Hvad gør i når de nye kh regler træder i kraft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

B&J

helle85 skriver:

jeg har også sådan en der hjælper mig hun kontakter mig også ca 1 gang om ugen for at høre hvordan det gå med praktikken og undersøger ting hvis jeg er i tvivl osv og det hjælper en del da man så ikke har alle de ting at tænke på.

men jeg startede den 9/4 og syntes ikke det gå så godt med det, men jeg har sagt til sagsbehandleren, at jeg er villig til at prøve ind til jeg skal have sommer ferie(for syntes det er ret irreterne at jeg ikke kan detsom jeg godt vil) og hvis det ikke gå bedre, så har jeg fået lov til at finde et sted hvor jeg kan prøve et par timer om formiddagen, så jeg kan nå hjem og slappe af inden børnen skal hentes, for jeg har også en dreng der kræver lidt ekstra, plus jeg er alene med dem fra de bliver hentet til de gå i seng.

jeg syntes også at det er ok at dem der ikke vil at de skal straffes på en eller anden måde, men der er jo stadig forskel på dem der ikke vil og dem der ikke kan og igen dem der ikke kan finde job

og der stå også på en side at alle dem der har problemer de skal have en mentore osv

ej hvor er det dejligt du også har sådan en, jamen jeg ved jeg kan klare 37 timers job men det kræver altså også min hjerne er med i det, for jeg har det sådan alle mennesker ser ned på mig og tror ikke jeg kan noget og føler de syntes jeg er dum osv... ja det er desværre sådan jeg har det plus jeg lider af angst for mennesker og deres meninger...

men heldig vis har jeg været i 2 praktik steder, hvor det har været super godt, så håber også det her bliver lige så godt, det vil jeg ønske af hele mit hjerte. Men fy for pokker skal starte næste mandag og det går mig så meget på min mave ruller rundt osv men ja det er fordi jeg er så nervøs...

men håber det bliver stedet for mig.... så jeg kan få min uddannelse færdig ej hvor vil det altså være så lækkert.

men ja folk skal have mere hjælp.  så tror jeg flere og flere ikke vil ende på en kontanthjælp, ´for hvad vil de gøre med alle der har en uddannelse??? vi har jo ikke job nok til dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

Hvad så hvis man er på barsel når det træder i kraft? Jeg kan jo ikke starte i skole eller noget når jeg ligesom er på barsel der.

Anmeld

19. maj 2013

helle85

B&J skriver:

ej hvor er det dejligt du også har sådan en, jamen jeg ved jeg kan klare 37 timers job men det kræver altså også min hjerne er med i det, for jeg har det sådan alle mennesker ser ned på mig og tror ikke jeg kan noget og føler de syntes jeg er dum osv... ja det er desværre sådan jeg har det plus jeg lider af angst for mennesker og deres meninger...

men heldig vis har jeg været i 2 praktik steder, hvor det har været super godt, så håber også det her bliver lige så godt, det vil jeg ønske af hele mit hjerte. Men fy for pokker skal starte næste mandag og det går mig så meget på min mave ruller rundt osv men ja det er fordi jeg er så nervøs...

men håber det bliver stedet for mig.... så jeg kan få min uddannelse færdig ej hvor vil det altså være så lækkert.

men ja folk skal have mere hjælp.  så tror jeg flere og flere ikke vil ende på en kontanthjælp, ´for hvad vil de gøre med alle der har en uddannelse??? vi har jo ikke job nok til dem

for at det bliver lige så godt.

mit praktik sted er også udmærket, det er bare mig der har svært ved det

Anmeld

19. maj 2013

B&J

helle85 skriver:

for at det bliver lige så godt.

mit praktik sted er også udmærket, det er bare mig der har svært ved det

ja det tager altid min min ½år før jeg falder til sådan lidt hvor jeg har det okay med at møde okay med de folk der er der og ja nu har jeg været det nye sted næsten ½år og jeg har det endelig okay. men de kan ikke beholde mig så ja det er skide hårdt for at sige det pænt jeg skal rives op og plantes et nyt sted... men håber det bedste for det nye sted... så jeg har et sted jeg kan falde til ro det har jeg så meget behov for

Anmeld

19. maj 2013

Mum33

helle85 skriver:

nej det kan jeg godt forstå man vil jo gerne nyde dem så længe som muligt

jeg tror ikke alt tid de tænker sig om nå de laver sådan nogen regler. de skulle jo næsten selv prøve at leve for de penge med børn osv. bare en mdr for det tror jeg ikke de ville klare

Men nu er det jo ikke dem, der har sat børn i verden  Sætter man børn i verden, må man kunne forsørge dem selv. Må indrømme jeg synes det er et fair system.

Anmeld

19. maj 2013

helle85

l.b. skriver:

Men nu er det jo ikke dem, der har sat børn i verden  Sætter man børn i verden, må man kunne forsørge dem selv. Må indrømme jeg synes det er et fair system.

problemet er at der kan opstå nogen problemer efter man har fået børn så man ikke kan forsøge sig selv.
jeg var på su da jeg fik min søn og igang med at tage 10 kl eksame på vuc så jeg kunne få en uddannelse

jeg ville heller end gerne ud af det her system og klare mig selv og have fuldtids arbejde, og det kan jeg ikke pt og ender nok på flex job

desværre her man ikke selv herre over hvad der sker for en i fremtiden

Anmeld

19. maj 2013

Carina:-)

helle85 skriver:

problemet er at der kan opstå nogen problemer efter man har fået børn så man ikke kan forsøge sig selv.
jeg var på su da jeg fik min søn og igang med at tage 10 kl eksame på vuc så jeg kunne få en uddannelse

jeg ville heller end gerne ud af det her system og klare mig selv og have fuldtids arbejde, og det kan jeg ikke pt og ender nok på flex job

Men kan man ikke klare sig for 2x kh må man altså tage ansvar og kigge på ens udgifter.

Der er mange på su med børn der har betydeligt mindre.

Vi skal alle gøre noget for at undgå at vores børn ender med hele regningen,og sidder med et udpint velfærdssamfund når de engang er voksne.

Og det betyder jo at vi alle må spare og sætte sparekniven ind.

Det er jo ikke sådan I ingen penge får-og betyder det at man må holde med at ryge osv er det vel fair nok da det ikke kan være andre der skal betale for det.

Det gavner så også samfundet på sigt,da det skidt kun skaber sygdom 

Men se nu positivt på det.

I bor i et land hvor man trods alt kan få økonomisk hjælp-mange lande  iEuropa er dybr misundelige.

Anmeld

19. maj 2013

helle85

Carina:-) skriver:

Men kan man ikke klare sig for 2x kh må man altså tage ansvar og kigge på ens udgifter.

Der er mange på su med børn der har betydeligt mindre.

Vi skal alle gøre noget for at undgå at vores børn ender med hele regningen,og sidder med et udpint velfærdssamfund når de engang er voksne.

Og det betyder jo at vi alle må spare og sætte sparekniven ind.

Det er jo ikke sådan I ingen penge får-og betyder det at man må holde med at ryge osv er det vel fair nok da det ikke kan være andre der skal betale for det.

Det gavner så også samfundet på sigt,da det skidt kun skaber sygdom 

Men se nu positivt på det.

I bor i et land hvor man trods alt kan få økonomisk hjælp-mange lande  iEuropa er dybr misundelige.

jeg har ikke sagt at vi ikke kan klare det. hvis du læser midt svar i starten så stå der at vi lige kan klare det med hvis jeg få den sats jeg gør nu og mister det min mand tjener over.

men hvis vi kun fik 11000 før skat til sammen ville vi ikke kunne klare det.

vi har så noget gæld vi betaler af på, jeg ved godt dey ikke er samfundet skyld osv. og det er også det vi må lade være med at betale.

jeg ved godt at dem der er på su få omkring de der 11000 til sammen men de har så mulighed for at tage lån og evt arbejde ved siden af, og den mulighed har jeg bare ikke. og deres husleje er også sat efter at de få su og det er vores ikke, så vi skal til at flytte og skaffe indskud som man ikke bare kan låne

Anmeld

19. maj 2013

Mum33

helle85 skriver:

Det er man ikke, men man bygger selv sin tilværelse op og er ansvarlig for det. Vi bor heldigvis i et velfærdssamfund, som "redder" en når tingene brænder på, men derfor synes jeg ikke man kan tillade sig at brokke sig - man får jo hjælp ! 

Anmeld

19. maj 2013

quindelist

grinny skriver:

Jeg er stadig forvirret  Må snakke med min sagsbehandler om det.

Men kan bare ikke forstå hvorfor den på barsel og dem der ikke er jobparate/uddannelsesparate ikke får det samme? Jeg er vel heller jobparat/uddannelsesparat mens jeg er på barsel?

Forstår ikke helt hvorfor jeg bøde for at få et barn 

Stillet lidt barskt op -hvorfor skal vi andre så, via skatten, bøde for at du vælger at få et barn du ikke selv kan forsørge? (I min verden er kontanthjælp ikke selvforsørgelse).

Jeg synes det er nogle ganske rimelige regler, og ja det bliver barskt for mange men kontanthjælp er jo ikke ment som langvarig forsørgelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.