Anonym skriver:
Tabu-emnet: Hvordan ser en mave ud efter en graviditet?
Jeg er selv gravid og derfor tænker jeg lidt hvordan en mave ser ud bagefter? Så bryd tabuet og smid billeder op (gerne anonymt!)
Har ingen billeder, og tog jeg et nu ville det nok ikke tælle da jeg er gravid med nr 2 i uge 24

Men jeg tog ca 12 kg på under sidste graviditet, og skal nævnes at jeg i forvejen vejede ca 10 kg for meget. Fik enkelte strækmærker på den nederste del af maven da jeg var gået en uge over termin - de er ikke slemme.
Efter fødslen smed jeg stort set alt babyvægten efter 2 mdr - men tog desværre lidt på da jeg gik hjemme på barsel. Var rigtig ked af det, og ked af at mave"folden" var blevet større (dellen også selvfølgelig, men det var folden der gik fra hoftekam til hoftekam der generede mig).
Fik tilsidst taget mig sammen og smed 13 kg - nåede lige ind under kategorien "normalvægtig", og som mavedellen blev mindre, gjorde folden det også. Den er bestemt ikke væk, men nu ser jeg ikke ud som om at jeg er blevet skåret midt over og klistret sammen på det forkerte sted mere.
Jeg har altid haft den der fold under maven og har aldrig haft nogle forestillinger om at kunne slippe af med den på naturlig vis. Jeg var bange for at det ville blive værre efter en graviditet, men det der gjorde det værre var min vægtøgning. Da jeg havde smidt kiloene var den som før (ikke fantastisk, men MIN), blot med et par enkelte strækmærker der er til at overse
Anmeld