bæresele hvornår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

1990h

LilleChelle skriver:

Jeg vil for alt i verden fravælge en babybjörn. 

Baby sidder ikke anatomisk korrekt, og i værste tilfælde kan de risikere at skade baby for altid. 

- Vælg en strækvikle til nyfødt - den er SÅÅÅ nem at bruge. Og jeg levede med den på de første 4 måneder. Så skiftede jeg til en vikletai  

Selvom babybjörns seler kan bruges fra nyfødt, så ændrer det ikke på at de skader mere end de gavner anatomisk. 
Og jeg synes det er groteskt at de bliver anbefalet, lige som at jeg synes det er groteskt at hoppegynger og gåstole bliver anbefalet  

Hvis du bor på Fyn - hjælper jeg gerne i Odense, med at vise strækviklen. 

Er desværre helt fra sjælland af men pænt af dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

raca

ønskebarn74 skriver:

Også hvis børnene er noget ældre..?

jammen hvorfor skulle man putte børn uden specielle behov i en hoppegynge,

de kan jo gynge fra de er 7-8 mdr.

Anmeld

6. maj 2013

FruK

LilleChelle skriver:

Det forfærdelige ligger i at babys lårbensknogle bliver trykket ud af hofteskålen, og for drengenes vedkommende, at testiklerne bliver mast og for begge køns vedkommende at rygsøjlen skal holde hovedets vægt og at det lige pludselig er skridtet der skal tage vægten og ikke numsen.  

Men de sidder vel ikke med hele vægten på skridtet, hvis selen er spændt ordentligt til...? Og benene vil jeg stadig mene, hænger som i en Baby Bjørn, når jeg bærer min datter på armen...?

Findes der undersøgelser om det - som ikke er lavet af slynge- eller bæresele firmaer? Så vil jeg gerne læse det... 

Anmeld

6. maj 2013

FruK

mor88 skriver:

Jeg havde en BabyBjørn til min datter, og hun hadede den! Ville slet ikke sidde i den længe ad gangen, og min ryg kunne ikke holde til mere end max 20 min., uanset hvor ofte jeg prøvede at omjustere den. Så jeg vil helt sikkert ikke anbefale den.

jeg fik derefter fat i en brugt ringslynge, og den var meeeget bedre, og slet ikke så svær at bruge 

Der er forskel på Baby Bjørn. Min hedder Miracle, og der er ekstra støtte til lænden. Min datter elsker at sidde i den og kigge ud når vi går - men som sagt er det ikke noget vi gør i timevis. 

I det omfang jeg bruger den, gør jeg det med ro i sindet.

Anmeld

6. maj 2013

FruK

1990h skriver:

Det med bøvsning må du gerne uddybe hvis du ville

Ih, det ville jeg gerne... Men jeg ved ikke helt hvordan jeg ellers skal beskrive det, så det er nemmere at forstå... 

Anmeld

6. maj 2013

1990h

FruK skriver:

Ih, det ville jeg gerne... Men jeg ved ikke helt hvordan jeg ellers skal beskrive det, så det er nemmere at forstå... 

Det i orden

Anmeld

6. maj 2013

raca

FruK skriver:

Men de sidder vel ikke med hele vægten på skridtet, hvis selen er spændt ordentligt til...? Og benene vil jeg stadig mene, hænger som i en Baby Bjørn, når jeg bærer min datter på armen...?

Findes der undersøgelser om det - som ikke er lavet af slynge- eller bæresele firmaer? Så vil jeg gerne læse det... 

i babybjørnen er dit barn fastspænd = manglede muglighed for at ændre stilling. og jo det er skadeligt at hovdeparten af barnet vægt bæres af rygsøjlen.

en forudvente posistion er den aller aller værste, da ryggen tvinges ud af  den naturlige S kurve.. barnet burde få opbygget.

prøv og søg på spinal stress, og baby

og jeg ved ikke hvordan du holder dit barn.  men jeg har nu aldrig i en alder af 1-2 mdr båren dem i skrittet, og slet ikke 20-30 min af gangen.. de har jo langt på min arm eller i oprejst med bene trukke op så du kunne børse.. 

Anmeld

6. maj 2013

LilleChelle

Jeg synes billedet her, giver et ret godt indblik i hvordan det skader. 

Jeg ville ikke selv påføre den smerte det må være at ens hofteled går ud af hofteskålen på den måde. 

Ellers har Henrik Norholt skrevet en del om det at bære ergonomisk. 

Og jo, størstedelen af vægten ligger på skridtet, da man ikke kan spænde en sele så vægten bliver båret af numsen og lårene. 

Anmeld

6. maj 2013

nielsen80

LilleChelle skriver:

Jeg synes billedet her, giver et ret godt indblik i hvordan det skader. 

Jeg ville ikke selv påføre den smerte det må være at ens hofteled går ud af hofteskålen på den måde. 

Ellers har Henrik Norholt skrevet en del om det at bære ergonomisk. 

Og jo, størstedelen af vægten ligger på skridtet, da man ikke kan spænde en sele så vægten bliver båret af numsen og lårene. 

Ok nu føler jeg mig dum - kan simpelthen ikke se forskel på de to tegningers bæresele andet end den ene synes at være mere bred ved numsen...

Tror det er godt jeg aldrig har brugt bæresele eller vikle (har klaret den med at bære på arm) - kan simpelthen ikke læse de tegninger og instruktioner.

Anmeld

6. maj 2013

raca

nielsen80 skriver:

Ok nu føler jeg mig dum - kan simpelthen ikke se forskel på de to tegningers bæresele andet end den ene synes at være mere bred ved numsen...

Tror det er godt jeg aldrig har brugt bæresele eller vikle (har klaret den med at bære på arm) - kan simpelthen ikke læse de tegninger og instruktioner.

det er det der er hele pointen, børn skal helst bærres så de understøttes fra knæhase til knæhase.

for at ders hofteknogler bevare en naturlig positionen og for at fordele vægten bedre, således at babyen ikke skader sin ryg, prøv at læs om spinal stress ved babyer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.