fødsel og 160 cm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

1990h

Anonym skriver:

okay tak for dit svar det er ellers det de nævner som er problemet ved små kvinder, men du havde nok fået det at vide hvis det var derfor

jaaa ved faktisk ikke.. vi snakkede ikke rigtigt om det bagefter da det gik lidt hurtigt til sidst men kan da godt være det er derfor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

B&J

Jeg må sige jeg fik virkelig meget ros af mine jordmøder at jeg var super god til at føde og jeg bristede heller ikke og jeg er 159 høj

Anmeld

20. juni 2013

mor88

Anonym skriver:

er anonym, da jeg ikke ønsker familien skal kunne søge på at vi overvejer børn.

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

Det har jeg heller aldrig hørt?  

Jeg er 158 cm, vejede ca 50 kg inden graviditet og fødte en rimelig stor datter på 3800 gram, men med kun 51 cm. De sagde, at da jeg er lav, tilpasser baby sig pladsen i maven, og derfor var hun ikke så lang. Hun er derimod vokset rigtig meget siden, og er nu 1,5 år og 86 cm 

Fødslen gik meget godt, med kun 10 timer fra første ve til fødsel og med kun en jordemoder og en studerende til stede

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

jaaa ved faktisk ikke.. vi snakkede ikke rigtigt om det bagefter da det gik lidt hurtigt til sidst men kan da godt være det er derfor..

det er måske heller ikke det første man tænker på når man lige har født

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Det har jeg heller aldrig hørt?  

Jeg er 158 cm, vejede ca 50 kg inden graviditet og fødte en rimelig stor datter på 3800 gram, men med kun 51 cm. De sagde, at da jeg er lav, tilpasser baby sig pladsen i maven, og derfor var hun ikke så lang. Hun er derimod vokset rigtig meget siden, og er nu 1,5 år og 86 cm 

Fødslen gik meget godt, med kun 10 timer fra første ve til fødsel og med kun en jordemoder og en studerende til stede

det var lidt en anden teori end den hun sagde i redningskvinder, men det er da egentlig ret smart hvis det passer

Anmeld

20. juni 2013

dukke

Anonym skriver:

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

Jeg er 159 og har født 2 børn selv så jeg tror ikke på det har noget at gøre med hvor høj man er

Anmeld

20. juni 2013

Angelica

Jeg er 152 høj og fødte helt naturligt min datter på 52cm og 3400g Det gik altså snilt. Det der hun siger i redningskvinder; det har jeg også set, men det er simpelthen det værste sludder "pga din højde!" og jeg bliver faktisk forarget over at en fagperson udtaler noget så oldnordisk. 

Da jeg var gravid, kom jeg i snak med en tilfældig kvinde i et tog. Hun postede også ud med at så lille som jeg var, så skulle jeg havde kejsersnit mig her og der, fordi jeg kunne da i hvert fald ikke føde selv. Det resulterede jo i at jeg gik tudbrølende til min jordemoder; for jeg ville da ikke have kejsersnit! Og jordemoderen udtalte sig i ret klare vendinger om hvad hun mente om hvad den kvinde havde sagt. 

Men ja, er du meget nervøs, så få den der røngten

Anmeld

20. juni 2013

Jibbe

Jeg har født en på 3500 og en på 4400 og jeg er 157 - den store fik jeg kun en hudafskrabning ved... Så tror ikke det hænger sammen

Anmeld

20. juni 2013

Laulund87

Haha ej jeg tror slet ikke højden har noget at sige

Jeg er 155 høj tror jeg og havde en nem fødsel. Bristede overhovedet ikke og blev ikke syet.

Anmeld

20. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Som mange andre skriver, så har det da ingen betydning med højden så vidt jeg ved. Tænker hvis man er lille - og dermed lille bækken, at det kan have betydning for fødsel af stort barn

Er selv 160 og fødte ret nemt og hurtigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.