fødsel og 160 cm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

baby012

Er 160 og har født begge mine børn naturligt.. 

Har født to børn der vejede. 3080 og 3565 den sidste sad fast i bækkenet men det havde intet med højde at gøre.. 

Har aldrig fået a vide at det skulle være et problem  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

2721

Jeg tror det er noget ammestue snak.
Jeg er 157cm og min søn kom da fint ud af sig selv.
Pressede ham ud på under 9 min, fra første presseve.
Slap du bare helt af
Der er høje kvinder med små bækner og lave kvinder med store. Det er ikke højden der afgøre det

Anmeld

20. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er 160 og har født tre børn, heraf en på 4800 g. De to er født hjemme i stuen. Lette og ukomplicerede fødsler alle tre. 

Min datter på 19 er 155 og har et meget smalt bækken - hun har fået at vide, at hun muligvis ikke vil kunne føde selv (om ti år, hvis det stod til mig! ) - men det skyldes altså bækkenet, ikke hendes højde. 

Anmeld

20. juni 2013

Frk.S

Som mange andre skriver, skulle det ikke have noget at sige.

Jeg er selv ca. 160 og det blev der ikke nævnt noget om. DOG endte min fødsel med et akut kejsersnit fordi hun sad skævt og ikke kunne komme ud OG var meget påvirket af forløbet. Jeg tænker at det var gået anderledes, hvis hun ikke havde ligget skævt.

Jeg har to søstre, der begge er på samme højde som mig. Den ene har født 4 børn uden problemer -den anden har også født 1 uden problemer. Min mor er også ca. 160 og har født os alle 3 uden problemer.

Anmeld

20. juni 2013

Miia90

Den har jeg aldrig hørt før. jeg er 160 cm og har intet problem haft med at skulle føde min datter på 3860g

Anmeld

20. juni 2013

MosterA

Jeg er 150 cm og da jeg var gravid med min søn fik jeg at vide af både jordmoder og læger, at når man ikke er så høj er der risiko for, at ens bækken ikke er bredt nok til barnet, så højden har noget at sige for str. på ens bækken.

Jeg endte selv med, at føde ved kejsersnit, fordi mit bækken var for lille og han slet ikke kunne komme igennem trods kræftige press veer. Jeg har fået at vide at jeg aldrig får lov til at prøve at føde selv igen.

Når det så er sagt, så syntes jeg ikke det er noget du skal bekymre dig om, for mange "små" kvinder KAN føde deres børn!!! Og de er heldigvis utrolig proffesionelle på sygehuset og gør alt hvad de kan for at give dig en god fødsel.

Anmeld

20. juni 2013

LinLin

Jeg er 158 cm og har født to børn; ingen ekstra på stuen, intet kejsersnit, ingen problemer

Anmeld

20. juni 2013

Swerg

Ditte_Marie skriver:

Sikke noget fis

Jeg er 160 og min datter vejede 3815

Jeg syntes også det lød mærkeligt .. jeg lignede denne smiley: 

Anmeld

20. juni 2013

TweenStar.dk

Anonym skriver:

er anonym, da jeg ikke ønsker familien skal kunne søge på at vi overvejer børn.

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

Jeg måler 150 cm., og har født to sunde og raske børn (den ene endda på 4050 g.). jeg har aldrig hørt at det skulle være svært at føde børn når man er lav, og heller ikke oplevet det. Jeg er ret sikker på at min fødsler ikke var anderledes end så mange andres.

Så ingen grund til bekymring, held og lykke når tiden nærmer sig.

Anmeld

20. juni 2013

Lise

Anonym skriver:

er anonym, da jeg ikke ønsker familien skal kunne søge på at vi overvejer børn.

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

Har ikke læst tråden, men du er sikkert svaret. Men alligevel ... 

jeg er 159 cm, har gennemført to almindelige graviditeter, og har født dem begge normalt. Første fødsel varede 8 timer, og anden et par timer. Jeg fik ikke noget af vide om at jeg var for lille på noget tidspunkt, og der kom altså heller ikke ekstra personale af den grund 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.