Bagudvendt eller forudvendt autostol hvad har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

DianaRJS

LilleChelle skriver:

Ja, men der er ikke ret meget forskel på om de er 6 måneder eller de er 3 år .. 

altså min søn på 3 år sidder i forudvendt stol, og den er stiller og godkendt. så stoler da på når de godkender noget at det så er fordi det er sikkert...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

LilleChelle

DianaRJS skriver:

altså min søn på 3 år sidder i forudvendt stol, og den er stiller og godkendt. så stoler da på når de godkender noget at det så er fordi det er sikkert...

Tingene kan også sagtens være godkendt, men hvorfor købe noget som ikke er det sikreste? 

Anmeld

5. juli 2013

Kakao

Bagudvendt og forudvent: Den lille på 3 mdr i bsgudvendt. Den store på 4 år i forudvendt.

Den store var 3 år og 8 mdr da vi skiftede  fra bagudvendt (alka grako dou logic 0-18 kg.) til forudvendt (römer). Det gjorde vi fordi

1) hun var ved at være for lang til selerne

2) Der var en lillesøster på vej, som skulle have den bagudvendte

3) hun var (næsten) 15 kg, og var dermed klar til en ny vægtklasse-stol

Anmeld

5. juli 2013

klmf

Hvis det bliver lovpligtigt, hvad så med os, der har biler hvor der ikke er plads til bagudvendt? Har da heller ikke lige råd til at skifte begge stole ud

Anmeld

5. juli 2013

gokkelok

lotchen skriver:

Hvis det bliver lovpligtigt, hvad så med os, der har biler hvor der ikke er plads til bagudvendt? Har da heller ikke lige råd til at skifte begge stole ud

Nej, det undrer også mig. Men der må være en overgangsperiode, så man kan nå at skifte autostol. Forhåbentlig ikke bil 

Så en dag en kvinde med en bagudvendt autostol 9-18 kg for passagersædet. Det må da være umuligt, at kigge ud af sidespejlet. Er det overhovedet lovligt?!

Jeg tror det er lidt hip som hap, hvad man vælger, for man kan aldrig vælge en stol som er 100 % sikker alligevel, og en bil kan altså blive ramt fra alle sider og ikke kun forfra, som alle de videoer, som er lagt herind viser. 

Anmeld

6. juli 2013

JonTri

Her sidder min datter i en bagudvendt autostol og det bliver hun ved med så længe som muligt. Den går op til 4 år. De to store sidder med fremad.

Anmeld

23. juli 2013

Lenats31

2babygirls skriver:

Hvis det er så slemt at sidde forudvendt tænker jeg stakkels forældre der kører bilen. Fyy slemme bil fabrikant 

Bilfabrikanten har da ikke noget med det at gøre

Anmeld

23. juli 2013

Lenats31

lotchen skriver:

Pladsbehovet for en bagudvendt stol varierer faktisk meget og fra familie til familie. Hvad du synes fylder meget, vil ikke nødvendigvis fylde meget for en anden familie med samme bil.

jeg har sat bagudvendte autostole ind i mange små biler. Jeg har endnu ikke oplevet at ingen har passet eller har taget for meget plads i bilen. nogle af forældrene har været over 190 cm høje såå.....

Anmeld

23. juli 2013

Lenats31

gokkelok skriver:

Nej, det undrer også mig. Men der må være en overgangsperiode, så man kan nå at skifte autostol. Forhåbentlig ikke bil 

Så en dag en kvinde med en bagudvendt autostol 9-18 kg for passagersædet. Det må da være umuligt, at kigge ud af sidespejlet. Er det overhovedet lovligt?!

Jeg tror det er lidt hip som hap, hvad man vælger, for man kan aldrig vælge en stol som er 100 % sikker alligevel, og en bil kan altså blive ramt fra alle sider og ikke kun forfra, som alle de videoer, som er lagt herind viser. 

der er en overgangsperiode ja... på ca 5 år indtil videre.

udsynet til sidespejelt kan godt være et problem for NOGLE af de autostole. men altså ikke alle. der er flere modeller der klarer at give fint udsyn til det. Endeligt handler det jo også om hvor langt tilbage man selv skal have sit førersæde. Nogle har længere ben end andre.

Anmeld

23. juli 2013

Lenats31

l.kjoeller skriver:

en sikkerhedstest er vel en sikkerhedstest eller??? hvis den scorer gode karakterer er den vel sikker må man gå ud fra. er jo ikke et kvalitetsstempel alene at den er bagudvendt og 5 stjerner bagudvendt og 5 stjerne forudvendt burde vel være lige sikker ?

Vær opmærksom på at en meget stor del af den årlige test af autostole som udgives af Tænk og FDM består af personlige vurderinger. det lyder som en røverhistorie.

det som kan måles objektivt og altså med computer og hele svineriet er udelukkende selve kollisionstestene OG skadelige stoffer.

ALT andet kan der ikke måles på. dvs. at hele brugervenligheden og faktisk også en del af sikkerhedsdelen (monteringen er her) vurderes udelukkende subjektivt og altså på personlige meninger. Og når det er personlige meninger så er alt jo relativt. Scorer en autostol fæle point her - og det gør bagudvendte ofte men har man ikke selv problemer indenfor de delområder der ligger i denne katagori (og det er mange) så kan du helt se bort fra testresultaterne her. 

Modsat, hvis en autostol scorer gode point her - og det gør fremadvendte stort set altid, men du selv synes det er svært eller ikke har spændt barnet ordenligt fast osv, så skal du også se bort fra de resultater og dermed hele testresultatet.

Brugervenlighed vejer 50% af den endelige vurdering.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.