bæresele hvornår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.045 visninger
54 svar
30 synes godt om
5. maj 2013

1990h

Hej damer jeg har en babybjørn bæresele.

Hvornår må man bruge dem.. hovedet vender selvfølgelig indtil mig.
Nogle siger allerede nu og ja der mange delte meninger..

Planen var at jeg ville bruge den efter amning da jeg har læst at det kan hjælpe til at få baby til at bøvse og det hun jo dårlig til.
Hun er en uge og 4 dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

mkb123

1990h skriver:

Planen var at jeg ville bruge den efter amning da jeg har læst at det kan hjælpe til at få baby til at bøvse og det hun jo dårlig til.
Hun er en uge og 4 dage

Slynger er vejen frem Dem må du bruge med det samme, og (de fleste) babyer elsker det

Jeg er selv imod bæreseler, da de (ikke ergonomiske) gør så meget dårligt for en baby. Har du sådan en, ville jeg vente længe endnu.

Anmeld

5. maj 2013

1990h

mkb123 skriver:

Slynger er vejen frem Dem må du bruge med det samme, og (de fleste) babyer elsker det

Jeg er selv imod bæreseler, da de (ikke ergonomiske) gør så meget dårligt for en baby. Har du sådan en, ville jeg vente længe endnu.

Okay tak for svar

Anmeld

5. maj 2013

gonefishing

1990h skriver:

Hun er en uge og 4 dage

Slynger er noget djævelen har fundet på
Ved ikke lige med Bjørnen men de fleste kan bruges fra nyfødt. det er noget med om der er rigtig støtte til hovedet. Altså hvis der er en "fold" der går helt op over nakken, så er det den man skal bruge fra nyfødt.
Folden kan så foldes ned når de selv kan løfte hovedet. mener jeg bestemt

Anmeld

5. maj 2013

raca

jeg ville slet ikke bruge den... medmindre det var den her  comfort carrien  og den ville jeg så ikke bruge før han var 4mdr

når hun sidder i de classice er hovdeparten af hendes vægt båret af hendes skridt og bækkenknogler, og hendes hofter holdes i en unaturlig stilling,  og de støtter hovdet dårligt så meget så hendes hoves vægt er båre hendes ryg.

hvis hun vender forudvendt knækkes ryggen i en unaturlig vinkel.

så jeg ville lære og bruge en vikle korekt istedet for.

Anmeld

5. maj 2013

lycly

Jeg tror de kan bruges til nyfødte, da de støtter hovedet rimelig godt. Men jeg brugte først min bæresele da min datter var over en måned - så sidder de lidt bedre i den

Anmeld

5. maj 2013

Wik

Det er for tidligt endnu ;( Vi brugte en tidligt, men slet ikke så tidligt, tror tidligst hun var en måned+, og det var efter et ok fra SP, fordi hun var stærk i ryggen og kunne holde sit eget hoved, og i starten måtte hun ikke sidde ret længe. 

Hun elskede det, og jeg brugte den hverdag i rigtig mange måneder. Men vent til hun er større, slynge eller i armene. Du kan næsten også det på dit barn om det er klar, hvis det hænger i den og falder helt sammen, er det ikke klar endnu.

Anmeld

5. maj 2013

raca

Flodkilling skriver:

Slynger er noget djævelen har fundet på

uddyb lige den påstand

Anmeld

5. maj 2013

L&V

Bæresele og babyer hænger ik sammen.. Det er ik godt for deres ryg,nakke osv. Jeg ville klart anbefale en strækvikle eller anden form for slynge som giver støtte..

En bæresele vil de sige at man ka bruge fra 3kg i butikkerne men hvis man spørger sst vil de sige når babyen kan holde hovedet og gerne ku sidde

Anmeld

5. maj 2013

gonefishing

raca skriver:

uddyb lige den påstand

Øhhhh.. tør jeg?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.