Hvad gør i når de nye kh regler træder i kraft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2013

Silas&Mille

Her er kærestem pt på Dagpenge, eller rettere løntilskud, men det er ca samme takst. Han stopper i løntilskud den 10. juni så der kommer han på DP igen.

Jeg er på KH, men er lige startet i praktik, og håber virkelig at de kan se at jeg er værd at beholde, så vi ikke bliver ramt.

Men bliver vi ramt, så lever vi videre så godt vi nu kan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2013

MyLove E

bobbles skriver:

EnJa vi samlevende skal jo lige stilles som dem der bor sammen og er gift? Hvordan får i det økonomiske til at løbe rundt fra januar? Kommer i til at klare jer fint med jeres partners løn eller kommer i til at sidde stramt i den? Det bliver i hvert fald hårdt herhjemme

Er i sammen igen?? DEJLIGT

Anmeld

18. maj 2013

Na-Wi

Altså har jeg forstået det rigtigt? Er det korrekt at det rammer dem som har en samlever det tjener omkring 30.000 om måneden? 

Hvis det er korrekt, så syntes jeg det er meget fair  

Anmeld

18. maj 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Har de ikk lavet datoen/året om, i denne uge ?
Træder det ikk først i kraft fra år 2016 ? Eller har jeg misforstået noget :s

Anmeld

19. maj 2013

helle85

grinny skriver:

Håber jeg er ude af det 

Men ellers så.... dør?

Hvis mine beregninger er korrekte kan jeg få udbetalt 3400 kr. som forsørger, ved så ikke om man får mere mens man er på barsel eller om det bare er det samme.

Og undskyld jeg siger det, men hvis jeg skal arbejde en 37 timers uge for 3400 kr. synes jeg godt nok det er at tage røven på folk!

det er måske fordi i ingen børn har endnu så få du jo en mindre kontanthjælp og og hvad din mand tjener over det bliver trukket fra dig desværrer

vi mister ca 3000 så vi ender med at have 4000 og leve for inkl tøj til 2voksne og 2 børn og bus trandsport på 1000 kr så det bliver rigtig hård, det ender nok med at manden må stoppe med at ryge osv.

vi er allerede nu ved at skærer så meget ned på buget som vi ka ved at finde billiger internet/tv og abonnen osv. og samtidig prøve at leve for det vi kommer til at skulle leve for. så det er indkørt, så vi ikke stå i den situation at vi ikke kan leve

og vi havde planer om at købe det hus vi havde lejet og måske ender vi med at må droppe det, da man så ikke få bolig tilskud

Anmeld

19. maj 2013

helle85

Na-Wi skriver:

Altså har jeg forstået det rigtigt? Er det korrekt at det rammer dem som har en samlever det tjener omkring 30.000 om måneden? 

Hvis det er korrekt, så syntes jeg det er meget fair  

jeg tror du har misforstået det, nu ved jeg ikke om det er dig der er på kontanthjælp men alt det din man tjener over det du få i kontanthjælp det bliver trukket fordi i kun må have 2 gange kontant hjælp

Anmeld

19. maj 2013

helle85

Olivia's Moar skriver:

Har de ikk lavet datoen/året om, i denne uge ?
Træder det ikk først i kraft fra år 2016 ? Eller har jeg misforstået noget :s

hvor har du set det henne??

for et stykke tid siden så jeg at det burde træde i kraft januar 2014, men hvis det først i 2016 så er der stadig håb forude. da jeg så mulig hvis kan nå at blive godkendt til flexjob

for at du har ret

Anmeld

19. maj 2013

bobbles

Hvad med dem der er enlige mødre bliver de også ramt?

Anmeld

19. maj 2013

Smukkert

bobbles skriver:

Hvad med dem der er enlige mødre bliver de også ramt?

Ja de kommer til at få 11.500kr før skat istedet for de 13.500+

Anmeld

19. maj 2013

morethanperfect

helle85 skriver:

jeg tror du har misforstået det, nu ved jeg ikke om det er dig der er på kontanthjælp men alt det din man tjener over det du få i kontanthjælp det bliver trukket fordi i kun må have 2 gange kontant hjælp

Ej hvor er det dog latterligt altså 

Det jo ikke ens skyld hvis man går sygemeldt eller ikke kan få job .. Oh hvor jeg syns det er tarveligt !

Heldigvis er jo ude af det fra Oktober i år .. 
Men så skal jeg på su , så det kan sku være lige gyldigt .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.