Hvad gør i når de nye kh regler træder i kraft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

helle85

grinny skriver:

Er stadig lidt forvirret, hehe 

Altså min kæreste får 19.xxx før skat og jeg kommer på den sats der hedder 5700 - et eller andet 

Så jeg får faktisk mindre en jeg regnede med?

hov jeg lavede hvis regne stykket forkert
ja jeg vil mene at du kommer til at 7600 kr

5700*2 = 11400

11400-19000=7600

og dog kan man ikke stille det helt sådan op da det kommer and på skat% arbejdsmarkedes bidrag osv.

er også selv ved at blive forvirret over hvad jeg ender med at miste nu da jeg ikke ved hvad jeg høre inden under

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

grinny

helle85 skriver:

hov jeg lavede hvis regne stykket forkert
ja jeg vil mene at du kommer til at 7600 kr

5700*2 = 11400

11400-19000=7600

og dog kan man ikke stille det helt sådan op da det kommer and på skat% arbejdsmarkedes bidrag osv.

er også selv ved at blive forvirret over hvad jeg ender med at miste nu da jeg ikke ved hvad jeg høre inden under

Jeg er stadig forvirret  Må snakke med min sagsbehandler om det.

Men kan bare ikke forstå hvorfor den på barsel og dem der ikke er jobparate/uddannelsesparate ikke får det samme? Jeg er vel heller jobparat/uddannelsesparat mens jeg er på barsel?

Forstår ikke helt hvorfor jeg bøde for at få et barn 

Anmeld

19. maj 2013

helle85

grinny skriver:

Jeg er stadig forvirret  Må snakke med min sagsbehandler om det.

Men kan bare ikke forstå hvorfor den på barsel og dem der ikke er jobparate/uddannelsesparate ikke får det samme? Jeg er vel heller jobparat/uddannelsesparat mens jeg er på barsel?

Forstår ikke helt hvorfor jeg bøde for at få et barn 

jeg ved ikke hvordan de kommer til at se ud for dem på barsel men det kan værer man også kan se det på google

ja vi må droppe tanken om at få nr 3 hvis alt det her kommer til at træde i kræft for vi kommer dårlig nok til at kunne klare det med 2 børn

ved ikke lige hvordan de regner med at folk skal kunne klare det. da der ikke er meget arbejde at få og heller ikke plads på alle uddanelserne

Anmeld

19. maj 2013

grinny

helle85 skriver:

jeg ved ikke hvordan de kommer til at se ud for dem på barsel men det kan værer man også kan se det på google

ja vi må droppe tanken om at få nr 3 hvis alt det her kommer til at træde i kræft for vi kommer dårlig nok til at kunne klare det med 2 børn

ved ikke lige hvordan de regner med at folk skal kunne klare det. da der ikke er meget arbejde at få og heller ikke plads på alle uddanelserne

Nej det bliver et spændende år på barsel, wuuhuuu 

Det ender med at flere og flere kun tager et halvt år på barsel for at komme ud og tjene nogle flere penge og det kommer i sidste ende til at gå ud over børnene. Og jeg har da ikke lyst til at sende min lille afsted efter 6 måneder 

Anmeld

19. maj 2013

helle85

grinny skriver:

Nej det bliver et spændende år på barsel, wuuhuuu 

Det ender med at flere og flere kun tager et halvt år på barsel for at komme ud og tjene nogle flere penge og det kommer i sidste ende til at gå ud over børnene. Og jeg har da ikke lyst til at sende min lille afsted efter 6 måneder 

nej det kan jeg godt forstå man vil jo gerne nyde dem så længe som muligt

jeg tror ikke alt tid de tænker sig om nå de laver sådan nogen regler. de skulle jo næsten selv prøve at leve for de penge med børn osv. bare en mdr for det tror jeg ikke de ville klare

Anmeld

19. maj 2013

grinny

helle85 skriver:

nej det kan jeg godt forstå man vil jo gerne nyde dem så længe som muligt

jeg tror ikke alt tid de tænker sig om nå de laver sådan nogen regler. de skulle jo næsten selv prøve at leve for de penge med børn osv. bare en mdr for det tror jeg ikke de ville klare

Puha, de ville dø efter 14 dage. De er jo vant til 300.000 om måneden, men det er jo ikke særligt meget de får!! 

Anmeld

19. maj 2013

helle85

grinny skriver:

Puha, de ville dø efter 14 dage. De er jo vant til 300.000 om måneden, men det er jo ikke særligt meget de får!! 

ja det er det jeg mener men det kunne nu være skækt og se hvad der så ville ske bagefter, men ville sådan håbe at de gik undercover lige som nogen af de dirktøre for de firmaer der var en serie om, hvor de fik øjene op for hvor dan folk virkelig havde det og hvor meget de endelig kæmpede, men det bliver desværre ikke en relitet,

Anmeld

19. maj 2013

grinny

helle85 skriver:

ja det er det jeg mener men det kunne nu være skækt og se hvad der så ville ske bagefter, men ville sådan håbe at de gik undercover lige som nogen af de dirktøre for de firmaer der var en serie om, hvor de fik øjene op for hvor dan folk virkelig havde det og hvor meget de endelig kæmpede, men det bliver desværre ikke en relitet,

Det ville være en super god ting, men nej desværre ikke noget der sker  Men de burde virkelig se hvordan livet er på kontanthjælp. Ja der er nogle der snyder og ikke kan få rumpetten op af sofaen, men der er også andre der knokler (nu snakker jeg så ikke om dem der er syge, men dem der kan arbejde )

Anmeld

19. maj 2013

B&J

helle85 skriver:

ja det er rigtig mange penge. efter alt det her debat på området ved jeg ikke hvad jeg få før skat da jeg ikke er arbejds parat for jeg havde regnet med at få det før skat som jeg gør nu også bare miste det om manden tjener over. for hvis jeg kun få 5700 udbetalt før skat og og jeg bliver trukket alt det som manden tjener over det beløb så kan vi ikke eksister

ender måske desværrer nok med at gå ned med deprission igen da det bekymre mig meget

jamen jeg er også i træning i at kunne komme op på 37 timer og det havde jeg regnet med det skulle forgå stille og roligt men ja det ender så over 4mdr kun jeg skal det så er det igen også håber jeg de vil have mig som elev bagefter.... hvis ikke ja så ryger vi godt nok på røven...

self skal vi da ikke leve luksus og self skal folk have en uddannelse men folk skal ikke få eller have det mere dårligt med de tager vores penge...

de skulle gøre det som jeg har fået. en mentor, hun er møg hammer sød og møg hammer dygtig det er sådan en jeg har råbt om hjælp efter de sidste 5år og som ingen har ville lytte på nu har jeg fået en og jeg kan se der sker så meget fremskridt for mig og hun hjælper mig med alle de ting jeg er i tvivl om og alle de ting der gør mig bange og nervøs... det betyder så meget for mig og det burde andre også få og se om de ikke kunne få noget den vej... det ville også være 100% beder hvis de tænkte på alle dem der er på kontanthjælp evt skal have hjælp en eller anden form, for de fleste der sidder på en KH jamen de har det svært... ved da godt der er nogle der nyder de bare kan få penge men der er flere der råber på hjælp hver dag

Anmeld

19. maj 2013

helle85

B&J skriver:

jamen jeg er også i træning i at kunne komme op på 37 timer og det havde jeg regnet med det skulle forgå stille og roligt men ja det ender så over 4mdr kun jeg skal det så er det igen også håber jeg de vil have mig som elev bagefter.... hvis ikke ja så ryger vi godt nok på røven...

self skal vi da ikke leve luksus og self skal folk have en uddannelse men folk skal ikke få eller have det mere dårligt med de tager vores penge...

de skulle gøre det som jeg har fået. en mentor, hun er møg hammer sød og møg hammer dygtig det er sådan en jeg har råbt om hjælp efter de sidste 5år og som ingen har ville lytte på nu har jeg fået en og jeg kan se der sker så meget fremskridt for mig og hun hjælper mig med alle de ting jeg er i tvivl om og alle de ting der gør mig bange og nervøs... det betyder så meget for mig og det burde andre også få og se om de ikke kunne få noget den vej... det ville også være 100% beder hvis de tænkte på alle dem der er på kontanthjælp evt skal have hjælp en eller anden form, for de fleste der sidder på en KH jamen de har det svært... ved da godt der er nogle der nyder de bare kan få penge men der er flere der råber på hjælp hver dag

jeg har også sådan en der hjælper mig hun kontakter mig også ca 1 gang om ugen for at høre hvordan det gå med praktikken og undersøger ting hvis jeg er i tvivl osv og det hjælper en del da man så ikke har alle de ting at tænke på.

men jeg startede den 9/4 og syntes ikke det gå så godt med det, men jeg har sagt til sagsbehandleren, at jeg er villig til at prøve ind til jeg skal have sommer ferie(for syntes det er ret irreterne at jeg ikke kan detsom jeg godt vil) og hvis det ikke gå bedre, så har jeg fået lov til at finde et sted hvor jeg kan prøve et par timer om formiddagen, så jeg kan nå hjem og slappe af inden børnen skal hentes, for jeg har også en dreng der kræver lidt ekstra, plus jeg er alene med dem fra de bliver hentet til de gå i seng.

jeg syntes også at det er ok at dem der ikke vil at de skal straffes på en eller anden måde, men der er jo stadig forskel på dem der ikke vil og dem der ikke kan og igen dem der ikke kan finde job

og der stå også på en side at alle dem der har problemer de skal have en mentore osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.