Håber ikke jeg bliver hakket ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

Mother-love

MiichellaMalou skriver:

Giver det også 100 procent en chance.
Men har bare aldrig nogensinde kunne li og have mine bryster sæsons bart heller ikke alene.

Det er også okay. Men måske det ændre sig lidt når du skal amme. Når du har gjort det et stykke tid. Du kan jo altid malke ud hvis du skal nogen steder og så give flaske istedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

AnthonsMor

MiichellaMalou skriver:

Sjovt nok gøre det mig ikke så meget med fødslen bare jeg har noget på mine bryster.

Under fødslen tænkte jeg slet ikke over det overhovedet.. For det første har de JM der nu end er med set alle mulige kroppe i alle mulige former, så der er nok ikke noget de ikke har set før og for det næste så har ens mand forhåbentlig også set det meste

Men jeg kender det godt.. Jeg er heller ikke glad for mine bryster, så de bliver gemt godt..

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg havde det svære med tanken om at amme, men nu ammer jeg på 16 måned 

Jeg bryder mig heller ikke specielt om at have barmen fri. Kender flere der har det sådan, men de har altid fundet en løsning på det, når de havde født, og deres børn er blevet ammet. 

For mig var den en lang proces, og jeg blev først rigtig klar til at amme, da jeg stod med fødslen for døren. Jeg havde talt med min jordemoder om mine tanker, og fik en samtale hos en ammerådgiver. Det hjalp mig rigtig meget. Måske er det vejen frem for dig også? Vil ihvertfald anbefale dig at tage snakken med en, og være husløs ærlig omkring det! 

Synes det er synd, hvis du allerede nu afskriver amning. Når man ligger der og føder, og får såden en bette en op på maven bagefter, så er alt det dårlige om bar hud og "unaturligt" forsvundet. Det er min erfaring ihvertfald  

Jeg lavede en aftale med både ammerådgiveren og min jordemoder, at det blev noteret i min journal, at jeg gerne ville prøve men stadig var meget i tvivl omkring amningen. Planen var, at jeg skulle give det et forsøg, og var det for ubehageligt måtte jeg sige fra. Og det skulle respekteres!  Det gav mig rigtig meget ro i sindet, at vide det stod skrevet sort på hvidt! Det endte jo så med det bare kørte, og det er jeg glad for i dag, da amningen har været eneste vej frem her (han bruger hverken sut eller flaske) Samt det var særlig vigtigt for min søn i starten, da han er disponeret for allegi etc. 

Håber du træffer det rette valg for dig og den bette! Det vigtigste er jo at du har det godt med det du gør. Det kan dit barn også mærke, og moderskabet sidder jo bestemt ikke i babserne.  

Lige præcis. Men må helt sikkert snakke med min jm om det. Og vil helt sikkert også give det en chance. For vil jo rigtig gerne amme ham når han kommer. Men er jo bange for det bliver for ubehageligt for mig, når jeg har det sådan som jeg har det.

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

michelledam skriver:

Det er også okay. Men måske det ændre sig lidt når du skal amme. Når du har gjort det et stykke tid. Du kan jo altid malke ud hvis du skal nogen steder og så give flaske istedet

Nemlig. og hvis det endelig er dør han jo heller ikke af ikke og blive ammet og bliver jo ikke en dårligere mor af det. Min mor kunne ikke amme mig fordi jeg havde to tænder to dage efter jeg var født.

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

Martsbaby skriver:

Under fødslen tænkte jeg slet ikke over det overhovedet.. For det første har de JM der nu end er med set alle mulige kroppe i alle mulige former, så der er nok ikke noget de ikke har set før og for det næste så har ens mand forhåbentlig også set det meste

Men jeg kender det godt.. Jeg er heller ikke glad for mine bryster, så de bliver gemt godt..

Lige præcis sådan har jeg det også. Og skal jo også selv være jordemoder,

Anmeld

6. maj 2013

TWT

MiichellaMalou skriver:

Håber også jeg tænker sådan. Men giver det en chance når han kommer men det fylder stadig i mine tanker.

Det synes jeg i hvert fald du skal gøre (altså give det en chance) 

Det er det mest vidunderlige i verden, at amme. Elsker den kontakt jeg har med min datter når jeg ammer, og det bånd vi har.  

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

TWT skriver:

Det synes jeg i hvert fald du skal gøre (altså give det en chance) 

Det er det mest vidunderlige i verden, at amme. Elsker den kontakt jeg har med min datter når jeg ammer, og det bånd vi har.  

Lige præcis det må jo være noget helt særligt. så vil rigtig gerne give det en chance,

Anmeld

6. maj 2013

Mother-love

MiichellaMalou skriver:

Nemlig. og hvis det endelig er dør han jo heller ikke af ikke og blive ammet og bliver jo ikke en dårligere mor af det. Min mor kunne ikke amme mig fordi jeg havde to tænder to dage efter jeg var født.

Jeg havde det rigtig svært med at ikke kunne amme. Men havde ikke nok mælk til Isabella. Hun kom på flaske da hun var 3-4 uger gammel fordi når kl slog 14 kunne der simpelthen ikke presses mere ud. Og fik ikke mælk før igen om natten. Men nej du er ikke en dårlig mor hvis du vælger flasken.for du er klart en god mor hvis du vælger flasken hvis det andet ikke kører som et skal. For man stresser barnet hvis man ikke selv kan slappe af og nyde amningen. Og det er jo endnu værre. End at give flaske.

Du skal bare være opmærksom på at mme nemt giver hård mave. Vi havde en kamp for at finde det rigtige til Isabella, og stadig døjede hun med hårdmave en gang om ugen ca.

Men du skal gøre hvad du føler er rigtigt for dig og dit barn.

Anmeld

6. maj 2013

Blirnokaldrigfru

MiichellaMalou skriver:

På det jeg nok spørg om/skriver nu.
Men er der nogen af jer der har det som mig som ikke kan li og have sine bryster/bryst frit og faktisk synes det er ubehageligt som stadig har ammet jeres børn eller hvordan. Håber det er til at forstå ellers må jeg uddybe mere.

Jeg kunne på ingen måde forestille mig at amme mit barn! Det ligger mig SÅ fjernt at blotte mig på den måde og jeg kunne kun føle mig ubehageligt tilpas ved tanken om amning! Så jeg besluttede på forhånd, inden min fødsel, at jeg ikke ville amme.. Ikke engang prøve.. Så mit barn er fuldt ud flaskebarn, men hun er altså fin i stærrelse, rask og tilpas en god mor sidder IKKE i brysterne!!

Anmeld

6. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

michelledam skriver:

Jeg havde det rigtig svært med at ikke kunne amme. Men havde ikke nok mælk til Isabella. Hun kom på flaske da hun var 3-4 uger gammel fordi når kl slog 14 kunne der simpelthen ikke presses mere ud. Og fik ikke mælk før igen om natten. Men nej du er ikke en dårlig mor hvis du vælger flasken.for du er klart en god mor hvis du vælger flasken hvis det andet ikke kører som et skal. For man stresser barnet hvis man ikke selv kan slappe af og nyde amningen. Og det er jo endnu værre. End at give flaske.

Du skal bare være opmærksom på at mme nemt giver hård mave. Vi havde en kamp for at finde det rigtige til Isabella, og stadig døjede hun med hårdmave en gang om ugen ca.

Men du skal gøre hvad du føler er rigtigt for dig og dit barn.

Ja jeg skal også have det godt og føle mig tilpas med det. Ellers ville bassen jo tydeligt kunne mærke det på mig. Også bliver det jo slet ikke godt for nogen af os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.