Besøg på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2013

Juliekp

LilleNyPåVej skriver:

Synes lidt det er egoistisk, men det er selvfølgelig også svært hvis det er sådan du har det 

Nu røg jeg selv på barselsgangen og der må faren ikke være hele tiden - han må ikke spise der og han må ikke sove der, så jeg kedede mig ret meget. Besøgstiden for andre var meget begrænset da gangen krævede ro.

Min baby sov konstant og var kun oppe hver 3-4 time for at spise for derefter at sove igen, og så er der altså ikke meget ved at sige at man skal lærer sit barn at kende.
Det er ikke engang sikkert du kan amme, jeg ville selv gerne amme men det fungerede slet ikke og baby kom hurtigt over på flaske - og så er det problem jo løst, altså med at du ikke ville sidde med jungerne fremme 

Nå men kommer hjem vil man bare gerne slappe af, det er i vante omgivelser og så er det da først at man ikke gider besøg - eller sådan havde jeg det i hvert fald 

Men som andre siger så lad kun bedsforældrene komme til, jeg synes det er synd når det er din kærestes forældres første barnebarn da det er et stort øjeblik for dem også - sig dog nej til resten 

Og må siger at jeg er så enig i det med rygningen, herhjemme er reglen at folk der ryger slet ikke må holdes vores barn - det er så ulækkert og så er det jo bare ærgeligt for dem og det må de respektere.

Hvor fødte du sinden faren ikke måtte være på barsels gangen? 

Jeg fødte på hvidovre og var på barsels gangen i 6 dage. Min kæreste måtte både sove og spise der alle 6 dage, uden at betale en rød reje. Og de fleste andre på barsels gangen havde deres mand "boende"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

AnnaK89

Anonym skriver:

Nu skal vi kun være der i et par dage, så jeg synes ikke det gør nogen forskel for dem om de bliver nødt til at vente lidt. Jeg ved bare at hvis min mands forældre får lov til at besøge os, så bliver de i flere timer og de slæber min mands søskende+kærester med. Og hvis de får lov skal mine forældre jo også have lov. Så skal mine søskende have lov, og hvis resten af familien finder ud af det skal de jo også have lov. Og det har jeg overhovedet ikke lyst til. Jeg vil bare gerne have fred og få en god start - især med hensyn til amning. Og her har jeg allerede givet udtryk for at jeg ikke ammer når der er andre til stede.

De kommer ikke til at blive i flere timer.
Langt de fleste sygehuse har besøgstider på barselsgangen.
På Hjørring sygehus er det fra 16-17 og igen fra 19-20, mener jeg

Anmeld

6. april 2013

Fuglemor

Vi lå på sygehuset to dage. Og jeg fødte om natten og 8 timer efter kom de første Gæster. Det kunne jeg godt have undværet. Jeg synes slet ikke jeg følte mig klar til det og havde heller ikke overskud.

næste gang kommer vi hjem med det samme men der har jeg sagt at jeg ikke ønsker gæster før efter nogle dage. og slet ikke hver dag som der var denne ganggang

Anmeld

6. april 2013

Miin'Baby'Mus

Hvor fødte du sinden faren ikke måtte være på barsels gangen? 

Jeg fødte på hvidovre og var på barsels gangen i 6 dage. Min kæreste måtte både sove og spise der alle 6 dage, uden at betale en rød reje. Og de fleste andre på barsels gangen havde deres mand "boende"

Barselsafsnit 11:

 Barnets far har mulighed for besøg:
Klokken 08.00 – 21.30

 Søskende og andre gæster har besøgsmuligheder:
Kl. 14.00 - 15.00
Kl. 18.00 - 20.00

Så han må ikke sove der og han måtte heller ikke spise der, det stod deroppe.

Men barselsgangen og patienshotellet er jo ikke det samme hos os. Barselsgangen er et sted hvor jeg kom op fordi jeg havde en infektion i kroppen og min datter skulle derfor tjekkes for samme infektion og det tog et par dage.

På patienthotellet er faren mere end velkommen til at sove og spise hos sin familie.

Anmeld

6. april 2013

optimistmor

LilleNyPåVej skriver:

Så er det ikke barselsgangen det hedder, tager altid fejl.

Kom op et sted pga af nogle bakterier og så skulle vi ligge der fordi baby skulle tjekkes for de samme bakterier og der måtte manden ikke være hele dagen osv.

kan det være neonatal?

Anmeld

6. april 2013

Miin'Baby'Mus

kan det være neonatal?

Nej, det hedder det ikke 

Når graviditet og fødsel ikke er forløbet normalt og når både mor og barn har behov for pleje eller støtte, er det Barselsafsnit 11, der skal danne ramme om barselperioden.
Der kan dog være planlagt overflytning til Patienthotel i løbet af indlæggelsesperioden.

Så det var rigtig det jeg sagde, barselsgangen (barselsafsnit)

Anmeld

6. april 2013

Aabye

Jeg frabedte mig AL besøg på sygehuset da jeg fødte 2 gang.. 
Da vi så endte på neonatal uden at vide hvor lang tid vi skulle blive der (punkteret lunge hos baby) gav jeg (og min mand) min mor, som den eneste, lov til at komme og se sit barnebarn.. Vi var enige i den beslutning at det kun var hende der måtte komme og se ham..

Hvis DU synes det er den rigtige beslutning for dig og dit barn så synes jeg du skal holde fast i den.. Det er ikke livet om at se baby 2 minutter efter h*n er kommet til verdenen.. Der skal nok blive rigeligt tid til at se baby når i er kommet hjem fra sygehuset.. Forstår faktisk ikke at folk har SÅ travlt med at komme og se baby PÅ sygehuset!

Anmeld

6. april 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?

Synes det kommer helt an på hvordan du har det og baby, hvis alt går godt synes jeg da det er naturligt at man viser frem, og det havde jeg da også lysten til. Men synes omvendt også det er fair nok at man gerne vil have ro til amning m.m og der er jo massere af tid for familien til at se vidunderet

Jeg havde det så ikke super fedt mentalt lige efter, så begrænsede det til vores forældre.

Men det er da noget i skal have snakket om, for din kærestes mening er selvfølgelig lige så vigtig som din

Anmeld

6. april 2013

Livsmor

Følg din mavefornæmmelse.

Men husk der er besøgstid - det er der ikke derhjemme.

I kan også vente med at fortælle du har født, til i er klar til besøg.

Anmeld

6. april 2013

morethanperfect

Syns det er lidt svært ..

Det er DIG det er moderen , og dig der bestemmer ..

For mig , var det en stoor lettelse at se min familie og daniels familie ..
Dog brød jeg sammen da jeg så min søster dagen efter jeg havde født ..
Men det gjorde jeg kun fordi jeg var så glad for det var overstået .

Man er meget følsom efter sådan en omgang , så hvis du ikke vil ha de måske kommer til at se dig på den måde , er det nok bedst at vente til i er kommet hjem .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.