fødsel og 160 cm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

er anonym, da jeg ikke ønsker familien skal kunne søge på at vi overvejer børn.

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

Min mor er kun 156 høj og fødte mig med kejsersnit. Fordi hendes bækken var for lille.
Men INDEN du bliver gravid, så få en henvisning fra din læge til en fys eller knoglevrider og få lavet et røngent af din bækken (det fik jeg lavet efter jeg fik kejsersnit for at se om jeg næste gang kunne føde normalt)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

C-Dog

Ej det har jeg ikke hørt før. Jeg er selv en bette lort og kunne ikke engang komme op og ned af sengene på hospitalet fordi jeg er så lav, men født tre børn uden problemer det har jeg (lige ud over de indlysende problemer med at komme i og ud af sengen) Det skal du ikke være nervøs for.

Anmeld

20. juni 2013

Moar2011

Anonym skriver:

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

min mor er 155 - har fået tvillinger (KS)
og født min lillebror.

jeg er 148 og har født min søn. de tilbyder 2 ekstra scanninger uge 35 og 38 fik jeg, for at holde øje med str på barnet.

dog fødte jeg 33+3 men intet pga min højde..

højden har intet at sige..

Anmeld

20. juni 2013

1990h

Anonym skriver:

Jeg er 163og mit barn kom ud

Anmeld

20. juni 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan da give dig endnu en succes-historie fra en lav person. Jeg er 157 cm og havde en meget nem graviditet og fødsel uden nogen form for komplikationer. Den dag jeg fødte havde jeg faktisk kun så små veer, at jeg i mange timer bare troede, at det var plukveer . Egentlige veer fik jeg først omkring en time før vandet gik, og 2½ time efter vandet gik, var vores datter ude uden, at det havde været nødvendigt med smertestillende og uden, at jeg fik andre skader end, hvad jordemoderen kaldte en lille hudafskrabning.

Der var heldigvis på intet tidspunkt nogen, der havde nævnt, at min højde kunne have nogen betydning for forløbet af min fødsel, og jeg er da glad for, at jeg ikke har set "Redningskvinder", da det bare ville have gjort mig nervøs for den kommende fødsel.

Der deltog for resten kun en jordemoder og en jordemoderstuderende ved min fødsel, så der var ikke noget særligt fokus pga. min højde. Jeg har heller ikke på noget tidspunkt fået undersøgt størrelsen af mit bækken.

Anmeld

20. juni 2013

Benjamins'mor

Tror da ikke det er et problem at føde selv?
Jeg er 164 og fødte selv min søn, og havde ikke ekstra hjælp på fødestuen.

Anmeld

20. juni 2013

lilledittemor

Elias2010<3 skriver:

De sagde det i "redningskvinder"

det undrede mig faktisk lidt at da hun havde fået kejsersnit sagde de " ja ham ville du ikke kunnet ha fået ud med din højde" barnet havde en alm vægt på, tror det var, 3800g...

hun var vidst 161.. 

Sikke noget fis

Jeg er 160 og min datter vejede 3815

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Min mor er kun 156 høj og fødte mig med kejsersnit. Fordi hendes bækken var for lille.
Men INDEN du bliver gravid, så få en henvisning fra din læge til en fys eller knoglevrider og få lavet et røngent af din bækken (det fik jeg lavet efter jeg fik kejsersnit for at se om jeg næste gang kunne føde normalt)

må en fys. godt afgøre det? det troede jeg var lægen eller jordmoderen der kun måtte bestemme

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Jeg kan da give dig endnu en succes-historie fra en lav person. Jeg er 157 cm og havde en meget nem graviditet og fødsel uden nogen form for komplikationer. Den dag jeg fødte havde jeg faktisk kun så små veer, at jeg i mange timer bare troede, at det var plukveer . Egentlige veer fik jeg først omkring en time før vandet gik, og 2½ time efter vandet gik, var vores datter ude uden, at det havde været nødvendigt med smertestillende og uden, at jeg fik andre skader end, hvad jordemoderen kaldte en lille hudafskrabning.

Der var heldigvis på intet tidspunkt nogen, der havde nævnt, at min højde kunne have nogen betydning for forløbet af min fødsel, og jeg er da glad for, at jeg ikke har set "Redningskvinder", da det bare ville have gjort mig nervøs for den kommende fødsel.

Der deltog for resten kun en jordemoder og en jordemoderstuderende ved min fødsel, så der var ikke noget særligt fokus pga. min højde. Jeg har heller ikke på noget tidspunkt fået undersøgt størrelsen af mit bækken.

se det er en fødsel man næsten er helt misundelig på

Det tror jeg du har ret i at det ville nok skræmme nogle, det er nok også derfor de færreste her inde har hørt om det sidder jeg og tænker, men det ved jeg jo ikke

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

det er da rigtig dejligt at hører det er gået så godt for så mange, synes egentlig det beroliger mig lidt, for ens største ønske er jo selvfølgelig at føde selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.