Anonym skriver:
Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?
Synes det kommer helt an på hvordan du har det og baby, hvis alt går godt synes jeg da det er naturligt at man viser frem, og det havde jeg da også lysten til. Men synes omvendt også det er fair nok at man gerne vil have ro til amning m.m og der er jo massere af tid for familien til at se vidunderet
Jeg havde det så ikke super fedt mentalt lige efter, så begrænsede det til vores forældre.
Men det er da noget i skal have snakket om, for din kærestes mening er selvfølgelig lige så vigtig som din
Anmeld