hvordan får jeg hende i liften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

Hullabullabulla

1990h skriver:

Vores pige bliver 2 uger i morgen.

om natten sover hun ved siden af mig i sengen hvilket jeg gerne vil vende hende af med da jeg sover af h til.

jeg vil gerne have hende i liften som jeg har stilt imellem kæresten og jeg.jeg har an da lagt en stof ble som lugter af mig derned i, men det har endnu ikke lykkedes mig at få hende til at sove der i mere end en times tid af gangen.

jeg ammer hende liggende i sengen om aftenen og natten. jeg har prøvet og lade hende ligge lidt også flytte hende når hun sover, men hun begynder at ligge uroligt og vågner derefter. jeg har også prøvet af ligge hende derop sådan halvt sovende, men det virker heller ikke rigtigt.

om dagen har hun tilgengæld intet imod at tage flere timer i liften når den enden er i barnevognen eller stuen osv.

nogle gode tricks??

Jeg vil ikke komme med nogen for/imod samsovningssmøre men forsøge at besvare dit spørgsmål..

Du kan forsøge at lægge hende i liften i dagtimerne - men gør det i soveværelset.. Hav lidt underholdning med til dig selv, gør rummet mørkt, am hende liggende som du ville gøre om aftenen og læg hende i liften.. Vil sige øv hellere i dagtimerne hvor overskuddet er lidt større end i de trætte aftentimer..

Om det virker har jeg ingen ide om - men det kunne være en måde at øve på.. 

Herhjemme samsover vi 50/50 forstået på den måde at i soveværelset ovenpå sover han i liften - og hvis jeg sover på sofaen sover vi ved siden af hinanden - dog aldrig arm i arm da min søn absolut ikke bryder sig om at sove sådan (han sover uroligt og klynker)

Den eneste fredelige måde for ham at samsove på er på brystet af mig, hvilket vi som regel gør de tidlige morgentimer (fx nu )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Blirnokaldrigfru

Ak ja, kan godt huske det da jeg sov med min lille nyfødte baby dengang, turde jeg næsten heller ikke vende mig, og sov rigtig skidt! Men det gik over, og vi sover stadig sammen! Hun er tryg, jeg er tryg! For jeg vågner nemlig med det samme der er noget og vi kan begge to hurtigere falde i søvn igen! Folk siger også til mig om ikke snart hun skal ud af sengen - men jeg vil (hvis hun selv vil) hvert fald til hun er et år! Jeg har ikke ammet (overhovedet), så jeg ville give hende mit nærvær og tryghed på den her måde!! Og jeg ved hun elsker det! Nogle nætter skubber hun sig helt tæt ind til mig, og putter! Det er så hyggeligt! Så jeg kan kun tale godt om samsovning!!

Og her , der begyndte jeg at bruge et sammenrullet tæppe, både til at lejre baby op på siden, men også fordi at hvis jeg så i søvne ville vende mig, ville jeg mærke tæppet og ikke baby først - gir det mening? og husk at pga vuggedød, må baby ikke ligge i midten!

Anmeld

8. maj 2013

AlberteSophie

M (: skriver:

Det er det samme herhjemme, og så har Hjalte derudover brug for en stofble (som jeg har sovet ovenpå) over øjnene indtil han er faldet ordentlig i søvn (den ligger der kun så længe jeg selv er vågen og kan holde øje med ham - og den dækker aldrig næse og mund).. Når jeg går i seng flytter jeg stofbleen, så den ligger ved siden af hans ansigt, men ikke så han kan blive viklet ind i den ved et uheld.

Derudover har det rigtig god effekt at svøbe ham lidt stramt, så han føler sig tryg og har styr på arme og ben (som ellers godt kan være lidt svære at styre, og han kommer derfor til at rive sig i ansigtet; for at undgå at han vækker sig selv pga. ustyrlige fingernegle får han tynde bomuldsvanter på). 

Kunne ikke lade hver at smile (: vi gjorte præcis det samme her (: Nu er hun 7 mdr og bliver stadig svøbt ind i dyne 

Anmeld

8. maj 2013

M (:

AlberteSophie skriver:

Kunne ikke lade hver at smile (: vi gjorte præcis det samme her (: Nu er hun 7 mdr og bliver stadig svøbt ind i dyne 

Lidt sjovt at det er de samme tricks, der virker!

Anmeld

8. maj 2013

Laulund87

Der er så bare ikke garanti for at børnene siger fra (når forældrene synes det er ved at være tid).. Vi har et hold venner, hvor begge børn sov i dobbeltsengen langt ind i skolealderen.. 

Hvad?

Ej det synes jeg bare er mærkeligt og forkert egentlig.. Var forældrene ok med det?

Anmeld

8. maj 2013

M (:

Laulund87 skriver:

Hvad?

Ej det synes jeg bare er mærkeligt og forkert egentlig.. Var forældrene ok med det?

Tja, moderen troede fast på at de før eller siden ville sige fra, at det så blev meget senere end forventet var jo bare ærgerligt.. 

Anmeld

8. maj 2013

1990h

Han sover i liften ved siden af min seng (liften står i tremmesengen, som står helt op af vores seng).. (:

Oki

Anmeld

8. maj 2013

1990h

Britt88 skriver:

Jeg vil ikke komme med nogen for/imod samsovningssmøre men forsøge at besvare dit spørgsmål..

Du kan forsøge at lægge hende i liften i dagtimerne - men gør det i soveværelset.. Hav lidt underholdning med til dig selv, gør rummet mørkt, am hende liggende som du ville gøre om aftenen og læg hende i liften.. Vil sige øv hellere i dagtimerne hvor overskuddet er lidt større end i de trætte aftentimer..

Om det virker har jeg ingen ide om - men det kunne være en måde at øve på.. 

Herhjemme samsover vi 50/50 forstået på den måde at i soveværelset ovenpå sover han i liften - og hvis jeg sover på sofaen sover vi ved siden af hinanden - dog aldrig arm i arm da min søn absolut ikke bryder sig om at sove sådan (han sover uroligt og klynker)

Den eneste fredelige måde for ham at samsove på er på brystet af mig, hvilket vi som regel gør de tidlige morgentimer (fx nu )

Oki det ville jeg også prøve så tænker nu prøver jeg lige de forskellige ting og hvis hendes behov virkelig er ved at være tæt på mig på prøver jeg sådan en halv seng man kan sætte på min.

Ej det lyder også hyggeligt. Vi ligger oftes hud mod hud om aftenen

Anmeld

8. maj 2013

1990h

Frk P. skriver:

Ak ja, kan godt huske det da jeg sov med min lille nyfødte baby dengang, turde jeg næsten heller ikke vende mig, og sov rigtig skidt! Men det gik over, og vi sover stadig sammen! Hun er tryg, jeg er tryg! For jeg vågner nemlig med det samme der er noget og vi kan begge to hurtigere falde i søvn igen! Folk siger også til mig om ikke snart hun skal ud af sengen - men jeg vil (hvis hun selv vil) hvert fald til hun er et år! Jeg har ikke ammet (overhovedet), så jeg ville give hende mit nærvær og tryghed på den her måde!! Og jeg ved hun elsker det! Nogle nætter skubber hun sig helt tæt ind til mig, og putter! Det er så hyggeligt! Så jeg kan kun tale godt om samsovning!!

Og her , der begyndte jeg at bruge et sammenrullet tæppe, både til at lejre baby op på siden, men også fordi at hvis jeg så i søvne ville vende mig, ville jeg mærke tæppet og ikke baby først - gir det mening? og husk at pga vuggedød, må baby ikke ligge i midten!

Når det lyder altså hyggeligt
Det lyder jo til at det det der lykkedes for jer.

Nej hun sover aldrig i midten. Kæresten sover meget urolig og jeg.ha, titfffået en arm i hovedet eller ben i ryggen så det går virkelig ikk

Anmeld

8. maj 2013

1990h

Lidt sjovt at det er de samme tricks, der virker!

Hvad sover lille hjalte i af tøj?

Jeg syns Ida hurtigt koger hvis jeg svøber eller ligger hende på dynen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.