Håber ikke jeg bliver hakket ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

Frk P. skriver:

Jeg kunne på ingen måde forestille mig at amme mit barn! Det ligger mig SÅ fjernt at blotte mig på den måde og jeg kunne kun føle mig ubehageligt tilpas ved tanken om amning! Så jeg besluttede på forhånd, inden min fødsel, at jeg ikke ville amme.. Ikke engang prøve.. Så mit barn er fuldt ud flaskebarn, men hun er altså fin i stærrelse, rask og tilpas en god mor sidder IKKE i brysterne!!

Det gøre det nemlig ikke. Jeg har også gået og overvejet om
Jeg bare skulle lade være men har også lidt tanken jeg faktisk gerne vil prøve og give det en chance, men har også nogen gange den tanke at ej han må bare blive flaske barn. Det skifter engang imellem.
Jeg er selv flaskebarn og jeg fejlede heller intet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

khaleesi

Det er nok utrolig grænseoverskridende for dig at tænke på nu, men jeg er sikker på at det bliver bedre når du først har fået dit barn. 

Du finder en masse tricks, der kan gøre sådan at du overhovedet ikke bliver blottet. Der findes massere af tøj og ting der kan dække for dig når du ammer, plus at der er mange steder hvor de har amme-rum så du kan være lidt alene, eller søge "dækning" hvis bettemand bliver sulten.

Anmeld

6. maj 2013

Blirnokaldrigfru

MiichellaMalou skriver:

Jeg bare skulle lade være men har også lidt tanken jeg faktisk gerne vil prøve og give det en chance, men har også nogen gange den tanke at ej han må bare blive flaske barn. Det skifter engang imellem.

Jeg gik også og skiftede tanker indimellem under graviditeten, indtil ca 14 dage før termin, der var jeg bare helt sikker på jeg ikke ville! Da mælken så løb til , en uge efter fødsel (for det gør den jo alligevel), så overvejede jeg kraftigt om jeg skulle prøve og løftede baby op til brystet mens hun sov, men det ku jeg altså bare ikke!! Jeg har på intet tidspunkt fortrudt mit valg!! Har dog valgt økologisk mme, for ligesom at kompensere lidt for mit valg - det har vi været glade for, og her har der ingen problemer været med hård mave i forhold til mme'rn..

Pøj pøj med dit

Anmeld

6. maj 2013

Blirnokaldrigfru

MiichellaMalou skriver:

Jeg gik også og skiftede tanker indimellem under graviditeten, indtil ca 14 dage før termin, der var jeg bare helt sikker på jeg ikke ville! Da mælken så løb til , en uge efter fødsel (for det gør den jo alligevel), så overvejede jeg kraftigt om jeg skulle prøve og løftede baby op til brystet mens hun sov, men det ku jeg altså bare ikke!! Jeg har på intet tidspunkt fortrudt mit valg!! Har dog valgt økologisk mme, for ligesom at kompensere lidt for mit valg - det har vi været glade for, og her har der ingen problemer været med hård mave i forhold til mme'rn..

Pøj pøj med dit

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

khaleesi skriver:

Det er nok utrolig grænseoverskridende for dig at tænke på nu, men jeg er sikker på at det bliver bedre når du først har fået dit barn. 

Du finder en masse tricks, der kan gøre sådan at du overhovedet ikke bliver blottet. Der findes massere af tøj og ting der kan dække for dig når du ammer, plus at der er mange steder hvor de har amme-rum så du kan være lidt alene, eller søge "dækning" hvis bettemand bliver sulten.

Ja nemlig kan være min tanke gang er en helt anden, når jeg har født ham, det er jo ikke til at sige

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

Frk P. skriver:

Pøj pøj med dit

Mange tak og dejligt du ville fortælle dit men hvordan gjorde i så på hospitalet når hun skulle have mad første gang?

Anmeld

7. maj 2013

ønskebørn74

MiichellaMalou skriver:

Jeg må prøve og se om jeg kan få det til at fungere sådan.
Der er jo heldigvis nogen måneder endnu til han kommer

Der finde ammecover der dækker alt..

Anmeld

7. maj 2013

Blirnokaldrigfru

MiichellaMalou skriver:

Mange tak og dejligt du ville fortælle dit men hvordan gjorde i så på hospitalet når hun skulle have mad første gang?

Det stod i min journal og jeg sagde det til jordemoren inden fødslen gik rigtigt igang.. Så da vi var kommet ind i en rigtig seng, kom de med en flaske med 10 ml tror jeg og så gik vi en liste med hvor meget hun skulle/burde spise de første 7 dage, og hvor tit.. Vi skulle gå op og så lavede jordemoren flaskerne - noget med hygiejne, derfor måtte vi ikke selv

Anmeld

7. maj 2013

Benjamins'mor

Jeg bryder mig ikke om det, dog kunne jeg ikke producere mælk så efter 1 døgns kamp gik vi over til flaske.

Jeg ville ikke engang amme med en stofble foran, foran andre mennesker.

Anmeld

7. maj 2013

modesty

MiichellaMalou skriver:

På det jeg nok spørg om/skriver nu.
Men er der nogen af jer der har det som mig som ikke kan li og have sine bryster/bryst frit og faktisk synes det er ubehageligt som stadig har ammet jeres børn eller hvordan. Håber det er til at forstå ellers må jeg uddybe mere.

Giv det en chance. 

Jeg kan selvfølgelig godt forstå hvis man grundet nogle psykiske faktorer simpelthen ikke kan få sig selv til at amme. Men du risikerer at baby skal døje med slemme forstoppelser i lang tid, og det er slet ikke sjovt, hverken for baby eller jer forældre. Så man skal huske at have alle faktorer med i sine overvejelser.

Du kan sagtens finde tøj der dækker fint, eller bruge en stofble til at lægge over skulderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.