Hvad gør i når de nye kh regler træder i kraft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
grinny skriver:

virkelig for at du kommer ud af det.

Jeg kan bare ikke helt finde rundt i de nye regler. Min kæreste får udbetalt 11.299, hvorfor kan jeg så kun få 3400?

vel fordi man burde kunne klare sig for 15.000 for en tid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

helle85

morethanperfect skriver:

Ej hvor er det dog latterligt altså 

Det jo ikke ens skyld hvis man går sygemeldt eller ikke kan få job .. Oh hvor jeg syns det er tarveligt !

Heldigvis er jo ude af det fra Oktober i år .. 
Men så skal jeg på su , så det kan sku være lige gyldigt .. 

nej jeg syntes ikke det er særlige fedt for har været sygemeldt et langt stykke tid og er lige startede i aktivering for at finde ud af om hvor mange timer jeg kan klare da jeg desværre ikke kan klare fuldtid

Anmeld

19. maj 2013

B&J

jeg håber af hele mit hjerte jeg er ude af det til den tid, hvis jeg ikke er jamen så ved jeg ikke hvad vi gør for vi mister 6000kr

Anmeld

19. maj 2013

M&N

Hvad hvis man er gravid når loven træder i kraft? Ryger man så også ned på su sats? 

Anmeld

19. maj 2013

grinny

helle85 skriver:

det er måske fordi i ingen børn har endnu så få du jo en mindre kontanthjælp og og hvad din mand tjener over det bliver trukket fra dig desværrer

vi mister ca 3000 så vi ender med at have 4000 og leve for inkl tøj til 2voksne og 2 børn og bus trandsport på 1000 kr så det bliver rigtig hård, det ender nok med at manden må stoppe med at ryge osv.

vi er allerede nu ved at skærer så meget ned på buget som vi ka ved at finde billiger internet/tv og abonnen osv. og samtidig prøve at leve for det vi kommer til at skulle leve for. så det er indkørt, så vi ikke stå i den situation at vi ikke kan leve

og vi havde planer om at købe det hus vi havde lejet og måske ender vi med at må droppe det, da man så ikke få bolig tilskud

Hvis alt går vel skulle jeg meget gerne blive mor til december, men kan stadig kun få 3400 udbetalt.

Synes bare der var noget om at man til sammen måtte tjene en dobbelt kontanthjælp?

Jeg er virkelig forvirret og aner faktisk ikke helt hvad vi har og ikke har 

Anmeld

19. maj 2013

grinny

mor:) skriver:

vel fordi man burde kunne klare sig for 15.000 for en tid. 

Det har intet med at kunne klare sig eller ej, men simpelthen at jeg hjælper vores kommune med forskelligt arbejdeså jeg arbejder 37 timer om ugen og det kan jeg få 3400 kr. for!

Ja jeg føler mig faktisk rigtig snydt! Og så synes jeg reglerne hedder at man må tjene en dobbelt kontanthjælp til sammen og det kan jeg ikke få til at gå op?

Anmeld

19. maj 2013

helle85

grinny skriver:

Hvis alt går vel skulle jeg meget gerne blive mor til december, men kan stadig kun få 3400 udbetalt.

Synes bare der var noget om at man til sammen måtte tjene en dobbelt kontanthjælp?

Jeg er virkelig forvirret og aner faktisk ikke helt hvad vi har og ikke har 

ja man må tjerne op til 2 gange su til sammen så hvis manden få feks 15000 før skat så vil du blive trukket fra de 5700 (eller hvad din sats kommer til at hedde) og op efter som han tjener det vil sige de resterne 9300 bliver trukket så hvis du få 5700 kunne du lige så godt blive hjemme gåene. håber du forst hvad jeg mener

men man kan så blive gift også kan han bruge dit fradrag. det overvejer jeg at gøre. da både min man og jeg har et højt fradrag

Anmeld

19. maj 2013

grinny

helle85 skriver:

ja man må tjerne op til 2 gange su til sammen så hvis manden få feks 15000 før skat så vil du blive trukket fra de 5700 (eller hvad din sats kommer til at hedde) og op efter som han tjener det vil sige de resterne 9300 bliver trukket så hvis du få 5700 kunne du lige så godt blive hjemme gåene. håber du forst hvad jeg mener

men man kan så blive gift også kan han bruge dit fradrag. det overvejer jeg at gøre. da både min man og jeg har et højt fradrag

Er stadig lidt forvirret, hehe 

Altså min kæreste får 19.xxx før skat og jeg kommer på den sats der hedder 5700 - et eller andet 

Så jeg får faktisk mindre en jeg regnede med?

Anmeld

19. maj 2013

grinny

dobbelt

Anmeld

19. maj 2013

helle85

B&J skriver:

jeg håber af hele mit hjerte jeg er ude af det til den tid, hvis jeg ikke er jamen så ved jeg ikke hvad vi gør for vi mister 6000kr

ja det er rigtig mange penge. efter alt det her debat på området ved jeg ikke hvad jeg få før skat da jeg ikke er arbejds parat for jeg havde regnet med at få det før skat som jeg gør nu også bare miste det om manden tjener over. for hvis jeg kun få 5700 udbetalt før skat og og jeg bliver trukket alt det som manden tjener over det beløb så kan vi ikke eksister

ender måske desværrer nok med at gå ned med deprission igen da det bekymre mig meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.