Bagudvendt eller forudvendt autostol hvad har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

marloutti

LilleChelle skriver:

http://www.youtube.com/watch?v=xRzQLa4u4wU

Jeg synes nu ikke denne er meget bedre .. 

Jeg er nødt til lige at indskyde noget her...

På videoen ser det ud til at testdukken IKKE har selen korrekt fastspændt! Og så er det jo klart at den vælter sådan fremad! Selen ser ud til at sidde nede omkring armene. Den skal da sidde oppe på skuldrene og være så tilpas stram at barnet ikke kan få armene igennem og den må da slet ikke være så løs at den glider ned over skuldrene. Det er da lidt mærkeligt, synes jeg.

Men derudover ved jeg ikke hvad der er bedst. Vi ved jo kun hvad de "kloge" fortæller os og det må vi jo så stole blindt på! Desværre har vi jo efterhånden oplevet at mange af de ting, vi er blevet fortalt, var det eneste rigtige, senere har vist sig at det var alligevel ikke så rigtigt! Så derfor er det jo op til den enkelte at beslutte hvad man synes er rigtigst for en selv og sit barn. Om det så drejer sig om autostole, sund mad, bæreseler eller whatever, så er vi jo alle forskellige i vores opfattelser af hvad der er rigtigt og forkert og gudskelov for det!!!

Rigtig god dag til alle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

Bertris

Vi har bagudvendt. Men når Lilli rammer 9 kg bliver D en forudvendt

ved bare de hedder römer mere har jeg ikke bidt mærke i (autostole lillebror på 7 år brugte)

Anmeld

5. juli 2013

Chevro

Barnepigen skriver:

De har jo snakket om at der kommer nye regler hvor børn skal sidde bagudvendt længere tid. 

Så ville lige høre jer hvad i har forudvendt eller bagudvendt autostol?

Hvilken autostol har i?

Bagudvendt - indtil 9 kg også, og derefter forudvendt. Begge Römer! (:

Jeg skulle helst ikke køre med min søn bagudvendt nu! Hold da op, hvis han ikke kan se ud går han helt i selvsving :-)

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

marloutti skriver:

Jeg er nødt til lige at indskyde noget her...

På videoen ser det ud til at testdukken IKKE har selen korrekt fastspændt! Og så er det jo klart at den vælter sådan fremad! Selen ser ud til at sidde nede omkring armene. Den skal da sidde oppe på skuldrene og være så tilpas stram at barnet ikke kan få armene igennem og den må da slet ikke være så løs at den glider ned over skuldrene. Det er da lidt mærkeligt, synes jeg.

Men derudover ved jeg ikke hvad der er bedst. Vi ved jo kun hvad de "kloge" fortæller os og det må vi jo så stole blindt på! Desværre har vi jo efterhånden oplevet at mange af de ting, vi er blevet fortalt, var det eneste rigtige, senere har vist sig at det var alligevel ikke så rigtigt! Så derfor er det jo op til den enkelte at beslutte hvad man synes er rigtigst for en selv og sit barn. Om det så drejer sig om autostole, sund mad, bæreseler eller whatever, så er vi jo alle forskellige i vores opfattelser af hvad der er rigtigt og forkert og gudskelov for det!!!

Rigtig god dag til alle...

Nu skal du heller ikke kigge på den til venstre, men den til højre, som viser den såkaldte mavepude. 

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

Chevro skriver:

Bagudvendt - indtil 9 kg også, og derefter forudvendt. Begge Römer! (:

Jeg skulle helst ikke køre med min søn bagudvendt nu! Hold da op, hvis han ikke kan se ud går han helt i selvsving :-)

Jeg synes nu man har ret godt udsyn når man sidder bagudvendt -  http://www.sikkerautostol.dk/bagudvendt-barns-dagbogrearfacing-diary/img_0105/

Anmeld

5. juli 2013

marloutti

LilleChelle skriver:

Nu skal du heller ikke kigge på den til venstre, men den til højre, som viser den såkaldte mavepude. 

Men hvorfor er den til venstre der så? Jeg troede det var en sammenligningstest..

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

marloutti skriver:

Men hvorfor er den til venstre der så? Jeg troede det var en sammenligningstest..

Jeg fandt den bare for at vise at den der mavepude altså ikke hjælper ved ulykke, på andre måder end at trykket på barnets mave er et større område, end ved en sele. 

Anmeld

5. juli 2013

FruJacobsen

Da vores søn skulle ud af babystolen, valgte vi at fortsætte med en bagudvendt autostol fra BeSafe (izi combi). Han kan sagtens se ud, da han sidder højt i den og der er god plads til benene, da autostolen jo ikke sidder helt op ad bagsædet. Vi valgte en bagudvendt, da det for os at se, klart er det sikreste valg! Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at forstå, at nogle stadig forsvarer, at det er ligeså sikkert for barnet at sidde i fremadvendt autostol, når undersøgelser og tests gang på gang viser, at det simpelthen ikke passer.

Anmeld

5. juli 2013

marloutti

LilleChelle skriver:

Jeg fandt den bare for at vise at den der mavepude altså ikke hjælper ved ulykke, på andre måder end at trykket på barnets mave er et større område, end ved en sele. 

Nå ja, okay

Men det er da stadig lidt spøjst at de viser en test, hvor dukken ikke er fastspændt. Jeg mister da lidt troen på at deres tests er troværdige?

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

marloutti skriver:

Nå ja, okay

Men det er da stadig lidt spøjst at de viser en test, hvor dukken ikke er fastspændt. Jeg mister da lidt troen på at deres tests er troværdige?

Ja, det virker lidt sjovt  
Men det er vel for at få folk til at tro den er SÅ meget bedre end en uden. Hvad gør man ikke for at sælge? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.