Hvad hedder dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2013

Misscbn

Lunae skriver:

Oprettede lige denne tråd, fordi jeg synes at det kunne være sjovt at se, hvad jeres børn hedder og hvorfor det netop blev disse navne!? Hvem valgte navnet og hvilke tanker ligger der bag?

Jeg selv har en Camille. Jeg har en gang passet en Camille og synes navnet er SÅ fint! Da jeg introducerede det for kæresten, var det et no go, men som fødslen nærmede sig, ombestemte han sig og det endte faktisk med, at det var ham der tog det endelige valg. På vores liste havde vi også Andrea, Aya Sofie, Frida og Johanne.

Min søn hedder August. Ved ikke rigtig hvad der inspirerede os, men vores datter har overhørt at vi talte om det og fangede straks det navn (på trods af at det ikke var helt oppe blandt favoritterne) hun fortalte alle at vi ventede en August og så kunne han ikke rigtig være andet andre navne vi havde i spil var Jeppe, Hjalte, Laurits og Villads.

Min søn hedder Marcello Emilio

Egentlig havde jeg Damian, Kian, Cassius og Antonio i tankerne

Og hans far ville have Miklo, Joey og nogle andre "ganster" agtige navne fra nogle af de der ganster film men det var jeg bestemt ikke enig i..

det var meningen at jeg valgte fornavn og han skulle vælge mellem navn og sådan gik det ikke..

Da han var født sagde min x at han ikke ville have at han skulle hedde Damian.. så sagde jeg bare at jeg ville have at han skulle ha et navn inden vi forlod hospitalet så han måtte tænke lidt over det.. og så var han hjemme i bad og skrev hvad med Marcello da det var hans tidligere ynglingsfodbold spiller og så sagde jeg jo det er meget fint og nu er han jo en Marcello og jeg valgte så mellemnavnet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

twinny

Gabriel og Celino  hedder mine smukke drenge. 

Anmeld

22. juli 2013

lineog4

Mine hedder: Dina, Lia, Liam og Linus

Min store pige vidste vi ikke kønnet på og havde kun et drengenavn; Jakob. Pigenavne var lettere for jeg havde altid tænkt om jeg fik en datter skulle hun hedde Laura, men som tiden gik blev navnet for "kendt" for os og vi ville hellere Ida. Men 2 uger før termin var jeg på bib og så bog (nej ikke Dinas bog) og stødte på navnet Dina - i min mands familie hedder de første drenge dino og gino så synes det var sjovt at smide lidt kvindekamp ;-) ind og få en dina.

Lia var vi lidt uenige om min mand var vild med India og jeg med Lia (den italienske udgave af lea som er mor til dina), men hun var en Lia da hun kom ud.

Liam ja han kom 11 mnd efter vi havde begravet hans storesøster og liam var lia med m og også det drenge navn vi havde talt med lia i maven (kendte ikke kønnet) så det var aldrig til diskussion - havde han været en pige havdw han formodentlig heddet Livia.

linus var en meget stor overraskelse og navnet lå lige for - jeg kaldte ham lillebror til han var et år og synes stadig navnet er forkert ;-) det var de to store der fangede det i en samtale og holdt fast på det. Jeg vqr mere til; Dante, Sylvester og titus.

line som gerne fik en dea, aya eller sulaima men manden har sagt stop

Anmeld

22. juli 2013

M (:

Lunae skriver:

Oprettede lige denne tråd, fordi jeg synes at det kunne være sjovt at se, hvad jeres børn hedder og hvorfor det netop blev disse navne!? Hvem valgte navnet og hvilke tanker ligger der bag?

Jeg selv har en Camille. Jeg har en gang passet en Camille og synes navnet er SÅ fint! Da jeg introducerede det for kæresten, var det et no go, men som fødslen nærmede sig, ombestemte han sig og det endte faktisk med, at det var ham der tog det endelige valg. På vores liste havde vi også Andrea, Aya Sofie, Frida og Johanne.

Min søn hedder August. Ved ikke rigtig hvad der inspirerede os, men vores datter har overhørt at vi talte om det og fangede straks det navn (på trods af at det ikke var helt oppe blandt favoritterne) hun fortalte alle at vi ventede en August og så kunne han ikke rigtig være andet andre navne vi havde i spil var Jeppe, Hjalte, Laurits og Villads.

Min søn hedder Hjalte (:

Da jeg hørte navnet første gang tænkte jeg "øh, nej!", men efterhånden som jeg fik tygget på det, faldt det mere og mere i smag. 

Vi overvejede at kalde ham Jonas, Jonathan, Hjalte eller Cornelius.

Dagen efter fødslen var der kun Hjalte og Cornelius tilbage i puljen. A syntes lige godt om begge navne (måske med en lille overvægt på Cornelius?) og jeg syntes bedst om Hjalte. Jeg kunne slet ikke forestille mig, at kalde ham Cornelius, det lignede han bare SLET ikke. 

Så jeg fik lov at bestemme. Det tog mig ca. 14 dage at vænne mig til navnet (måske lige så meget til, at jeg havde fået en søn, da jeg var OVERBEVIST om, at vi ventede en pige, og derfor mest havde tænkt på pigenavne), men nu kan han ikke hedde andet. 

Anmeld

22. juli 2013

Koen.

Lunae skriver:

Vi har en Lærke og en Liam

Lærke vslgte farmand, hvorfor vides ikke, i starten var jeg ikke begejstret for det, mwn når hun sparkede poppede det hver gang op i hovedet: hov nu sparkede Lærke

Liam valgte jeg, vi var enige om vi gerne ville det var et navn der startede med L og det begrænsede os lidt, men en dag faldt jeg over Liam og det var bare det eneste han kunne hedde! Farmand skulle lige vende det en 100 gange, men da han blev født var han bare en Liam

Lærke hedder os Sofia til mellem navn for det navn har jeg haft i hovedet til mit kommende barn siden jeg legede far, mor og børn som lille

Liam hedder Robert til mellemnavn for det gør hans far og farbror os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.