bæresele hvornår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2013

L&V

ønskebarn74 skriver:

Når barnet er omkring et år i hoppegyngen..

Det bliver aldrig godt uanset alder.. Det er noget man kan bruge til børn med bestemte handicaps men ellers ska man holde sig fra det

Du ka jo ta dig selv og din rygsøjle hvis den får de stød gang på gang vil den blive ødelagt og det vil sådan en lille blød ryg og knæled for så vidt os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

gonefishing

Månsson skriver:

Yeps som jeg siger det vil de påstå og det går stil imod al anbefaling og logik... De siger jo feks os at hoppegynger er helt oki selv om det er påvist at det er skadeligt..

Ikke for noget... Men hvordan fan er vi overlevet
Hvis jeg skulle remse alt op der på den ene eller anden måde er bevist skadeligt, så ville 98 pct af mødrene herinde blive stemplet som "uegnet" på grund af det ene eller andet.
Altså kvinden har købt en bæresele som aldrig ville blive solgt i DK under påstanden om at den kan gå fra nyfødt, hvis det var fordi alle de små pus blev skadet af det.

Så måske vi skulle trække vejret rolig ind og ud, og så give hende det svar hun spurgte om, frem for at snakke om en hel anden valgmulighed?

Men mindre det er fordi man selvfølgelig gerne vil påvirke eller "sælge hende en billig slynge", men så tror jeg bare jeg smutter igen, for så tør jeg ikke være her om 40 min, når folk igen kommer op i det røde felt, fordi man ikke har samme mening

Anmeld

5. maj 2013

raca

Flodkilling skriver:

Griner. man ved aldrig hvad man lige pludselig skal forsvare her på baby.dk

Næ... jeg gik bare baby amok da jeg ventede min første. Jeg købte en slynge. Men hold da op... med mindre jeg konstant skulle gå med en brugsforvirring i lommen og bruge en 1 time på at komme baby rigtig i den, så må jeg indrømme at i min verden er det djævlens værk.

Nu kan det godt være jeg er opdraget blandt hippier, men jeg læser ikke "skræmme artikler til mødre", i så fald ville jeg være faldet død om med kræft, med alt det hvide brød jeg spiser

nåre.. så vaskligt er det nu ikke..

det tager 10-15 min og lærer.. for de aller aller fleste,

og ja en ringslynge kan være vanskelig til de midstem

, men en vikle er nem at bruge, hvis man lige bruger lidt tid på at lære det..

Anmeld

5. maj 2013

gonefishing

raca skriver:

ja og det kan man så undre sig over.. altså at de anbefaler nyfødte i en alm babybjørn..

ingen sele kan støtte et barn godt nok, ligegyldigt hvor godt den   er spædt, det skal være min 4 mdr ( og her siger de så 3 mdr.. ) man barnet skal havde sikker hovdekontrol før det må blive båret i en sele, comfort carrieren er den enese der får barnest ben i en fornuftig posistione.. og hvor der er et ordenligt sidde stykke..

hvordan vil du helt blive båren? , noget der støtter din bagdel og den lår,

eller i overskrævs på en 10cm bjælke 

Altså nu forholder jeg mig til TS´s spørgsmål. Hvis det er fordi du vil sælge hende en slynge, så gør det.
Ellers så skulle man måske forholde sig til det hun spørger om

Anmeld

5. maj 2013

raca

Flodkilling skriver:

Altså nu forholder jeg mig til TS´s spørgsmål. Hvis det er fordi du vil sælge hende en slynge, så gør det.
Ellers så skulle man måske forholde sig til det hun spørger om

hun sprøger hvornår hun kan putte sit barn i en Babybjørn og jeg siger

Aldrig hvis det var mit barn.. så jojo jeg har forholdt mig til og svaret.

jeg ville fravælge det.

Anmeld

5. maj 2013

StudPsyk

Flodkilling skriver:

Griner. man ved aldrig hvad man lige pludselig skal forsvare her på baby.dk

Næ... jeg gik bare baby amok da jeg ventede min første. Jeg købte en slynge. Men hold da op... med mindre jeg konstant skulle gå med en brugsforvirring i lommen og bruge en 1 time på at komme baby rigtig i den, så må jeg indrømme at i min verden er det djævlens værk.

Nu kan det godt være jeg er opdraget blandt hippier, men jeg læser ikke "skræmme artikler til mødre", i så fald ville jeg være faldet død om med kræft, med alt det hvide brød jeg spiser

Det kan jeg altså ikke forstå. Jeg har både en Mei Tei og en strækvikle, og jeg er ellers ikke særlig handy eller god til den slags, men jeg behøvede kun øve mig én gang, så kunne jeg binde dem begge.. Bare for at sige, at det altså ikke behøver være djævlens værk.

Nå, Ts; Jeg ville så aldrig bruge en BabyBjörn, men det er nok ikke det du vil høre Jeg arvede en da vi fik Rose, brugte den et par gange og så aldrig mere, hold kæft jeg fik ondt i ryggen, og tydeligt at den ikke var god for hende. Vil klart anbefale noget som en strækvikle lige her imens hun er spæd, og den kan også bruges når de er store. Ellers en Mei Tei, når hun er større, den er altså guld værd, og du kan bære hende på maven, på ryggen, på hoften, mave mod mave eller ryg mod mave. Fantastisk 

Anmeld

5. maj 2013

L&V

Flodkilling skriver:

Ikke for noget... Men hvordan fan er vi overlevet
Hvis jeg skulle remse alt op der på den ene eller anden måde er bevist skadeligt, så ville 98 pct af mødrene herinde blive stemplet som "uegnet" på grund af det ene eller andet.
Altså kvinden har købt en bæresele som aldrig ville blive solgt i DK under påstanden om at den kan gå fra nyfødt, hvis det var fordi alle de små pus blev skadet af det.

Så måske vi skulle trække vejret rolig ind og ud, og så give hende det svar hun spurgte om, frem for at snakke om en hel anden valgmulighed?

Men mindre det er fordi man selvfølgelig gerne vil påvirke eller "sælge hende en billig slynge", men så tror jeg bare jeg smutter igen, for så tør jeg ikke være her om 40 min, når folk igen kommer op i det røde felt, fordi man ikke har samme mening

Jamen lad os da bare leve i uvidenhed og lad være med at oplyse folk.. Jeg svare hende jo sådan set os giver hende bare to sider af sagen..

Men hvis vi alle bare lukker øjnene over for alt hva vi ved ka være skadeligt ka vi lige så godt bælle en flaskevin mens vi ryger en smøg og køre uden sele med 180 i byen

Anmeld

5. maj 2013

Tulle28

Strækvikle kan du bruge fra nyfødt. Manduca og Beco bæreseler ligeså og de er ergonomisk korrekte - hold dig fra Baby Bjørn!

Anmeld

5. maj 2013

Drømme

1990h skriver:

Hej damer jeg har en babybjørn bæresele.

Hvornår må man bruge dem.. hovedet vender selvfølgelig indtil mig.
Nogle siger allerede nu og ja der mange delte meninger..

Planen var at jeg ville bruge den efter amning da jeg har læst at det kan hjælpe til at få baby til at bøvse og det hun jo dårlig til.
Hun er en uge og 4 dage

Synes lige du skal tage et kig på dette billede, og se på hvad for en slags bæresele du har.. Synes selv jeg utrolig hurtigt fik ondt af at bære min datter i en babybjørn sele.. Den ene(

ste) gang det skete..

vi har selv en Beco Butterfly 2 (købt hos sneglehuset.com) og skal snart have fat i en Beco Gemini, som simpelthen er fantastisk at bære med !

mener de begge kan bruges fra 3 kg.

en slynge er også superskøn

sophia sad meget uroligt, så har aldrig rigtig kunne få en vikle til at fungere :b

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. maj 2013

1990h

Oki der var mange delte meninger...

Den jeg har står der 0-3måneder og med støtte til hovedet.

Snakker med sundsheds plejsken i morgen og hører hvad hun siger til den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.