnet er SÅ fint! Da jeg introducerede det for kæresten, var det et no go, men som fødslen nærmede sig, ombestemte han sig og det endte faktisk med, at det var ham der tog det endelige valg. På vores liste havde vi også Andrea, Aya Sofie, Frida og Johanne.

Min søn hedder August. Ved ikke rigtig hvad der inspirerede os, men vores datter har overhørt at vi talte om det og fangede straks det navn (på trods af at det ikke var helt oppe blandt favoritterne) hun fortalte alle at vi ventede en August og så kunne han ikke rigtig være andet andre navne vi havde i spil var Jeppe, Hjalte, Laurits og Villads.

Vores kommende datter skal hedder Alex Trisha..

Herhjemme elsker vi "specielle" navne, i den form af, at ikke alle hedder det.. Og Alex blev vi hurtigt enige om.. Trisha er så hun selv kan vælge, hvis hun synes det blicer for drenget.. Selvom at det også er en storfarvorit hos os.. 

Anmeld

20. juli 2013

Ayasmor

Her hedder datteren Aya. Jeg har gået på skole med en Aya engang og har altid syntes, at navnet var rigtig flot. Det var også et navn, der nemt kunne udtales på både dansk og arabisk, uden at være for specielt. Min familie kommer fra Libanon og derfor var det vigtigt, at navnet kunne begå sig "begge steder".
Da hendes far og jeg var sammen luftede jeg navnet for ham. Det var han dog bestemt ikke begejstret for. Vi blev da enige om Alyshia. Kort efter gik vi desværre fra hinanden og jeg blev træt af Alyshia, så Aya kom frem igen. Jeg vidste dog ikke, at hun var en pige før hun var ca. 10 min. gammel, men hun kunne bare ikke hedde andet

Anmeld

20. juli 2013

Trekløver(:

Vores datter skal hedde Ibi. 

Vi havde også snakket om Majse, Merle og Pusle.

Men min kæreste begyndte hurtigt at kalde den lille i maven for Ibi efter vi havde været til kønsscanning, og nu kan hun bare ikke skulle hedde andet. 

Anmeld

20. juli 2013

Troldemommi

Vi har en Johanne, jeg har siden jeg var 13/14 år vidst at hvis jeg fik en datter så skulle hun hedde dette. Det fortalte jeg så min mand på vores 3 date og det var fint med ham 

Nu venter vi en søn og han skal hedde Daniel da det er et smukt og sødt drengenavn, og så kan vi godt lide de to navne sammen 

Monica 34+3 

Anmeld

20. juli 2013

DitteFisk

Lunae skriver:

Min datters navn er nogenlunde samme historie som din camilles jeg havde passet den sødeste lille pige i en vuggestue ved navn Vigga. Og forelskede mig i det! Kæresten synes det var underligt først, men da jeg blev gravid og vi fandt ud af at det var en pige så kunne hun ikke hedde andet, heller ikke for ham  

Min søn, som hedder Marius, har jeg med en anden mand og det var vist min mor der foreslog navnet tilfældigt og deraf kom det  

Anmeld

20. juli 2013

Sujan

Vores datter hedder Maja... Et navn vi begge kunne lide:-) jeg ville gerne have Mia-Maja men var manden ikke vild med

Anmeld

20. juli 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Min søn hedder Mathias min Eks ville have han skulle hedde Lasse efter sin onkel .. Men jeg kunne bare ikk lide navnet . Men har altid ønsket min søn skulle hedde Martin .. Ved ikk hvorfor .. Men da hans far hedder det .. Kunne det ikk lade sig gøre så vi blev enige om Mathias

Min nuværende kæreste Alex og jeg blev enige om vores datter skulle hedde Cecilie . Vi havde ogs Celine zelina og Anja oppe og vende .. Men hun lignede mest en Cecilie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.