bæresele hvornår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

FruK

raca skriver:

og jeg ved ikke hvordan du holder dit barn.  men jeg har nu aldrig i en alder af 1-2 mdr båren dem i skrittet, og slet ikke 20-30 min af gangen.. de har jo langt på min arm eller i oprejst med bene trukke op så du kunne børse.. 

Min datter er 4 mdr. Og jeg bærer hende ikke i skridtet, nej. Hun sidder på min arm - men som jeg skriver så vil jeg mene at hendes ben hænger nedad på samme måde som i Baby Bjørnen. Hvilket de så ikke må...? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

raca

FruK skriver:

Min datter er 4 mdr. Og jeg bærer hende ikke i skridtet, nej. Hun sidder på min arm - men som jeg skriver så vil jeg mene at hendes ben hænger nedad på samme måde som i Baby Bjørnen. Hvilket de så ikke må...? 

hvis hun sidder på din arm, så ville hun falde ned hvis hun  sad på samme måde sim i baby bjørnen det er umugligt at bære et barn så de får samme ryg og hoftebelastning som de gør i bababjørnen med mindre man bære dem i skritet og kun i skritet..

Anmeld

6. maj 2013

FruK

Jeg ville ikke selv påføre den smerte det må være at ens hofteled går ud af hofteskålen på den måde. 

Ellers har Henrik Norholt skrevet en del om det at bære ergonomisk. 

Og jo, størstedelen af vægten ligger på skridtet, da man ikke kan spænde en sele så vægten bliver båret af numsen og lårene. 

Nu er jeg ret sikker på, at jeg ikke ligefrem påfører hende smerte!! 

Hun kan så absolut godt sige til når der er noget, der generer hende - og i selen er der ingen brok. Men igen; jeg bruger den ikke i timevis, men til en lille tur i ny og næ, når hun ikke gider at ligge i barnevognen, men vil op og kigge.

Lidt ligesom vi heller ikke bruger autostolen med mindre det er nødvendigt (eller gør livet lettere) - der sidder hun jo også fastspændt uden mulighed for at skifte stilling. 

Man kan ikke spænde selen så vægten ligger på numse og lår, nej. Men er den spændt rigtigt til (som jeg også skrev tidligere), så støtter og holder den jo hele kroppen - og må vel dermed tage vægt fra skridtet....?!

Anmeld

6. maj 2013

FruK

raca skriver:

hvis hun sidder på din arm, så ville hun falde ned hvis hun  sad på samme måde sim i baby bjørnen det er umugligt at bære et barn så de får samme ryg og hoftebelastning som de gør i bababjørnen med mindre man bære dem i skritet og kun i skritet..

Det er muligt du har ret - jeg forstår bare ikke helt forskellen. 

Når hun sidder på min arm, hænger benene jo nedad på samme måde som på billedet af Baby Bjørn.

Og når hun sidder i selen er der støtte op ad hele kroppen - hun kan vel umuligt sidde med hele vægten på skridtet.

Men det kan være at jeg skal lede efter den uvildige undersøgelse, der har bevist at det er skadeligt - så bliver jeg måske overbevist. 

Ind til videre bruger jeg selen i det omfang, jeg har det godt med - som sagt ikke i timevis, så længe lader jeg hende jo heller ikke sidde i autostolen eller noget andet.

Anmeld

6. maj 2013

LilleChelle

nielsen80 skriver:

Ok nu føler jeg mig dum - kan simpelthen ikke se forskel på de to tegningers bæresele andet end den ene synes at være mere bred ved numsen...

Tror det er godt jeg aldrig har brugt bæresele eller vikle (har klaret den med at bære på arm) - kan simpelthen ikke læse de tegninger og instruktioner.

hehe  

Du kan se på det første billede, hænger benene bare nedad, og baby bæres af skridtet. 

På andet billede bæres baby af numsen og knæene er ud til siden og højere oppe end numsen. Dette er den anatomiske korrekte stilling for baby at være i. 

På billederne nedenunder, kan man se at hofteledet er vrikket helt ud af hofteskålen ved brug af babybjörn selerne, som ikke er ergonomiske korrekte. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.