Tabu: Maven efter graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

MMOGM

Anonym skriver:

Tabu-emnet: Hvordan ser en mave ud efter en graviditet? 

Jeg er selv gravid og derfor tænker jeg lidt hvordan en mave ser ud bagefter? Så bryd tabuet og smid billeder op (gerne anonymt!)  

Jeg er faktisk glad for min krop efter graviditeten

allerede efter 1 måned var min mave flad og fin igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Zelinasmor

Ciss skriver:

Egentlig er du hamrende heldig, at fedtet lægger sig sådan. Mit lægger sig meget let på maven, og det er jo sundhedsmæssigt direkte farligt. Det, jeg har hørt, er jo at folk med pæreform er sundere og lever længere end os med æbleform. - Så en fordel har du da.

Haha, ja  Ved godt det skulle være sundere. Men synes det er nemt at tabe fedtet fra maven. Men kan ikke smide det på mine lår. Grr 

Anmeld

10. juni 2013

AMS76

Hej

Jeg synes det er virkelig befriende, at nogle vil lægge billeder på af efterfødsels-maver, for jeg tror, det optager mange i forbindelse med graviditet - tak for det! Det har beroliget mig at se andres maver, og måske også givet mig en lille lærestreg i forhold til at slappe lidt af med forfængeligheden, jeg er ikke den eneste, som ikke ser ud, som før jeg fik børn. Sagen er den, at "alle" mine veninder ser ud som før, efter de har født (skønt for dem), men selvom jeg ikke tog mere end 10 kg på med min datter, var normalvægtig før og i løbet af et halvt år var nede på 5 kg mindre end før-graviditetsvægten, så er min mave noget dejagtig, og hænger, hvis jeg læner mig fremover, når jeg er nøgen - noget jeg er temmelig beklemt ved i visse situationer. Men når det så er sagt, så behøver jeg heller ikke rende rundt i bikini mere i en alder af 36, når nu jeg ikke er så tilpas med det, og det rette tøj kan sagtens skjule dellen.

Til gengæld slap jeg helt for strækmærker sidste graviditet (er gravid igen i uge 13 . Det bør jeg jo sætte pris på, selvom jeg på ingen måde synes andres strækmærker er grimme. Jeg ved bare, at når jeg ser på mig selv med kritiske øjne i spejlet, ja, så ville de nok genere mig...

Til jer der overvejer plastikkirurgi, så vil jeg sige, at det jo er en meget personlig beslutning, som man selvfølgelig skal tænke grundigt over, da der ikke er garanti for et kosmetisk flt resultat (!), men jeg forstår til fulde dem, som vælger der for deres eget velbefindendes skyld. Jeg har i en del år været på et privathospital, hvor vi lavede mange "mum jobs" af den ene og den anden art, og størstedelen af pigerne kunne jeg virkelig godt forstå - jeg er ikke i tvivl om, at de får det bedre med sig selv bagefter. Hvis det er sådan man har det, synes jeg, man skal gøre det. Men stor respekt til de kvinder, der hviler så meget i sig selv, at de kan trække på skuldrene og måske endda ligefrem se det skønne i "den nye mave" (etc.) fordi det har været bolig for et lille mirakel eller flere. Det er sejt! Men har man det vitterlig ikke sådan og kan man ikke arbejde sig derhen, så synes jeg, man skal gøre det, der kan gøre én lidt gladere, og så blæse på de andres mening. ALLE har en mening om den slags, er min erfaring, og det kan man ikke rigtig bruge til noget. Svaret ligger i én selv!

Anmeld

10. juni 2013

Annette A

Dejligt at se så mange modige kvinder og god tråd.

Min mave ser sådan ud efter at have født vores 3. barn for snart 6 mdr. siden og vejede efter fødslen 15 kg for meget så har været på kostomlægning og masser af motion siden og har nu tabt 12-13 kg, så mangler bare et par kilo før vægten er normal igen.

Min mave er pæn uden strækmærker og ligner sig selv som den gjorde inden mine børn men selvfølgelig lidt mere elastisk.

Det sidste topmave ved jeg ikke om jeg slipper helt for, nu må vi se når de sidste kilo forhåbentlig falder af men er godt tilfreds og er faktisk langt mere tilfreds med min krop efter jeg har fået børn, da man jo får stor respekt for det ens krop har kunnet præstere og føler mig langt mere feminin.

Uanset hvad og kampen mod kiloene er ens dejlige børn jo hele slidet værd.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

Silke91 skriver:

Til TS og alle jer modige piger / damer

Hvor er det en god tråd. Maven efter graviditet er nemlig et tabu. Jeg har ingen børn endnu men har læst tråden med stor interesse og det er rigtig rart at vide hvad man evt. kan forvente. Jeg syntes at det er så flot og modigt af alle jer der har lagt billeder op.

Så tak til jer alle for at være så top seje

Enig 

Anmeld

17. juni 2014

Isabella_mor

maven lige efter fødslen.. En stor klump bolledej... sådan føles det... 

efter lidt tid så begynder den jo at gå tilbage til det den var før, sådan nogenlunde... mavemusklerne er jo "revet fra hinanden" på midten, så derfor er det sværere at få en helt flad mave igen hvis man bare lever "almindeligt" det kan dog trænes så den bliver stærk og flad igen.

jeg havde nogenlunde flad mave igen efter 10 uger efter fødslen. og så skulle jeg jo så træne den for at stramme musklerne op... 

jeg trænede lidt, sådan... overfladisk. jeg hader virkelig at træne.. men den blev da nogenlunde flad igen. min navle kom dog til at ligne en røv der var træt af at skide. men jeg blev da ok glad for min mave. 

nu er jeg så gravid for anden gang. og det bliver jo spændende om det kommer til at gå lige så let.

Anmeld

17. juni 2014

liten-mamma

Sådan her ser min mave ud efter fødslen af et barn

Anmeld

18. juni 2014

Løvemor10

Fødte sommeren 2010. Her er billeder fra efterår 2011, sommer 2012 og sommer 2013.

Lige nu er min mave meget stor, da jeg er 30+4 

Anmeld

19. juni 2014

Pauline80

liten-mamma skriver:

Sådan her ser min mave ud efter fødslen af et barn

Wauu...
Hvor længe er det siden du fødte? Og hvad har du gjort?
Jeg er 38+3 nu, og glæder mig til at arbejde på at få mig selv tilbage

Anmeld

19. juni 2014

liten-mamma

Pauline80 skriver:

Wauu...
Hvor længe er det siden du fødte? Og hvad har du gjort?
Jeg er 38+3 nu, og glæder mig til at arbejde på at få mig selv tilbage

Jeg fødte for 17 mdr siden og jeg har faktisk ikke gjort noget  Har bare været sindssyg heldig. 

Jeg træner lidt engang imellem (løber og lidt mavebøjninger). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.