Besøg på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.618 visninger
51 svar
50 synes godt om
5. april 2013

Anonym trådstarter

Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

bøllen

Ja det syntes jeg faktisk lidt du er ...

der er jo ingen der siger de skal blive en hel dag, men 1/2 time så de kunne se den lille ny. Ville som bedsteforældre godt nok også blive skuffet hvis jeg ikke måtte komme og se mit barnebarn. 

Anmeld

5. april 2013

ModerNatur

bøllen skriver:

der er jo ingen der siger de skal blive en hel dag, men 1/2 time så de kunne se den lille ny. Ville som bedsteforældre godt nok også blive skuffet hvis jeg ikke måtte komme og se mit barnebarn. 

Må erklære mig enig til dels.. 

Har i planer om at ligge der i fire dage, så ja.. og synes da egentlig kun at det er skønt at de gerne vil se baby og viser interesse!..

Går ud fra at de skal være en stor del af babys liv og babysitte m.m., så synes jeg også de skal have lov at møde barnet når det er født.. 

Anmeld

5. april 2013

EnGodMor

Anonym skriver:

Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?

Hold fast i det jeg syntes det er en rigtig go beslutning

Med vores den første fik vi besøg hele ugen, og flere gange om dagen, og vores søn grad som pisket og fandt aldrig ro. 

MMed vores andet barn havde vi ikke besøg, for det fravalgte vi, af den årsag at vi var blevet meget klogere anden gang 

Vi kan helt klart se og mærke forskel på begge vores børn, og jeg kan af egne erfaringer kun anbefale at i kun er din mand dig og jeres nyfødte

Selvfølgelig er ikke alle børn ens, men igen, fra egne erfaringer, så kan jeg fuldt ud forstå dig.

Anmeld

5. april 2013

optimistmor

jeg vil ikke sige du er egoistisk.! for du skal lære rollen so mor og kommer du i en dprlig start kan du takken den familie for den er ødelagt. på sygehuset kan du meddele personale om der ikke må komme besøgende og så beder de folk der dukkerop, om pænt at gå igen. jeg havde personer jeg ikke ønskede skulle være der, så det fik personalet at vide. de spurgte mig når der kom nogle om jegønskede besøg af disse, og først herefter blev de lukket ind til mig

jeg var dog alene om alt men var klar over med mig selv hvis der kom uønskede gæster, ville det ødelægge hele dagen for mig og derved også min start med det lille nye liv

kæmpe til dig, følg dit store for jeres bedste

Anmeld

5. april 2013

bøllen

Issa skriver:

Må erklære mig enig til dels.. 

Har i planer om at ligge der i fire dage, så ja.. og synes da egentlig kun at det er skønt at de gerne vil se baby og viser interesse!..

Går ud fra at de skal være en stor del af babys liv og babysitte m.m., så synes jeg også de skal have lov at møde barnet når det er født.. 

Her fik vi besøg på sygehuset da de store blev født . Men fra sagde besøg da vi kom hjem, så vi kunne finde rytmen med 2 små nye.

går udfra det er ts første barn ( skriver det er de 1 barnebarn ) så mon ikke de er der min et par dage. Og så syntes jeg det er synd, at bedsteforældrerne ikke må komme. De er jo nok stolte og glæder sig.

Anmeld

5. april 2013

birthee

Jeg ville nok hellere gøre det omvendt - og det har vi gjort med alle 3... Bedsteforældrene kom på besøg på sygehuset - så var der ro når vi kom hjem  Ja, det kan være en form for stressende at få besøg på sygehuset - men så er roen der når I kommer hjem... Jeg har født på Svendborg alle tre gange, og der er personalet på barselsgangen indstillet på at hjælpe med at barselsbesøget ikke kommer til at vare for længe - så man får den ro man har brug for, bl.a. til at starte amningen op... Og så er deres råd at bedsteforældre ikke behøver at holde det første lange stykke tid - baby skal have din og fars lugt - og ikke 87 andre (overdrivelse fremmer nogle gange forståelsen over for ens forældre/svigerforældre... 

Men kan da på den anden side godt forstå du vil vente til I kommer hjem - men der er kun manden til at sige fra på din og baby's vegne...

Knus herfra 

Anmeld

5. april 2013

Kløver

bøllen skriver:

Alt efter hvor hurtigt i skal hjem synes jeg det er ok at far og mors forældre kommer (kun bedsteforældre) og så må resten vente, ingen siger det skal være lige 2 min efter barnet er kommet ud.

Her endte det i ks og der kom de første da jeg ikke var klar pga særlige omstændigheder, da jeg havde født 5 uger før tid, og min dreng lå på neo mens jeg lå på barselsafdelingen og ikke havde set ham endnu, kun på opvågning hvor jeg ikke kan huske meget pga narkosen og jeg var så syg.

2 gang lå vi på opvågning og havde tid sammen, og så snart vi var klar kom de første. Det vigtige er nok at undgå at du bliver presset, pg du samtidig viser lidt vilje den anden vej, kan selv huske følelsen og nu mere jeg trak mig nu mere klamrede de sig fast. Giv Lidt lov, og tá det som det kommer, måske det kommer helt af sig selv, med fred og ro, og måske i ændrer mening og vil dele med hele verden, eller synes det er rart nedstegne kommer og kan tage lidt med på vejen fra Brugsen, eller lignende. Vi meldte fra start ud omkring røg og afskridtningen sf hænder på sygehuset, hvilket folk respekterede

Anmeld

5. april 2013

Kløver

bøllen skriver:

Alt efter hvor hurtigt i skal hjem synes jeg det er ok at far og mors forældre kommer (kun bedsteforældre) og så må resten vente, ingen siger det skal være lige 2 min efter barnet er kommet ud.

Her endte det i ks og der kom de første da jeg ikke var klar pga særlige omstændigheder, da jeg havde født 5 uger før tid, og min dreng lå på neo mens jeg lå på barselsafdelingen og ikke havde set ham endnu, kun på opvågning hvor jeg ikke kan huske meget pga narkosen og jeg var så syg.

2 gang lå vi på opvågning og havde tid sammen, og så snart vi var klar kom de første. Det vigtige er nok at undgå at du bliver presset, pg du samtidig viser lidt vilje den anden vej, kan selv huske følelsen og nu mere jeg trak mig nu mere klamrede de sig fast. Giv Lidt lov, og tá det som det kommer, måske det kommer helt af sig selv, med fred og ro, og måske i ændrer mening og vil dele med hele verden, eller synes det er rart nedstegne kommer og kan tage lidt med på vejen fra Brugsen, eller lignende. Vi meldte fra start ud omkring røg og afskridtningen sf hænder på sygehuset, hvilket folk respekterede

Anmeld

5. april 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Er det ikke ts du vil citere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.