Hvad hedder dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2013

helle85

vi har lucas og Freja

jeg spurgte min mand om vi ikke skulle aftale, at hvis det blev en dreng, skulle jeg nævne nogen navne jeg syntes om, og så kunne han vælge mellem dem, og hvis det blev en pige skulle han vælge.
vi gjorde det på den måde fordi min mand ville have at han skulle hedde Thor, og det syntes jeg ikke om da jeg syntes det lyder så hård hvis man skal skælde ud, også valgte han lucas de andre navne var elias, silas og magnus.

med Freja der tog han det som en selvfølge at han skulle bestemme, og det sagde jeg ok til da jeg godt kunne accepter navnet Freja selvom jeg ville have valgt noget andet, men nu kan jeg godt se at Freja passer godt til hende

det skal lige siges at jeg havde på fornemmelsen begge gange hvad det blev, og havde ret begge gange med lucas ville johannes godt vide kønnet så vi valgte at få en 3d scanning, med Freja havde vi ikke råd til at få en 3d skanning de det var dyrt på det tidspunkt hvor de blev født.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2013

gokkelok

Min datter hedder Merle. Min tante i Canada hedder det samme, men bliver udtalt på engelsk. Det var først da jeg på arbejdet fik stukket en recept i hånden med navnet Merle på, at jeg synes det lød rigtig smukt på dansk. 

Anmeld

20. juli 2013

Ciss

Hos os har storesøster et meget sjældent navn. Det er et af de gamle, som bare er gået lidt ud af brug, men det er hverken sært eller vanskeligt. (Vil ikke skrive det her, da jeg ikke ønsker, at f eks hendes veninder skal google hende, når de er teenagere, og så sidde der og læse alt muligt privat, hendes mor skrev om hende, da hun var lille...). Det var ikke fordi, det på død og liv skulle være et meget specielt navn. Vi havde også Nanna og Cecilia og Lotte på listen. Men da hun blev født, var der kun et navn som passede, og vi var helt enige. Det var et navn jeg tilfældigt faldt over på en navneliste og forelskede mig i.

Lillebror hedder Aksel. Det var det eneste navn, vi kunne enes om. Min mand ønskede, at han skulle hedde Peder og var ikke villig til at diskutere andet i mange måneder, men det var bare slet ikke et navn, jeg kunne acceptere - specielt siden den person, han ønskede at opkalde efter, ikke var et menneske, jeg har et godt indtryk af i det hele taget. Min navnesmag er egentlig mest til navn som Elliot, Kornelius, Leonel osv. Min mand kan lide de gamle, tunge slægtsnavn a la Peder, Per, Hans osv. Så vi var langt fra hinanden. Aksel var et navn, jeg fandt perifert men brugt flere gange i min egen slægt. Det kunne han acceptere, og i dag kan drengen selvfølgelig ikke hedde andet, og både vi og han selv er fornøjet med det.

Anmeld

20. juli 2013

maria_wlt

Vi har en Tristan og en Ene

Far har fundet på begge - Tristan er fra filmen "Tristan og Isolde" - Ene var en gammel klassekammerat fra hans folkeskole.

Vi havde kun Tristan og August oppe med Tristan - Med Ene havde vi navnede Mynthe og Merle oppe. 

Hvis jeg fik et barn lige nu så skulle det enten hedde Ian (farfar som er død) Eller Ninon - En af vores gamle efterskole kammerater hedder det og har altid været VILD med det 

Anmeld

20. juli 2013

LLS

Vi venter tvillinger og har allerede snakket om navne.. Hvis det bliver piger: Millie og Haniffe  Eller drenge: Luca og Minik 

Anmeld

20. juli 2013

MariaKyedDK

Lunae skriver:

Oprettede lige denne tråd, fordi jeg synes at det kunne være sjovt at se, hvad jeres børn hedder og hvorfor det netop blev disse navne!? Hvem valgte navnet og hvilke tanker ligger der bag?

Jeg selv har en Camille. Jeg har en gang passet en Camille og synes navnet er SÅ fint! Da jeg introducerede det for kæresten, var det et no go, men som fødslen nærmede sig, ombestemte han sig og det endte faktisk med, at det var ham der tog det endelige valg. På vores liste havde vi også Andrea, Aya Sofie, Frida og Johanne.

Min søn hedder August. Ved ikke rigtig hvad der inspirerede os, men vores datter har overhørt at vi talte om det og fangede straks det navn (på trods af at det ikke var helt oppe blandt favoritterne) hun fortalte alle at vi ventede en August og så kunne han ikke rigtig være andet andre navne vi havde i spil var Jeppe, Hjalte, Laurits og Villads.

Hej  

Vores Søn hedder Rico,  og det gør han fordi at vi en aften da vi gik i seng - mens jeg var højgravid med ham, lavede vi begge en liste over de drengenavne vi begge kunne lide, og så skulle vi se vores lister og se hvor mange af navnene vi begge kunne lide, og jeg havde skrevet Ricko på min Liste, og det var manden min helt vild med, så han sagde: det skal han altså bare hedde!   Dog kunne han bedst lide stavemåden RICO 

Vores Datter skal hedde Karoline, fordi min mand elsker pige navne med Line, og jeg har ALTID elsket navnet Karoline, og siden jeg var helt lille har mine dukker heddet Karoline. 

rigtig hyggelig tråd  

Anmeld

20. juli 2013

Clisolka

Lunae skriver:

Oprettede lige denne tråd, fordi jeg synes at det kunne være sjovt at se, hvad jeres børn hedder og hvorfor det netop blev disse navne!? Hvem valgte navnet og hvilke tanker ligger der bag?

Jeg selv har en Camille. Jeg har en gang passet en Camille og synes navnet er SÅ fint! Da jeg introducerede det for kæresten, var det et no go, men som fødslen nærmede sig, ombestemte han sig og det endte faktisk med, at det var ham der tog det endelige valg. På vores liste havde vi også Andrea, Aya Sofie, Frida og Johanne.

Min søn hedder August. Ved ikke rigtig hvad der inspirerede os, men vores datter har overhørt at vi talte om det og fangede straks det navn (på trods af at det ikke var helt oppe blandt favoritterne) hun fortalte alle at vi ventede en August og så kunne han ikke rigtig være andet andre navne vi havde i spil var Jeppe, Hjalte, Laurits og Villads.

Jeg har jo Isabella på 2,8 år - jeg hørte en mor sidde i en bus og sige "Isabella" til en sød lille pige i en barnevogn, og så var jeg solgt! Min kæreste var med på navnet fra første øjeblik han hørte det 

Denne gang venter vi en dreng og han kommer til at hedde Oliver - vi havde ellers Mikkel i spil, men flere i vores vennekreds hedder det, og så fik jeg en dag en flaske med navn på, og der stod Oliver på, så vidste vi det skulle være det 

Anmeld

20. juli 2013

pcoramt

vores tvillinge drenge skal hedde Marvin og Milan

Marvin kommer fra min kærestes ynglings fodboldspiller i den danske superliga, og jeg synes bare det er så fint

Til tvilling to kunne vi ikke rigtig blive enige og kiggede derfor på en navne side og der faldt jeg pladsk for Milan, min kæreste kunne dog ikke lide det til at starte med. Men efter at have hørt det et par gange og tja så er det jo også et fodboldnavn, så blev han overbevist!

Så vi bliver en familie med 4 x M

Anmeld

20. juli 2013

Lykke:)

Vores lille dreng skal hedde Julius!

Jeg kom på navnet og luftede ideen for min kæreste, som på ingen måde kunne udstå navnet men efterhånden som jeg havde nævnt det et par gange faldt han for det, og nu kan han slet ikke hedde andet end Julius. - tror vi blev HELT overbevist, da min mormor fortalte, at hendes adoptivmorfar hed Julius - han var jordens dejligste menneske!

Anmeld

20. juli 2013

Xolia

Lunae skriver:

Til mine 2 store børn var der følgende "krav" fra min side: 4 bogstaver (da både mig og faren havde det), ikke hverken top 10 eller 50 navne, da vi begge hedder noget som ikke så mange hedder, men navnet skulle jo heller ikke være mærkeligt. Det er så blevet til:

Mick på knap 9 år. Kom efter en samtale om navne hvor samtlige navne i Andeby blev opremset. Pludselig var der jo Mickey Mouse's nevøer Mik og Mak - og så ja... Mick kunne jo staves således og dermed var det en Mick.

Brit på 6½ år. Vidste ikke om hun var dreng eller pige. Kan huske at jeg fandt 3 pigenavne som opfyldte kriterierne og så bestemte far at hvis baby var en pige - så skulle det være Brit. Kan den dag i dag ikke huske de 2 andre navne.

Nu venter jeg så nr. 3. Kravet vedr. antal bogstaver er slettet - men et 8-10 bogstavers navn bliver det nok ikke. Far har nu 5 bogstaver og et unormalt-ikke-mærkeligt navn. Så et navn fra top 10 eller 50 bliver det heller ikke denne gang. Pigenavn er klar hvis det er en pige... drengenavn vides ikke. Og nej, jeg offentliggøre ikke navnet  Det skal jo nødig nå at blive top 10 / 50 navn inden...

-Xolia-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.