Besøg på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Helt alternativt ku jo også være bare helt at lade være med at fortælle nogen, at du havde født. Også bare først fortælle det når i er kommet hjem!! 

Her har jeg personligt syntes det var rigtig rart at få besøgende overstået på sygehuset, for der ka man sige besøgstid er fra kl 15-17, og efter det har man fred!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

bubba

Anonym skriver:

Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?

Det er KUN dig, der kan mærke, hvad der er rigtigt for dig. Hvis du føler at du ikke har overskuddet til at få besøg, så er det jo sådan det er. Synes din mand skal respektere din beslutning. Det er jo ikke fordi at du vælger hans familie fra, så det kun er din familie der må komme og se den lille. Dét havde været egoistisk. Men det er, for mig at se, ikke besøgene værd, hvis man bare har brug for at være sig selv. 

Det kan være at din holdning ændrer sig, når du har født, fordi du vil vise din lille guldklump frem til alt og alle. Men gør den ikke det, så går det jo nok. De har resten af deres liv til at møde ham/hende

Anmeld

6. april 2013

2721

Jeg gjorde det sådan at bedsteforældre fik lov at komme 1 gang på hospitalet og se den lille og derefter frabedte vi os besøg de første 14 dage. Jeg ville gerne have ro til amning og at lære den lille at kende. At han så fik kolik og skreg non stop og der derfor gik noget længere er en anden sag

Anmeld

6. april 2013

chael

Jeg synes da familien skulle se den helt nye baby på hospitalet.

Desuden var det rart at være på hospitalet, mens man havde gæster, for der kan man bare sove og være "patient" og sige fra...

Og så kommer folk ikke rendende på samme måde når man er kommet hjem, så har man roen der.

Jeg ville også som bedsteforældre blive skuffet, hvis jeg ikke måtte se det spæde barnebarn... Og min familie kom også på hospitalet og så baby alle 3 gange...

Anmeld

6. april 2013

Karina84

Jeg synes også det var rart at vores forældre og søskende kom på sygehuset. Vi lå på barselsgangen, hvor der var ro og rimelig strikse besøgstider. Som andre også siger, kan man få lov til at være patient, og ikke skulle tænke på om der roder osv. 

Desuden er det jo bedsteforældrene... - det ville være noget andet hvis det vrimlede ind med venner og andet familie længere ude. 

Men det er jo suverænt jer der bestemmer, og i kan jo bare sige at i har brug for ro efter en halv times tid, og så er jeg sikker på at de nok skal respektere det 

Anmeld

6. april 2013

Jibbe

Jeg synes du skal lytte til dine egne og babys behov. Hvorfor SKAL der tilfredstilles bedsteforældres behov de dage? Det er da mor og baby det handler om. Så må bedsteforældrene klappe i og acceptere andres ønsker.
Jeg ved det var de dage i mit liv jeg havde mest behov for at andre folk accepterede mig og mine valg og IKKE overskred mine grænser.

Så følg din mavefornemmelse. Gør som du finder bedst og iken hvad andre synes.

Anmeld

6. april 2013

L&V

Anonym skriver:

Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?

Nej det syntes jeg absolut ikke du er det er DE.. Vores forældre fik lov til at komme et kvarter og det var nok for mig.. De efterfølgende mange dage væltede det bare ind med min svigerfamilies venner, bekendte og ja dem selv uden varsel, jeg var så rarsende..

Så denne gang har jeg frabedt mig al besøg før vi selv beder om det da de første 14 dage er ret vitale for et godt forløb og det gider jeg ik forstyres i igen.. Det er os der har fået barn, os der har båret barnet, lavet barnet og ska ta oa af det så VI har 100% top priotet IKKE familien.

Det syntes jeg er ens ret som nye forældre

Anmeld

6. april 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Synes lidt det er egoistisk, men det er selvfølgelig også svært hvis det er sådan du har det 

Nu røg jeg selv på barselsgangen og der må faren ikke være hele tiden - han må ikke spise der og han må ikke sove der, så jeg kedede mig ret meget. Besøgstiden for andre var meget begrænset da gangen krævede ro.

Min baby sov konstant og var kun oppe hver 3-4 time for at spise for derefter at sove igen, og så er der altså ikke meget ved at sige at man skal lærer sit barn at kende.
Det er ikke engang sikkert du kan amme, jeg ville selv gerne amme men det fungerede slet ikke og baby kom hurtigt over på flaske - og så er det problem jo løst, altså med at du ikke ville sidde med jungerne fremme 

Nå men kommer hjem vil man bare gerne slappe af, det er i vante omgivelser og så er det da først at man ikke gider besøg - eller sådan havde jeg det i hvert fald 

Men som andre siger så lad kun bedsforældrene komme til, jeg synes det er synd når det er din kærestes forældres første barnebarn da det er et stort øjeblik for dem også - sig dog nej til resten 

Og må siger at jeg er så enig i det med rygningen, herhjemme er reglen at folk der ryger slet ikke må holdes vores barn - det er så ulækkert og så er det jo bare ærgeligt for dem og det må de respektere.

Anmeld

6. april 2013

optimistmor

Billemyre skriver:

Jeg synes, du skal holde fast i hvordan du har det!
Der er forskel på os alle og det, som virker rigtigt for mange af mødrene herinde, virker muligvis slet ikke rigtigt for dig - Og sådan skal det være!

Da min bror og svigerinde fik deres lille søn, var han og de igennem en hård start, og de besluttede sig for at give besked, når de havde overskud og lyst til besøg.
Og jeg brændte da efter at se min lille nyfødte nevø så hurtigt som muligt, men jeg (og begge sæt bedsteforældre) var fuldt ud i stand til at respektere forældrenes beslutning.
Så fik vi billeder tilsendt af den lille gut og efter et par dage var de klar til at vise ham frem.
Det kan godt være, bedsteforældre har en særlig plads (og det har de uden tvivl), men helt ærligt, så kan jeg ikke se at det har noget med beslutningen at gøre.
Det er jeres barn - I bestemmer

Ingen har "ret" til noget som helst, hvis ikke det virker rigtigt for jer, sådan som jeg ser det..

hehe  sandt men ikke alle forstår de ikke har "ret" til det.

havde en "veninde"(en rigtig veninde ville vel respektere ens valg) inden jeg fødte, hun mente at hun skulle besøge mig og den lille mens jeg lå på sygehuset. den dag jeg så fødte, samt dagene på sygehuset, valgte jeg at lade være med at kontakte hende.

jeg havde min søster med til fødslen(hun blev medinlagt i 2dage mener jeg, hun var nød til og skulle hjem selv for hun havde en lille pige på 9-10mdr dengang)  og de første der kom på besøg derfra var hendes mand, den lille datter. jeg inviterede min anden søster ( vi er så nære veninder, hendes bette dreng er min nevø og min er hendes, samt hun er gudmor til min dreng) hun havde sin mor med(havde sagt at det var både mor, stedfar og 2brødre der med glæde måtte komme) det var nok det bedste besøg jeg fik. moren synes bare det var så stort af mig at jeg havde overskud. men sys dette besøg var det der gav mig mest glæde foruden min søster der var hos mig.

og så kom mormor og morfar ellers rendende hver eneste dag! fint nok de havde rent tøj, godt til ganen osv med. men det var rigtig hårdt, jeg lå alene og det var som om jeg bare ikke måtte få fred, og jeg kunne ikke få mig selv til at sige nej, for ville ikke være det dumme svin. vi lå på neo og den bette tilkoblet en masse, så jeg kunne ikke engang bare gå en tur med ham til at starte med havde jeg det frygteligt med at skulle få lov at skifte ham, at ligge med ham, fordi han lå på varmeplade. sys egentlig det hele var frygteligt, for ville hellere han skulle have ro end at frem og tilbage i mine arme hvert 5min. fordi jeg fik det varmt. 

da han var stabil, blev jeg spurgt om jeg var klar til at komme hjem eller blive der længere. jeg var egentlig ikke parat men jeg havde set de ekstra dage for mig! mere rend ! men jeg håber jeg har fået mig lært noget til den dag jeg skal have den næste

hov blev lidt langt, men det hjalp at få luftet ud

Anmeld

6. april 2013

dola

Jeg ville sige at det KUN er bedsteforældrene der må komme, ikke søskende ej heller older, tanter og andet og så må de KUN komme i besøgstiden! Ved godt du gerne vil have ro, men din kæreste er jo også med på mission baby. Og skal du amme så send din kæreste på hente kaffe tur med de sikkert meget stolte bedste forældre!

Jeg synes det var rart liiige at få taget toppen af besøgene på hospitalet, OG synes også at det var voldsomt at det meste af min kærestes familie kom og blev 2 timer efter besøgs tiden.. han har altså 6 søskende... Næste gang bliver min 1 proiritet at Willy skal ud på besøg som den første!

Så kan godt forstå du har det som du har, men i et forhold må man liiiige huske at både give og ta...! Så føler din kæreste det heller ikke som om han bare skal danse efter din næse...

Kæmpe kram og glæd dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.