1990h skriver:
Det giver faktisk rigtig god mening det du har skrevet.
Sådan har jeg bare ikk tænkt på det
nogle gange har hun sovet en time i liften og en anden gang to timer så troede at hun godt kunne men.at jeg gjorde noget forkert. Men måske hun har et behov.
Men som du nævner så ja så har jeg tænkt og været bange for.at hvis hun sover i vores seng nu så får jeg hende aldrig ud af sengen?
Også jeg utroligt mange for at ligge mig på hende eller ramme hende med en arm
Jeg kan fortælle dig, at jeg har læst en artikel på mit studie (psykologi) som var meget tankevækkende. I for eksempel asien er det almindelig kutyme at samsove med sine børn. Det er faktisk total uhørt at ligge barnet for sig selv om natten! Og trods de asiatiske mødre samsover med deres børn når de er helt små, viser undersøgelser, at de har langt FÆRRE søvnproblemer med deres børn end vi har her i Vesten. Deres børn har nemmere ved at sove selv, når de bliver større, de har færre natlige opvågninger osv. osv. Tankevækkende, ikke? Du kan ikke give et spædbarn dårlige vaner ved at samsove med det! Du opfylder blot et helt naturligt og forståeligt behov, som det barn har, og det giver en meget positiv ballast for hende på sigt.
Vi samsov med Rose indtil hun selv sagde fra - og det gjorde hun til sidst, nu gider hun slet ikke sove med os! Så det synes jeg ikke du skal bekymre dig om, særligt ikke i hendes alder.
Såfremt i ikke er påvirkede af alkohol eller medicin, så lægger i jer ikke på hende. Det sker SÅ uhyre sjældent, og så er det fordi folk ikke har taget de rette forholdsregler for samsovningen. Der er en lille del af din hjerne, som er opmærksom på dit barn. Du kommer jo heller ikke til at lægge dig hen ovenpå din kæreste om natten, vel?
Men ellers er sådan en sideseng jo en rigtig fin løsning, hvis du er angst for at mase hende
Anmeld