Håber ikke jeg bliver hakket ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

raca skriver:

jeg ville nok vælge at snakke det igennem med jm og evt få en henvisning til en phykolog el. så du bliver hjulpen til at tage det bedste valg for dit barn og dig.

Vil super gerne amme hvis jeg kan.
Men må snakke med min jm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

Mother-love

Det er der ikke noget forkert i. Altså den korte tid jeg kunne amme Isabella satte jeg mig også gerne lidt væk hvis vi var i det offentlige. Og lagde en stofble henover skuldren. Ikke fordi jeg ikke kunne lide andre skulle se mig. Tror mest det var for at beskytte andre. For nogen mennesker tåler ikke at se børn blive ammet. ( selvom det er det mest naturlige i hele verden )
Når familie og lign. Var der var jeg ligeglad. Self luft tørrede jeg ikke babserne når de var der ligesom hvis det bare var kæresten og jeg.

Men det kan godt være du bliver overrasket når du har født. F.eks synes jeg at jeg havde et lidt andet forhold til mine bryster imens jeg ammede. Jeg så intet sexet ved dem overhovedet. Troede faktisk jeg aldrig ville få et normalt forhold til dem igen. Men det gjorde jeg da amningen stoppede og de var blevet sig selv igen.

Men en anden ting er at man jo også kan lade helt være med at amme. Men Jeg synes dog man skal give det en chance. Så kan man stoppe efter lidt tid hvis man ikke bryder sig om det. For på den måde har baby også fået det vigtigste nemlig råmælken.

Anmeld

6. maj 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
MiichellaMalou skriver:

Jeg må prøve og se om jeg kan få det til at fungere sådan.
Der er jo heldigvis nogen måneder endnu til han kommer

Du kan evt øve dig i at blotte brystet, når du er alene ved f.eks at sove uden trøje og bh
Jeg ved ikke, om det er en hjælp, men det var umiddelbart min tanke til, hvad der kunne gøre det lettere, når den lille kommer.
At du ikke vil løbe nøgen rundt i huset, selv når du er alene, forstår jeg udmærket

Anmeld

6. maj 2013

AnthonsMor

MiichellaMalou skriver:

Kan godt være jeg jo slet ikke tænker sådan når han endelig er ude.

Nej det lyder da også ret vildt de er blevet så ødelagte

Det er meget vel!
Jeg var MØG blufærdig før jeg fødte, men da jeg lå í fødslen var jeg sgu ligeglad, ud skulle han jo
Dog ændrede det ingenting bagefter, jeg er stadig ligeså, hvis ikke mere, blufærdig som før..

Anmeld

6. maj 2013

raca

MiichellaMalou skriver:

Vil super gerne amme hvis jeg kan.
Men må snakke med min jm

det tror jeg er langt den mest opjektive og bedste vejledning du kan få.

amning er et ømtåligt emne og der er så menge fåelser indblandet,

for selvfølgelig kan du amme jeg ammede ammenlagt 6 år. og jeg hade før jeg fik børn hvis nogle så eller rørte mine bryster men det ændrede sig da jeg fik børn

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

michelledam skriver:

Det er der ikke noget forkert i. Altså den korte tid jeg kunne amme Isabella satte jeg mig også gerne lidt væk hvis vi var i det offentlige. Og lagde en stofble henover skuldren. Ikke fordi jeg ikke kunne lide andre skulle se mig. Tror mest det var for at beskytte andre. For nogen mennesker tåler ikke at se børn blive ammet. ( selvom det er det mest naturlige i hele verden )
Når familie og lign. Var der var jeg ligeglad. Self luft tørrede jeg ikke babserne når de var der ligesom hvis det bare var kæresten og jeg.

Men det kan godt være du bliver overrasket når du har født. F.eks synes jeg at jeg havde et lidt andet forhold til mine bryster imens jeg ammede. Jeg så intet sexet ved dem overhovedet. Troede faktisk jeg aldrig ville få et normalt forhold til dem igen. Men det gjorde jeg da amningen stoppede og de var blevet sig selv igen.

Men en anden ting er at man jo også kan lade helt være med at amme. Men Jeg synes dog man skal give det en chance. Så kan man stoppe efter lidt tid hvis man ikke bryder sig om det. For på den måde har baby også fået det vigtigste nemlig råmælken.

Giver det også 100 procent en chance.
Men har bare aldrig nogensinde kunne li og have mine bryster sæsons bart heller ikke alene.

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

PT skriver:

Du kan evt øve dig i at blotte brystet, når du er alene ved f.eks at sove uden trøje og bh
Jeg ved ikke, om det er en hjælp, men det var umiddelbart min tanke til, hvad der kunne gøre det lettere, når den lille kommer.
At du ikke vil løbe nøgen rundt i huset, selv når du er alene, forstår jeg udmærket

Sjovt nok kan jeg godt sove uden bh og trøje men der har jeg også min dyne til at dække dem.

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

Martsbaby skriver:

Det er meget vel!
Jeg var MØG blufærdig før jeg fødte, men da jeg lå í fødslen var jeg sgu ligeglad, ud skulle han jo
Dog ændrede det ingenting bagefter, jeg er stadig ligeså, hvis ikke mere, blufærdig som før..

Sjovt nok gøre det mig ikke så meget med fødslen bare jeg har noget på mine bryster.

Anmeld

6. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg havde det svære med tanken om at amme, men nu ammer jeg på 16 måned 

Jeg bryder mig heller ikke specielt om at have barmen fri. Kender flere der har det sådan, men de har altid fundet en løsning på det, når de havde født, og deres børn er blevet ammet. 

For mig var den en lang proces, og jeg blev først rigtig klar til at amme, da jeg stod med fødslen for døren. Jeg havde talt med min jordemoder om mine tanker, og fik en samtale hos en ammerådgiver. Det hjalp mig rigtig meget. Måske er det vejen frem for dig også? Vil ihvertfald anbefale dig at tage snakken med en, og være husløs ærlig omkring det! 

Synes det er synd, hvis du allerede nu afskriver amning. Når man ligger der og føder, og får såden en bette en op på maven bagefter, så er alt det dårlige om bar hud og "unaturligt" forsvundet. Det er min erfaring ihvertfald  

Jeg lavede en aftale med både ammerådgiveren og min jordemoder, at det blev noteret i min journal, at jeg gerne ville prøve men stadig var meget i tvivl omkring amningen. Planen var, at jeg skulle give det et forsøg, og var det for ubehageligt måtte jeg sige fra. Og det skulle respekteres!  Det gav mig rigtig meget ro i sindet, at vide det stod skrevet sort på hvidt! Det endte jo så med det bare kørte, og det er jeg glad for i dag, da amningen har været eneste vej frem her (han bruger hverken sut eller flaske) Samt det var særlig vigtigt for min søn i starten, da han er disponeret for allegi etc. 

Håber du træffer det rette valg for dig og den bette! Det vigtigste er jo at du har det godt med det du gør. Det kan dit barn også mærke, og moderskabet sidder jo bestemt ikke i babserne.  

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

raca skriver:

det tror jeg er langt den mest opjektive og bedste vejledning du kan få.

amning er et ømtåligt emne og der er så menge fåelser indblandet,

for selvfølgelig kan du amme jeg ammede ammenlagt 6 år. og jeg hade før jeg fik børn hvis nogle så eller rørte mine bryster men det ændrede sig da jeg fik børn

Vil også rigtig gerne amme ham. Fordi jeg ved det er det bedste for ham.. Men kan jo også være at jeg ikke tænker sådan når han er født. Der er heldigvis nogen måneder endnu. Men tankerne kører da rundt i hovedet på mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.