Besøg på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

Hvem?

Anonym skriver:

Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?

Vil hellere have dem på sygehuset også nyde tiden hjemme, alene som familien

På sygehuset skal du heller ikke stille kaffe og sager frem, der kan du roligt og mageligt ligge i sengen med bebs og snakke med den nye bedsteforældre

Jeg kan sagtens forstå bedsterne, ej hvor ville jeg også blive ked af det, hvis min bror frabad sig besøg at hans førstefødte på sygehuset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

Svenne

Vi valgte, at det kun skulle være vores forældre og søskende, der kunne komme, mens vi var på sygehuset.

Det 1. døgn var vi på barselsgangen - der var besøgstid en time om aftenen (jeg havde født om morgenen) - så vi sagde simpelthen at mine forældre kunne komme den en halv time og så min mands forældre den anden halve time - og så var de selvfølgelig hjertelig velkommen igen, når vi kom hjem til os selv!

Det var rigtig fint. De fik set vidunderet og det var kun den ene time, vi ikke var os selv.

Anmeld

5. april 2013

Kløver

bøllen skriver:

Er det ikke ts du vil citere 

Jo det var det nok, erklærede mig enig og fik vist citeret forkert

Anmeld

5. april 2013

ModerNatur

bøllen skriver:

Her fik vi besøg på sygehuset da de store blev født . Men fra sagde besøg da vi kom hjem, så vi kunne finde rytmen med 2 små nye.

går udfra det er ts første barn ( skriver det er de 1 barnebarn ) så mon ikke de er der min et par dage. Og så syntes jeg det er synd, at bedsteforældrerne ikke må komme. De er jo nok stolte og glæder sig.

Ja præcis... og jeg kan udemærket godt forstå at man ikke ønsker et rend af mennesker, og det skal man heller ikke have!..

Men vi snakker MAKS 8 mennesker.. i de fleste tilfælde 4.. Fordelt på 4 dage i måske en time?.. Det ville jeg som nybagt bedsteforælder have svært ved at forstå man ikke havde tid/lyst til.. 

Anmeld

5. april 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?

Kunne man lave et kompromis - sige ok til at bedsteforældrene kom, men nej til resten af familien? Kan godt forstå du ikke vil have 20 besøgende, men synes at bedsteforældrene er lidt VIP i den sammenhæng.

Også måske begræns det til korte besøg.....?

Anmeld

5. april 2013

Frk.S

Jeg vil ikke kalde dig egoistisk, for hvis det er sådan du har det så er det sådan du har det.

Men jeg må indrømme at jeg ikke helt kan forstå det. Jeg brændte da for at vise mit guld frem.
Freja havde en ret voldom start, og var det første døgn indlagt på intensiv. Derfor valgte vi at begrænse besøgene til bedsteforældrene den første dag (min søster fik dog også lov, da hun arbejder på sygehuset, og havde vagt den dag vi var der). Derefter tog vi folk "ind" som vi kunne overskue det. Alle havde forståelse for vores grænser - og uanset hvad, var de der også kun kort og se hende, og der var ingen udover os der holdt hende imens vi lå på sygehuset (vi var indlagt 5 dage). 

Så bare fordi de gerne vil se jeres barn, betyder det jo ikke at de skal hænge der en hel dag og barnet skal gå på omgang.

Anmeld

5. april 2013

Anonym trådstarter

Issa skriver:

Må erklære mig enig til dels.. 

Har i planer om at ligge der i fire dage, så ja.. og synes da egentlig kun at det er skønt at de gerne vil se baby og viser interesse!..

Går ud fra at de skal være en stor del af babys liv og babysitte m.m., så synes jeg også de skal have lov at møde barnet når det er født.. 

Nu skal vi kun være der i et par dage, så jeg synes ikke det gør nogen forskel for dem om de bliver nødt til at vente lidt. Jeg ved bare at hvis min mands forældre får lov til at besøge os, så bliver de i flere timer og de slæber min mands søskende+kærester med. Og hvis de får lov skal mine forældre jo også have lov. Så skal mine søskende have lov, og hvis resten af familien finder ud af det skal de jo også have lov. Og det har jeg overhovedet ikke lyst til. Jeg vil bare gerne have fred og få en god start - især med hensyn til amning. Og her har jeg allerede givet udtryk for at jeg ikke ammer når der er andre til stede.

Anmeld

5. april 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Jo det var det nok, erklærede mig enig og fik vist citeret forkert

Hi hi   helt ok. 

Anmeld

5. april 2013

1990h

Anonym skriver:

Ja det syntes jeg du er lidt.

Både min familie og svigerfamilien er velkommen når jeg har født og glæder mig til at vise hende frem. Vi skal nok få tid sammen som mor far og barn

Anmeld

5. april 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Nu er vores piger 3 uger og vi har nærmest haft besøg hver dag x flere om dagen, siden de blev født. Puha det er faktisk rigtig hårdt og det kan også mærkes på pigerne, når der har været for mange indtryk på en dag. 

Personligt synes jeg at det var rart at så mange kom og så pigerne, imens vi var på sygehuset. Så er der ingen der forventer at man står klar med alt muligt. De kan komme, se babyen/babyerne og så tage hjem igen. 

Men hvis du har det bedst med at der ikke kommer besøg på sygehuset, synes jeg at du skal stå ved det! Og husk at sig fra! Det er okay at man ikke har overskud til besøg hver dag og hele tiden. 
Jeg havde det hvert fald sådan på et tidspunkt, at jeg ikke synes jeg selv var sammen med mine piger, fordi der hele tiden var gæster, som sad med dem. 

Men - held og lykke med fødslen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.