Anonym skriver:
Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?
Nu er vores piger 3 uger og vi har nærmest haft besøg hver dag x flere om dagen, siden de blev født. Puha det er faktisk rigtig hårdt og det kan også mærkes på pigerne, når der har været for mange indtryk på en dag.
Personligt synes jeg at det var rart at så mange kom og så pigerne, imens vi var på sygehuset. Så er der ingen der forventer at man står klar med alt muligt. De kan komme, se babyen/babyerne og så tage hjem igen.
Men hvis du har det bedst med at der ikke kommer besøg på sygehuset, synes jeg at du skal stå ved det! Og husk at sig fra! Det er okay at man ikke har overskud til besøg hver dag og hele tiden.
Jeg havde det hvert fald sådan på et tidspunkt, at jeg ikke synes jeg selv var sammen med mine piger, fordi der hele tiden var gæster, som sad med dem.
Men - held og lykke med fødslen
Anmeld