fødsel og 160 cm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

AMM00

Anonym skriver:

er anonym, da jeg ikke ønsker familien skal kunne søge på at vi overvejer børn.

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

Min er søster er 150 og har født 3 børn.. Hun havde nemme og hugtige fødsler ved alle tre børn og hun fødte dem alle normalt Jeg er er 158 og har født et barn.. Det har ikke noget med højden at gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Koen.

157 cm er min højde og har haft to nemme fødsler, uden smertestillende eller noget og hver gang kun en jordemor, suderende og sosu assistent har aldrig hørt højden gør noget!

Anmeld

20. juni 2013

L&V

Elias2010<3 skriver:

De sagde det i "redningskvinder"

det undrede mig faktisk lidt at da hun havde fået kejsersnit sagde de " ja ham ville du ikke kunnet ha fået ud med din højde" barnet havde en alm vægt på, tror det var, 3800g...

hun var vidst 161.. 

Der må jo klart ligge mere bag.. Dværge ka føde og mange nationer er jo meget mindre end danskerne og de får da os børn

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Det har jeg ikke hørt før jeg er 160 og hverken læge eller jordemoder har da sagt noget til mig om det

okay, det kan være de normalt ikke siger det så, men bare skal have det med i deres tanker når man kommer ind, det ved jeg ikke synes bare efterhånden hun har sagt det så mange gange i det program, så nu ville jeg hører hvad man så gjorde ved det.

Anmeld

20. juni 2013

barelillemig

puha, følger også med, er også kun 158. men tror ik helt den passer, kender mange der er mindre end mig og det var intet problem at føde

Anmeld

20. juni 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

er anonym, da jeg ikke ønsker familien skal kunne søge på at vi overvejer børn.

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

det har jeg aldrig nogensinde hørt om før... jeg er selv kun 159 høj eller lav  

og jeg fødte min søn på 3580 g. 51 cm præsis på termins dagen og var ialt 6 timer om det... 

så jeg tror ikke højden har noget som helst at sige. 

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

skovrup skriver:

jeg 161cm høj, fik en søn juni 2011 på 4500g, fødslen var lige efter bogen og uden komplikationer.

nu jeg en cm højere end de der 160. men synes da stadig jeg tæller som lav.

har aldrig hørt at højden har noget at sige??

har veninder som er meget højere emd mig, som har haft komplikationer, tror da ikke det ene udelukker det andet???

Hun nævner bare i programmet at det er noget med at når man er så lav så har man som regl også et smaller bækken og det kan resultere i komplikationer, men ved ikke mere end det jeg har hørt hende sige

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Elias2010<3 skriver:

De sagde det i "redningskvinder"

det undrede mig faktisk lidt at da hun havde fået kejsersnit sagde de " ja ham ville du ikke kunnet ha fået ud med din højde" barnet havde en alm vægt på, tror det var, 3800g...

hun var vidst 161.. 

nemlig, det var det programmet hed

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres svar synes egentlig det er dejligt at hører at det er gået så godt for mange af jer, når man har hørt noget andet i programmet og hende som jeg kender der er under 160, der  brækkede hun halebenet den ene gang og den anden gang blev barnet taget med sugekop og det er jo ikke ligefrem det man håber på sker for en selv.

Anmeld

20. juni 2013

effie

vi er ikker ret høje i min familie.. og lige under 160... og der er ikke blevet fortaget nogle kejsernit...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.