Hvad gør i når de nye kh regler træder i kraft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

FruStolpe

Jeg kan sagtens se a det bliver hårdt for mange familier. Mange står jo med hus mm, som man ikke bare kan skille sig af med.

Men jeg må også sige at jeg kun synes det er fair at der er lige regler for alle. Så uanset om man er samlevende eller gift så gælder der ens regler.

At jeg så mener at forsørgerpligten burde afskaffes er jo en helt anden sag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

helle85

l.b. skriver:

Det er man ikke, men man bygger selv sin tilværelse op og er ansvarlig for det. Vi bor heldigvis i et velfærdssamfund, som "redder" en når tingene brænder på, men derfor synes jeg ikke man kan tillade sig at brokke sig - man får jo hjælp ! 

jeg brokker mig heller ikke

Anmeld

19. maj 2013

Maja88

grinny skriver:

Jeg er stadig forvirret  Må snakke med min sagsbehandler om det.

Men kan bare ikke forstå hvorfor den på barsel og dem der ikke er jobparate/uddannelsesparate ikke får det samme? Jeg er vel heller jobparat/uddannelsesparat mens jeg er på barsel?

Forstår ikke helt hvorfor jeg bøde for at få et barn 

Barselspenge er ikke det samme som kh jo...

Anmeld

19. maj 2013

grinny

Maja88 skriver:

Barselspenge er ikke det samme som kh jo...

Men når jeg er på kontanthjælp i forvejen får jeg bare kontanthjælp på barsel og så følger jeg vel den nye reform og får mindre penge

Anmeld

19. maj 2013

4xGreve

bobbles skriver:

Ja vi samlevende skal jo lige stilles som dem der bor sammen og er gift? Hvordan får i det økonomiske til at løbe rundt fra januar? Kommer i til at klare jer fint med jeres partners løn eller kommer i til at sidde stramt i den? Det bliver i hvert fald hårdt herhjemme

vi gifter os, jeg begynder forhåbentligt på uddannelse også melder jeg mig ind i en fagforening med det samme!

vi vil ikke få en krone udover min mands indkomst og det syntes jeg er skammeligt når vi sidder med små børn men sådan er de nye regler jo nu engang

også vil vi søge bolig støtte, friplads til ungerne mm.

vi vil nok blive nød til at tag lån for at kunne få mad på bordet og alle fornøjelser mm. er helt udelukket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.