Hvad hedder dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2013

DianaRJS

Lunae skriver:

Oprettede lige denne tråd, fordi jeg synes at det kunne være sjovt at se, hvad jeres børn hedder og hvorfor det netop blev disse navne!? Hvem valgte navnet og hvilke tanker ligger der bag?

Jeg selv har en Camille. Jeg har en gang passet en Camille og synes navnet er SÅ fint! Da jeg introducerede det for kæresten, var det et no go, men som fødslen nærmede sig, ombestemte han sig og det endte faktisk med, at det var ham der tog det endelige valg. På vores liste havde vi også Andrea, Aya Sofie, Frida og Johanne.

Min søn hedder August. Ved ikke rigtig hvad der inspirerede os, men vores datter har overhørt at vi talte om det og fangede straks det navn (på trods af at det ikke var helt oppe blandt favoritterne) hun fortalte alle at vi ventede en August og så kunne han ikke rigtig være andet andre navne vi havde i spil var Jeppe, Hjalte, Laurits og Villads.

Den store hedder Andreas, jeg har faktisk siden jeg var en lille pige sagt hvis jeg fik en dreng skulle han hedde det så self. blev det det som han skulle hedde

Den yngste hedder Sebastian, som faktisk er et hmm hastenavn? ej faren og jeg kunne under ingen omstændigheder blive enige, jeg ville gerne han skulle hedde Tristan, men synes faren ikke, så han fik sik vilje og det blev Sebastian

Tvillingerne jeg venter kommer (hvis de ligner nogen self) til at hedde Emelie Elvira og Noah Liam. Emelie er som den ældste af mine også et navn jeg har holdt fast i siden jeg var en lille pige at min datter skulle hedde, Elvira er min bedstemors pigenavn som desværre er ramt af kræft og derfor vil vi gerne hun får det navn som minde, HVIS der skulle ske noget.....

Noah er kærestens valg, ikke af nogen særlig grund men et fint navn Liam skal han hedde som nr 2 navn da min kærestes bror der blev slået ihjel i en bilullykke for 4 år siden hed det, og han vil gerne vi tager ham med på den måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2013

Tranebaer

DianaRJS skriver:

Den store hedder Andreas, jeg har faktisk siden jeg var en lille pige sagt hvis jeg fik en dreng skulle han hedde det så self. blev det det som han skulle hedde

Den yngste hedder Sebastian, som faktisk er et hmm hastenavn? ej faren og jeg kunne under ingen omstændigheder blive enige, jeg ville gerne han skulle hedde Tristan, men synes faren ikke, så han fik sik vilje og det blev Sebastian

Tvillingerne jeg venter kommer (hvis de ligner nogen self) til at hedde Emelie Elvira og Noah Liam. Emelie er som den ældste af mine også et navn jeg har holdt fast i siden jeg var en lille pige at min datter skulle hedde, Elvira er min bedstemors pigenavn som desværre er ramt af kræft og derfor vil vi gerne hun får det navn som minde, HVIS der skulle ske noget.....

Noah er kærestens valg, ikke af nogen særlig grund men et fint navn Liam skal han hedde som nr 2 navn da min kærestes bror der blev slået ihjel i en bilullykke for 4 år siden hed det, og han vil gerne vi tager ham med på den måde

Hvor ligger du trykket i Emelie? Ligesom Emilie (bare med E) eller som Emmelie?

Anmeld

20. juli 2013

DianaRJS

Tranebaer skriver:

Hvor ligger du trykket i Emelie? Ligesom Emilie (bare med E) eller som Emmelie?

ingen steder er bare mig der har fede fingre og har fumlet på tasterne det er self. emilie ikke med e havde faktisk ikke selv set det haha

Anmeld

20. juli 2013

Tranebaer

DianaRJS skriver:

ingen steder er bare mig der har fede fingre og har fumlet på tasterne det er self. emilie ikke med e havde faktisk ikke selv set det haha

Haha okay. Fine navne! 

Anmeld

20. juli 2013

DianaRJS

Tranebaer skriver:

Haha okay. Fine navne! 

Mange tak...

Anmeld

20. juli 2013

Muhmi

Ciss skriver:

Hos os har storesøster et meget sjældent navn. Det er et af de gamle, som bare er gået lidt ud af brug, men det er hverken sært eller vanskeligt. (Vil ikke skrive det her, da jeg ikke ønsker, at f eks hendes veninder skal google hende, når de er teenagere, og så sidde der og læse alt muligt privat, hendes mor skrev om hende, da hun var lille...). Det var ikke fordi, det på død og liv skulle være et meget specielt navn. Vi havde også Nanna og Cecilia og Lotte på listen. Men da hun blev født, var der kun et navn som passede, og vi var helt enige. Det var et navn jeg tilfældigt faldt over på en navneliste og forelskede mig i.

Lillebror hedder Aksel. Det var det eneste navn, vi kunne enes om. Min mand ønskede, at han skulle hedde Peder og var ikke villig til at diskutere andet i mange måneder, men det var bare slet ikke et navn, jeg kunne acceptere - specielt siden den person, han ønskede at opkalde efter, ikke var et menneske, jeg har et godt indtryk af i det hele taget. Min navnesmag er egentlig mest til navn som Elliot, Kornelius, Leonel osv. Min mand kan lide de gamle, tunge slægtsnavn a la Peder, Per, Hans osv. Så vi var langt fra hinanden. Aksel var et navn, jeg fandt perifert men brugt flere gange i min egen slægt. Det kunne han acceptere, og i dag kan drengen selvfølgelig ikke hedde andet, og både vi og han selv er fornøjet med det.

Altså, jeg er ved at gå til af spænding over hendes navn,  så vil du ikke sende en pb hvis du vil afsløre uden at det kan spores ?

Anmeld

21. juli 2013

Annette A

Vi har altid været helt enige om vores børns navne.

Første gang gennemgik vi en navnebog og vores kriterie var at det ikke skulle være et alt for almindeligt navn. Vi så Theodor og vidste at der havde vi drengenavnet. Hvis det så blev en pige havde jeg foreslået Justine, da jeg siden jeg var barn altid havde sagt at det navn ville jeg give en pige hvis jeg fik en. Det var fra serien "Tornfuglene" som min mor elskede og jeg synes det var så smukt et navn.

Vi fik brug for drengenavnet og ved anden graviditet fandt vi på drengenavnet Antonio. Det var min kærestes foreslag og jeg kunne godt lide det og kriteriet var stadig det var mindre almindeligt og pigenavnet var jo uændret. Vi fik brug for drengenavnet igen og tredie gang fandt vi så på drengenavnet Caspian, hvor et ekstra kriterie nu var at navnet højest måtte være på 7 bogstaver da alle de andre navne var det. Denne gang var det dog Justine vi fik brug for, da det blev en lille pige og ja det har været vildt let for at at blive enige om alle navnevalg. Vi har også været helt enige om efternavns valg samt at vi ikke ønskede mellemnavne.

Det har taget under 5 min. hver gang og ingen kompromisløsninger.

Anmeld

21. juli 2013

Rødhætte

Min dreng hedder William. Har altid elsket det navn siden jeg var helt lille. Ærligt at det så lige ender med at ligge nr 1 på toplisten. Men pyt jeg elsker stadig navnet

Anmeld

21. juli 2013

Znoopy.dk

Vi har Mikkel, som ellers skulle hedde Sebastian, men under den første nat på sygehuset "fortalte" han mig simpelthen at han var en Mikkel.

Lillebror hedder Malthe, men det har han ikke "fortalt" mig, det blev vi bare enige om, da faren ikke syntes han var en Alfred:-).

Anmeld

21. juli 2013

emsaroto

Jeg har en Oskar Johannes

Selvfølgelig er Oskar, det navn som bruges i daglig tale, og det er simpelthen bare fordi jeg kunne lide navnet da jeg fik ham, og fordi han lignede en Oskar

Johannes kommer fordi vi har en tradition for bibelske mellemnavne, og jeg vil gerne føre det videre til mine børn, også synes jeg det passede bedst ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.