Anonym skriver:
er anonym, da jeg ikke ønsker familien skal kunne søge på at vi overvejer børn.
Nu har jeg flere gange hørt i tv pogrammerne at det er svart at føde børn når man er 160 eller under og jeg er selv 159, så går lidt og tænker på hvad gør de egenetlig så når de ved det på forhånd?
Er der nogle ekstra på stuen hele tiden? foreslår de en kejsersnit? eller hvad gør de?
Håber nogle af jer kan svare mig på det, da jeg godt vil vide hvad jeg går ind til, når jeg vælger at blive gravid 
Hej.
Det er rigtigt, at man er mere opmærksom på de kvinder som er lavere. Man anbefaler at få lavet en bækkenvurdering, hvis man er under 155 eller 150 afhængig af, hvilke retningslinjer man følger. Men blot fordi man er lavere end det, betyder det ikke at man ikke kan føde! Mange kvinder føder fint og naturligt, men der ses flere tilfælde hvor barnet ikke kan fødes, hos de kvinder der er lavere end 155/150, fordi deres bækken kan være for snævert til at barnet kan passere. 
Men du kan da få lavet en bækkenvurdering, hvis du er i tvivl! Jeg tænker dog ikke det er nødvendigt i dit tilfælde, da du jo er over den grænse
. Ellers foregår det hos en læge på sygehuset, som undersøger dig indvendig, ligesom man bliver undersøgt under fødslen.
Anmeld