fødsel og 160 cm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2013

Anonym trådstarter

Okay det lyder som om de færreste har fået det at vide og det mere handler om hvor smalt ens bækken er end det handler om hvor høj man er, så mange tak for jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

Line&Mike

Anonym skriver:

er anonym, da jeg ikke ønsker familien skal kunne søge på at vi overvejer børn.

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

Hej.

Det er rigtigt, at man er mere opmærksom på de kvinder som er lavere. Man anbefaler at få lavet en bækkenvurdering, hvis man er under 155 eller 150 afhængig af, hvilke retningslinjer man følger. Men blot fordi man er lavere end det, betyder det ikke at man ikke kan føde! Mange kvinder føder fint og naturligt, men der ses flere tilfælde hvor barnet ikke kan fødes, hos de kvinder der er lavere end 155/150, fordi deres bækken kan være for snævert til at barnet kan passere.

Men du kan da få lavet en bækkenvurdering, hvis du er i tvivl! Jeg tænker dog ikke det er nødvendigt i dit tilfælde, da du jo er over den grænse . Ellers foregår det hos en læge på sygehuset, som undersøger dig indvendig, ligesom man bliver undersøgt under fødslen.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Line&Mike skriver:

Hej.

Det er rigtigt, at man er mere opmærksom på de kvinder som er lavere. Man anbefaler at få lavet en bækkenvurdering, hvis man er under 155 eller 150 afhængig af, hvilke retningslinjer man følger. Men blot fordi man er lavere end det, betyder det ikke at man ikke kan føde! Mange kvinder føder fint og naturligt, men der ses flere tilfælde hvor barnet ikke kan fødes, hos de kvinder der er lavere end 155/150, fordi deres bækken kan være for snævert til at barnet kan passere.

Men du kan da få lavet en bækkenvurdering, hvis du er i tvivl! Jeg tænker dog ikke det er nødvendigt i dit tilfælde, da du jo er over den grænse . Ellers foregår det hos en læge på sygehuset, som undersøger dig indvendig, ligesom man bliver undersøgt under fødslen.

okay mange tak for hjælpen

Anmeld

25. juni 2013

Muffinmus

Sikke da noget pjat, det har næsten intet meed højde som sådan at gøre, men ens krops form og hofternes bredde...og det er yderst sjældent vi kvinder har for smalle hofter
Dt kan være noget andet hvis F.eks asiatiske kvinder får børn med store europæiske mænd eller lign da de nogle gange kan få børn der er noget større end de de lige er lavet til, men igen, de fleste kan altså sagtens, så bare ro på
Er selv 157 og har tre børn, en taget ved AKS som intet havde med mon højde at gøre og 2 født normalt jeg kender en pige på 154 der fik målt bækken pga sin højde, mens er var ingen problemer og hun fødte også fint selv og de i tvivl tilbyder de jo en bækkenmåling, så uanset hvad, så er t ikke noget du skal bekymre dig over, kender også en på ca 175 der havde for smalle hofter, hun fik så ved PKS trods sin flotte højde pøj med det

Anmeld

25. juni 2013

Lullaby

Jeg er 158 cm og når først jeg får presseveer skyder jeg dem ud.  Alle 3 børn har været imellem 3-3200 gram.

Anmeld

25. juni 2013

Mamalou

Jeg er 161 cm høj og fødte min søn på 4190g naturligt. Jeg tror bestemt ikke, at man kan generalisere på den måde

Vh. Louise

Anmeld

25. juni 2013

MortilElias2010

er anonym, da jeg ikke ønsker familien skal kunne søge på at vi overvejer børn.

Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?

Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?

Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid

Højden har jeg aldrig hørt om skulle være afgørende. Jeg er 158 cm og vejer mellem 48-52kg. Og har en søn på 3.5 år. Der var absolut ingen foranstaltninger i retning af det ikke var en helt almindelig fødsel jeg skulle gennemføre. Tog 31 kg. på under graviditeten, men de er for længst væk. Så bliv du bare gravid efter min mening 

Anmeld

25. juni 2013

Ayasmor

Jeg er selv 156 cm. høj og fødte uden problemer min datter på 3670 g. og 52 cm. Der blev ikke på noget tidpunkt nævnt noget om min højde, før jeg gik over tid. Der sendte jdm. mig på fødegangen til tjek med notatet i min journal; OBS stort fosterskøn, lille mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.