Hvad synes du om navnet Fria?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2013

M&J87

Jeg synes at Fria er rigtig smukt og specielt, dog uden at lyde mærkeligt ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det er fint, og tror ik jeg ville forveksle det med frida/ Freja!! Vh stine

Anmeld

8. juni 2013

Ciss

Jeg tror, at de fleste som ser det skrevet ned vil tro, at man har glemt en bogstav, og at hun egentlig hedder Frida. - men jeg tror ikke, problemet bliver fuldt så stort, når man præsenterer navnet mundtlig. Udtalen er jo ikke helt som Frida.

Anmeld

8. juni 2013

Drømme

Anonym skriver:

Som overskriften siger...

Det er så vidt jeg ved den oprindelige stavemåde af Freja, som der desværre er alt for mange af...

Tænker bare om man vil tro hun hedder fx Frida...? (som jeg ikke bryder mig om!)

Det er godkendt og der er 18 i dk der hedder det

første gang jeg hører det, tror jeg jeg ville spørge en ekstra gang om navnet netop for at være sikker på jeg ikke havde overhørt et d som i Frida.

jo længere tid jeg tænker over det desto bedre kan jeg lide navnet, det er rigtig sødt og folk skal nok forstå det ikke erFrida men Fria.

vi har en Sophia og har ikke tal på de gange hun er blevet kaldt Sophie. Og det er bare ikke det samme.

og vi må ofte gentage at hendes navn er SophiA. Men jeg ville ikke have givet hende et andet navn at den grund

Anmeld

8. juni 2013

Pigent

Hvis det skal udtales som Freja så ville jeg stave det Freja, Freya eller Freia. 

Anmeld

8. juni 2013

jydeinden

personligt er det slet ikke mig :-) 

ville tænke enten frida eller freja hvis nogen sagde det til mig 

Anmeld

8. juni 2013

BabyMus

Anonym skriver:

Jeg er slet ikke til "mærkelige" stavemåder - navnet skal staves som det siges og er heller ikke interesseret at mit barn skal være den 5. (Ex) Freja/freya/freia/freyja i institutionen....

Mine andre børn har "almindelige" navne; ene ligger vist i 30'erne på top 50 listerne - det andet ligger uden for....

Tak for svar

Nej det forstår jeg godt, det er jeg heller ikke til. Skrev det også mere fordi at det lød som om at det rent faktisk var Freja du ville have, altså pga. navnet men fravalgte det pga. der er så mange der hedder det. Så kunne man jo gøre det med en anden stavemåde så det ikke er helt det samme som alle andre. Men forstår dig fuldt ud!

Men igen, Fria er super smukt og jo i hvert fald meget mere unikt hvis der kun er 18 der hedder det som du skrev tidligere. (:

Anmeld

8. juni 2013

BabyMus

Barnepigen skriver:

Hvis det skal udtales som Freja så ville jeg stave det Freja, Freya eller Freia. 

Det udtales ikke som Freja, men Fri-a/Fri-ja. Så man har en fri-lyd med i i stedet for Freja som jo er en Fre-lyd.

Anmeld

8. juni 2013

Anonym trådstarter

Barnepigen skriver:

Det skal det ikke fri-a

Anmeld

8. juni 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

personligt er det slet ikke mig :-) 

ville tænke enten frida eller freja hvis nogen sagde det til mig 

Ok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.