Hvad synes du om navnet Fria?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Syntes det er fint, og tror ik jeg ville forveksle det med frida/ Freja!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Jeg tror, at de fleste som ser det skrevet ned vil tro, at man har glemt en bogstav, og at hun egentlig hedder Frida. - men jeg tror ikke, problemet bliver fuldt så stort, når man præsenterer navnet mundtlig. Udtalen er jo ikke helt som Frida.

Du har nok ret men hvor ofte mon man så skal rette i diverse papirer

Anmeld

8. juni 2013

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

første gang jeg hører det, tror jeg jeg ville spørge en ekstra gang om navnet netop for at være sikker på jeg ikke havde overhørt et d som i Frida.

jo længere tid jeg tænker over det desto bedre kan jeg lide navnet, det er rigtig sødt og folk skal nok forstå det ikke erFrida men Fria.

vi har en Sophia og har ikke tal på de gange hun er blevet kaldt Sophie. Og det er bare ikke det samme.

og vi må ofte gentage at hendes navn er SophiA. Men jeg ville ikke have givet hende et andet navn at den grund

Plus I nok skal sige "det er med ph"... Man kommer jo ikke langt i dag uden at skulle stave et eller andet - efternavn fx

Anmeld

8. juni 2013

Drømme

Anonym skriver:

Plus I nok skal sige "det er med ph"... Man kommer jo ikke langt i dag uden at skulle stave et eller andet - efternavn fx

Heeeelt rigtigt - "Hun hedder Sophia, nej med A, ja. Og ph. Og så Aurora til mellemnavn. A-u-r-o-r-a. Og **gaard, med ae og to a'er...."

Hun kommer til at stave sit navn Mange gange. Men hun kunne ikke hedde noget andet <3

hun kunne have fået mit efternavn (Andersen) men det er sgu lidt kedeligt :p og når vi alligevel regner med at blive gift indenfor et par år, hvor jeg tager hans efternavn, så kan hun ligeså godt få det efternavn fra starten

Anmeld

8. juni 2013

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

Heeeelt rigtigt - "Hun hedder Sophia, nej med A, ja. Og ph. Og så Aurora til mellemnavn. A-u-r-o-r-a. Og **gaard, med ae og to a'er...."

Hun kommer til at stave sit navn Mange gange. Men hun kunne ikke hedde noget andet <3

hun kunne have fået mit efternavn (Andersen) men det er sgu lidt kedeligt :p og når vi alligevel regner med at blive gift indenfor et par år, hvor jeg tager hans efternavn, så kan hun ligeså godt få det efternavn fra starten

Hehe

Anmeld

8. juni 2013

Aagaard

Jeg syntes det her helt fantastisk smukt!( tror faktisk godt jeg kunne blive lidt forelsket i det)

Min datter hedder Milja, der er 8-10 stykker der hedder sådan her hjemme(dog er ca. halvdelen mænd?) og det sker da at folk sprøger om at få det stavet eller sagt igen, men det er kun sket få gange at det er blevet forvekslet med Emilia eller Mille. 
Jeg tror ikke at det vil volde flere problemer end så mange andre navn og det er jo let at stave og let at sige.

Anmeld

8. juni 2013

Pikku Myy

Jeg tror man skal lade være med at tænke alt for meget over om barnet ender med at skulle stave sit navn. Jeg hedder noget så almindeligt som Lea, og jeg skal tit gentage og stave. Der er tre stavemåder og en bunke navne der minder om, og så er det vel bare mit lod Jeg har aldrig, heller ikke da jeg var yngre, haft det underligt med det.

For mig ville problemet mere ligge i hvis navnets stavemåde ikke giver mening i forhold til hvordan det udtales, og det gør det jo i høj grad her.

Iøvrigt synes jeg det er et dejligt navn

Anmeld

8. juni 2013

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Jeg syntes det her helt fantastisk smukt!( tror faktisk godt jeg kunne blive lidt forelsket i det)

Min datter hedder Milja, der er 8-10 stykker der hedder sådan her hjemme(dog er ca. halvdelen mænd?) og det sker da at folk sprøger om at få det stavet eller sagt igen, men det er kun sket få gange at det er blevet forvekslet med Emilia eller Mille. 
Jeg tror ikke at det vil volde flere problemer end så mange andre navn og det er jo let at stave og let at sige.

Anmeld

8. juni 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg tror man skal lade være med at tænke alt for meget over om barnet ender med at skulle stave sit navn. Jeg hedder noget så almindeligt som Lea, og jeg skal tit gentage og stave. Der er tre stavemåder og en bunke navne der minder om, og så er det vel bare mit lod Jeg har aldrig, heller ikke da jeg var yngre, haft det underligt med det.

For mig ville problemet mere ligge i hvis navnets stavemåde ikke giver mening i forhold til hvordan det udtales, og det gør det jo i høj grad her.

Iøvrigt synes jeg det er et dejligt navn

Det har du da helt ret i har det nok bare med at overanalysere

Anmeld

8. juni 2013

Nanves

Fria betyder kold på spansk, det synes jeg bare lige at du skulle vide men ellers et fint navn, ville nok bare ikke selv bruge det, fordi jeg har mange venner i spanien og det ville være synd for hende hvis hun skulle hedde "kold" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.