hvordan får jeg hende i liften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.999 visninger
46 svar
22 synes godt om
7. maj 2013

1990h

Vores pige bliver 2 uger i morgen.

om natten sover hun ved siden af mig i sengen hvilket jeg gerne vil vende hende af med da jeg sover af h til.

jeg vil gerne have hende i liften som jeg har stilt imellem kæresten og jeg.jeg har an da lagt en stof ble som lugter af mig derned i, men det har endnu ikke lykkedes mig at få hende til at sove der i mere end en times tid af gangen.

jeg ammer hende liggende i sengen om aftenen og natten. jeg har prøvet og lade hende ligge lidt også flytte hende når hun sover, men hun begynder at ligge uroligt og vågner derefter. jeg har også prøvet af ligge hende derop sådan halvt sovende, men det virker heller ikke rigtigt.

om dagen har hun tilgengæld intet imod at tage flere timer i liften når den enden er i barnevognen eller stuen osv.

nogle gode tricks??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

1990h

1990h skriver:

om natten sover hun ved siden af mig i sengen hvilket jeg gerne vil vende hende af med da jeg sover af h til.

jeg vil gerne have hende i liften som jeg har stilt imellem kæresten og jeg.jeg har an da lagt en stof ble som lugter af mig derned i, men det har endnu ikke lykkedes mig at få hende til at sove der i mere end en times tid af gangen.

jeg ammer hende liggende i sengen om aftenen og natten. jeg har prøvet og lade hende ligge lidt også flytte hende når hun sover, men hun begynder at ligge uroligt og vågner derefter. jeg har også prøvet af ligge hende derop sådan halvt sovende, men det virker heller ikke rigtigt.

om dagen har hun tilgengæld intet imod at tage flere timer i liften når den enden er i barnevognen eller stuen osv.

nogle gode tricks??

Anmeld

7. maj 2013

StudPsyk

Jeg tror ikke der er meget du kan gøre lige nu. Hun er stadig helt ny, og føler sig i en symbiotisk tilstand med dig - Hun forstår slet ikke, at hun er en person adskilt fra dig, i hendes øjne er i to en enhed. Hun har ligget i din mave i 9 mdr, og føler sig - som du kan se - ikke tryg ved pludselig at skulle ligge palle alene i verden adskilt fra mors hjertelyd og varme. Så lige nu er det bare at acceptere, at hun har det behov. Det bliver bedre, når hun bliver ældre, og du lærer hende ikke dårlige vaner ved at sove med hende og opfylde det tryghedsbehov - tvært imod tanker du hende op på tryghed, så hun er klar til at møde verden med tillid til, at mor altid er der.

Der er nogen børn, som godt kan acceptere at sove selv, men andre har et stort tryghedsbehov, og det synes jeg man skal acceptere. Så kunne i måske se på nogle andre løsninger som er et kompromis - fx sådan en seng man kan sætte op af ens egen seng, så hun stadig ligger hos dig og ved siden af dig, men i stadig har pladsen i sengen til at kunne være der. Finder lige et link.

Jeg tænker i øvrigt at grunden til der er forskel på nat og dag er, at om dagen kan hun høre alle de daglige lyde, jeres rumsteren, stemmer, og det gør hende tryg - om natten er der jo helt stille, så hun kan have brug for at have jer tæt på for at føle sig sikke på i er der endnu.

Anmeld

7. maj 2013

StudPsyk

Sådan en her:

http://www.kidsnbaby.dk/babybay

synes jeg har set dem brugt på DBA. Men så kunne du ligge med en arm om hende, imens hun dog stadig ligger for sig selv, så i har pladsen til at bevæge jer rundt  

Anmeld

7. maj 2013

lycly

Vi har det samme problem herhjemme. Om dagen sover han kun i liften men om aftenen når vi andre skal sove, der kan han ikke finde ro i liften.
Jeg lader ham falde i søvn hos mig og når han vågner første gang om natten så får han først ren ble, så ammer jeg til han er faldet i søvn og så lægger jeg ham i liften og så sover han. Så har han ren ble og er mæt, så der er ikke noget der generer ham. Det er ikke altid det virker første gang, nogen gange kan jeg først gøre det anden gang han vågner om natten

Anmeld

7. maj 2013

M (:

Vi har det samme problem herhjemme. Om dagen sover han kun i liften men om aftenen når vi andre skal sove, der kan han ikke finde ro i liften.
Jeg lader ham falde i søvn hos mig og når han vågner første gang om natten så får han først ren ble, så ammer jeg til han er faldet i søvn og så lægger jeg ham i liften og så sover han. Så har han ren ble og er mæt, så der er ikke noget der generer ham. Det er ikke altid det virker første gang, nogen gange kan jeg først gøre det anden gang han vågner om natten

Det er det samme herhjemme, og så har Hjalte derudover brug for en stofble (som jeg har sovet ovenpå) over øjnene indtil han er faldet ordentlig i søvn (den ligger der kun så længe jeg selv er vågen og kan holde øje med ham - og den dækker aldrig næse og mund).. Når jeg går i seng flytter jeg stofbleen, så den ligger ved siden af hans ansigt, men ikke så han kan blive viklet ind i den ved et uheld.

Derudover har det rigtig god effekt at svøbe ham lidt stramt, så han føler sig tryg og har styr på arme og ben (som ellers godt kan være lidt svære at styre, og han kommer derfor til at rive sig i ansigtet; for at undgå at han vækker sig selv pga. ustyrlige fingernegle får han tynde bomuldsvanter på). 

Anmeld

7. maj 2013

CaWi

1990h skriver:

nogle gode tricks??

Har du mærket om madrassen i liften er kold om aftenen/natten?
Den er sikkert varm nok om dagen, men ikke sikkert dwn er det om aftenen.
Her hjalp det at lægge en varmedunk i liften inden puttetid

Anmeld

7. maj 2013

lycly

M (: skriver:

Det er det samme herhjemme, og så har Hjalte derudover brug for en stofble (som jeg har sovet ovenpå) over øjnene indtil han er faldet ordentlig i søvn (den ligger der kun så længe jeg selv er vågen og kan holde øje med ham - og den dækker aldrig næse og mund).. Når jeg går i seng flytter jeg stofbleen, så den ligger ved siden af hans ansigt, men ikke så han kan blive viklet ind i den ved et uheld.

Derudover har det rigtig god effekt at svøbe ham lidt stramt, så han føler sig tryg og har styr på arme og ben (som ellers godt kan være lidt svære at styre, og han kommer derfor til at rive sig i ansigtet; for at undgå at han vækker sig selv pga. ustyrlige fingernegle får han tynde bomuldsvanter på). 

Jeg bruger også en stofble som han ligger med hver gang han bliver ammet, så den dufter af mig. Jeg lægger den dog ikke over ansigtet, for jeg stoler ikke på at jeg ikke falder i søvn Så den ligger bare ved siden af hans ansigt Derudover pakker jeg også dynen godt rundt om ham så han er svøbt godt ind

Anmeld

7. maj 2013

M (:

LuLy skriver:

Jeg bruger også en stofble som han ligger med hver gang han bliver ammet, så den dufter af mig. Jeg lægger den dog ikke over ansigtet, for jeg stoler ikke på at jeg ikke falder i søvn Så den ligger bare ved siden af hans ansigt Derudover pakker jeg også dynen godt rundt om ham så han er svøbt godt ind

Jeg gør det kun om dagen og om aftenen - midtnat er det ikke nødvendigt (:

Anmeld

7. maj 2013

Nessie

Janne T. skriver:

Sådan en her:

http://www.kidsnbaby.dk/babybay

synes jeg har set dem brugt på DBA. Men så kunne du ligge med en arm om hende, imens hun dog stadig ligger for sig selv, så i har pladsen til at bevæge jer rundt  

Sådan en (lignende) havde vi til Daniel, og det var noget af det bedste vi havde købt til ham.

Den står og venter på at komme i brug igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.