bæresele hvornår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2013

FruK

hvordan vil du helt blive båren? , noget der støtter din bagdel og den lår,

eller i overskrævs på en 10cm bjælke 

Aaaarh, det kan man vel ikke helt sammenligne...?!? Altså for det første er det jo ikke et stykke hårdt træ, de sidder på, men et polstret stykke stof (og en ble). Og for det andet sidder de jo ikke med hele deres vægt, som hvis vi sad frit på en bjælke - kroppen bliver støttet og holdt hele vejen op, hvis man ellers strammer selen til, så den passer.

Det er jo heller ikke specielt sundt at sidde i en autostol, men det bruger de fleste af os da alligevel... ja jeg bruger endda skråstol i kortere intervaller - jeg er vist en forfærdelig mor! 

TS; jeg har en Baby Bjørn Miracle og den må bruges fra nyfødt. Jeg har dog først brugt den fra hun var 1 1/2 - 2 måneder. Og jeg bruger den ikke i timevis ad gangen men til små ture. Altså; brug den med omtanke. 

Her hjælper det op bøvseriet at komme ned og ligge og så op igen - helt op på skulderen med armene over skulderen.

Eller at "sidde" på mine lår med front mod mig, og så sænke overkroppen langsomt ned så baby ligger (med hovedet ud over knæene) og langsomt op i siddende stilling igen flere gange i træk. Var det til at forstå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

raca

FruK skriver:

Aaaarh, det kan man vel ikke helt sammenligne...?!? Altså for det første er det jo ikke et stykke hårdt træ, de sidder på, men et polstret stykke stof. Og for det andet sidder de jo ikke med hele deres vægt, som hvis vi sad frit på en bjælke - kroppen bliver støttet og holdt hele vejen op, hvis man ellers strammer selen til, så den passer.

Det er jo heller ikke specielt sundt at sidde i en autostol, men det bruger de fleste af os da alligevel... ja jeg bruger endda skråstol i kortere intervaller - jeg er vist en forfærdelig mor! 

TS; jeg har en Baby Bjørn Miracle og den må bruges fra nyfødt. Jeg har dog først brugt den fra hun var 1 1/2 - 2 måneder. Og jeg bruger den ikke i timevis ad gangen men til små ture. Altså; brug den med omtanke. 

Her hjælper det op bøvseriet at komme ned og ligge og så op igen - helt op på skulderen med armene over skulderen.

Eller at "sidde" på mine lår med front mod mig, og så sænke overkroppen langsomt ned så baby ligger (med hovedet ud over knæene) og langsomt op i siddende stilling igen flere gange i træk. Var det til at forstå?

prøv at se billeder af de hofteknogler.. og forskellen på en babybjørn ig en  ordenlig bæresæle.. der er virkelig stor forskel i hvordan hofteknoglen sidder.

Anmeld

5. maj 2013

Maja88

jeg ville aldrig bruge den...

Anmeld

5. maj 2013

FruK

prøv at se billeder af de hofteknogler.. og forskellen på en babybjørn ig en  ordenlig bæresæle.. der er virkelig stor forskel i hvordan hofteknoglen sidder.

Ja, jeg kan godt se at de sidder på forskellige måder - og også regne det ud uden et billede.

Men jeg har ikke den lægefaglige ekspertise til at afgøre at det er forfærdeligt.

Hvori består det forfærdelige? At det ikke er rart for dem at sidde der eller at de bliver skadet på længere sigt? 

Og er der lavet undersøgelser (af nogen der ikke sælger bæreseler), som påviser det?

Når jeg holder min datter på armen - hvilket jeg gør en del timer - vil jeg i øvrigt mene, at hendes ben hænger mest som om hun sad i en Baby Bjørn...

Anmeld

5. maj 2013

FruJacobsen

1990h skriver:

Hej damer jeg har en babybjørn bæresele.

Hvornår må man bruge dem.. hovedet vender selvfølgelig indtil mig.
Nogle siger allerede nu og ja der mange delte meninger..

Planen var at jeg ville bruge den efter amning da jeg har læst at det kan hjælpe til at få baby til at bøvse og det hun jo dårlig til.
Hun er en uge og 4 dage

Jeg ville også fravælge Babybjørnen, da jeg har hørt og læst meget dårligt om denne type bæresele. Vil helt klart anbefale dig en strækvikle - det har jeg brugt til min søn og det fungerede rigtig godt. Senere købte vi en Mei Tai, som vi har haft (og stadig har!) stor glæde af.

Held og lykke med det

Anmeld

5. maj 2013

LilleChelle

FruK skriver:

Ja, jeg kan godt se at de sidder på forskellige måder - og også regne det ud uden et billede.

Men jeg har ikke den lægefaglige ekspertise til at afgøre at det er forfærdeligt.

Hvori består det forfærdelige? At det ikke er rart for dem at sidde der eller at de bliver skadet på længere sigt? 

Og er der lavet undersøgelser (af nogen der ikke sælger bæreseler), som påviser det?

Når jeg holder min datter på armen - hvilket jeg gør en del timer - vil jeg i øvrigt mene, at hendes ben hænger mest som om hun sad i en Baby Bjørn...

Det forfærdelige ligger i at babys lårbensknogle bliver trykket ud af hofteskålen, og for drengenes vedkommende, at testiklerne bliver mast og for begge køns vedkommende at rygsøjlen skal holde hovedets vægt og at det lige pludselig er skridtet der skal tage vægten og ikke numsen.  

Anmeld

5. maj 2013

LilleChelle

Jeg vil for alt i verden fravælge en babybjörn. 

Baby sidder ikke anatomisk korrekt, og i værste tilfælde kan de risikere at skade baby for altid. 

- Vælg en strækvikle til nyfødt - den er SÅÅÅ nem at bruge. Og jeg levede med den på de første 4 måneder. Så skiftede jeg til en vikletai  

Selvom babybjörns seler kan bruges fra nyfødt, så ændrer det ikke på at de skader mere end de gavner anatomisk. 
Og jeg synes det er groteskt at de bliver anbefalet, lige som at jeg synes det er groteskt at hoppegynger og gåstole bliver anbefalet  

Hvis du bor på Fyn - hjælper jeg gerne i Odense, med at vise strækviklen. 

Anmeld

5. maj 2013

modesty

1990h skriver:

Planen var at jeg ville bruge den efter amning da jeg har læst at det kan hjælpe til at få baby til at bøvse og det hun jo dårlig til.
Hun er en uge og 4 dage

Hvis du køber en Manduca eller Ergobaby kan du bruge dem fra nyfødt. Vi var meget glade for vores Manduca. 

Anmeld

5. maj 2013

mor88

1990h skriver:

Hun er en uge og 4 dage

Jeg havde en BabyBjørn til min datter, og hun hadede den! Ville slet ikke sidde i den længe ad gangen, og min ryg kunne ikke holde til mere end max 20 min., uanset hvor ofte jeg prøvede at omjustere den. Så jeg vil helt sikkert ikke anbefale den.

jeg fik derefter fat i en brugt ringslynge, og den var meeeget bedre, og slet ikke så svær at bruge 

Anmeld

6. maj 2013

1990h

FruK skriver:

Aaaarh, det kan man vel ikke helt sammenligne...?!? Altså for det første er det jo ikke et stykke hårdt træ, de sidder på, men et polstret stykke stof (og en ble). Og for det andet sidder de jo ikke med hele deres vægt, som hvis vi sad frit på en bjælke - kroppen bliver støttet og holdt hele vejen op, hvis man ellers strammer selen til, så den passer.

Det med bøvsning må du gerne uddybe hvis du ville

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.