Besøg på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

ModerNatur

Anonym skriver:

Nu skal vi kun være der i et par dage, så jeg synes ikke det gør nogen forskel for dem om de bliver nødt til at vente lidt. Jeg ved bare at hvis min mands forældre får lov til at besøge os, så bliver de i flere timer og de slæber min mands søskende+kærester med. Og hvis de får lov skal mine forældre jo også have lov. Så skal mine søskende have lov, og hvis resten af familien finder ud af det skal de jo også have lov. Og det har jeg overhovedet ikke lyst til. Jeg vil bare gerne have fred og få en god start - især med hensyn til amning. Og her har jeg allerede givet udtryk for at jeg ikke ammer når der er andre til stede.

Jeg kan sagtens forstå at du ikke vil have så mange mennesker på besøg!.. Virkelig.. Jeg har selv termin om 3 uger med nummer to, og det ER ekstremt hårdt med for mange mennesker lige når man har født..

Så I skal helt sikkert trække en klar grænse mellem bedsteforældre og søskende/venner... Det synes jeg sagtens man kan, og kan de ikke forstå det, jamen så må man jo som du gør frasortere ALLE.. 

Synes bare det er enormt synd for de nybagte bedsteforældre der rigtig gerne vil ønske jer tillykke! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Kunne man lave et kompromis - sige ok til at bedsteforældrene kom, men nej til resten af familien? Kan godt forstå du ikke vil have 20 besøgende, men synes at bedsteforældrene er lidt VIP i den sammenhæng.

Også måske begræns det til korte besøg.....?

Men hvis bedsteforældrene skal have lov, skal oldeforældrene vel også? Og tip-oldemor for den sags skyld?

Anmeld

5. april 2013

ModerNatur

Anonym skriver:

Men hvis bedsteforældrene skal have lov, skal oldeforældrene vel også? Og tip-oldemor for den sags skyld?

Der synes jeg bestemt der er forskel  Folk kan godt forstå at man ikke kan overskue så mange mennesker!.. I kommer jo også hjem igen.. Bedsteforældre er bare (formodentlig) dem der kommer til at være mest i babys liv, udover jer

Anmeld

5. april 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?

Har har næsten lige født og jeg vil hundrede procent anbefale dig, at få besøgende på sygehuset og så kunne komme hjem stille og rolig. Jeg havde kun det nærmeste på besøg på sygehuset og så 'væltede' det ellers ind med gæster de første 2-3 uger hvilket fik den betydning, at jeg følte at jeg konstant gik i en osteklokke..

Jeg vil med min den næste tage næsten alle besøgende på sygehuset, dø vi kan få RO når vi kommer hjem!!

Anmeld

5. april 2013

Billemyre

Jeg synes, du skal holde fast i hvordan du har det!
Der er forskel på os alle og det, som virker rigtigt for mange af mødrene herinde, virker muligvis slet ikke rigtigt for dig - Og sådan skal det være!

Da min bror og svigerinde fik deres lille søn, var han og de igennem en hård start, og de besluttede sig for at give besked, når de havde overskud og lyst til besøg.
Og jeg brændte da efter at se min lille nyfødte nevø så hurtigt som muligt, men jeg (og begge sæt bedsteforældre) var fuldt ud i stand til at respektere forældrenes beslutning.
Så fik vi billeder tilsendt af den lille gut og efter et par dage var de klar til at vise ham frem.
Det kan godt være, bedsteforældre har en særlig plads (og det har de uden tvivl), men helt ærligt, så kan jeg ikke se at det har noget med beslutningen at gøre.
Det er jeres barn - I bestemmer

Ingen har "ret" til noget som helst, hvis ikke det virker rigtigt for jer, sådan som jeg ser det..

Anmeld

5. april 2013

Benjamins'mor

Hvis ikke du ønsker besøg på sygehuset, så synes jeg bare du skal melde helt klart ud og sige det en gang for alle. Det er meget muligt din mand/kæreste holder med resten af familien. Men det er ikke ham der skal føde, så han må bare respektere hvordan du har det.

Jeg kan udemærket godt forstå dig. Jeg fødte en mandag, og min kæreste gik først på barsel mandagen efter (dog havde han fri tirsdag). Men jeg elskede simpelthen besøg. Selvom jeg elskede at være alene med den lille mand, så sover de jo rigtigt meget, så jeg elskede besøg fordi jeg ellers kedede mig. Havde ikke tv på værelset, og lagde der i 4-5 dage.

Men forstår dig udemærket godt.

Anmeld

5. april 2013

Kløver

Anonym skriver:

Nu skal vi kun være der i et par dage, så jeg synes ikke det gør nogen forskel for dem om de bliver nødt til at vente lidt. Jeg ved bare at hvis min mands forældre får lov til at besøge os, så bliver de i flere timer og de slæber min mands søskende+kærester med. Og hvis de får lov skal mine forældre jo også have lov. Så skal mine søskende have lov, og hvis resten af familien finder ud af det skal de jo også have lov. Og det har jeg overhovedet ikke lyst til. Jeg vil bare gerne have fred og få en god start - især med hensyn til amning. Og her har jeg allerede givet udtryk for at jeg ikke ammer når der er andre til stede.

Det bestemmer i jo om der må komme søstre kærester osv med. I kan jo sagtens bestemme at det kun er bedsteforældre. Behøver jo ikke være enten eller, og hvis i ikke skal hjem samme dag efter fødslen, synes jeg det er fair nok de gerne vil se den lille

Anmeld

5. april 2013

Clisolka

Jeg synes du skal holde fast i det, hvis det er det du ønsker  

Vi havde forventet en masse mennsker der skulle komme forbi efter fødslen, men heldigvis gik det stille og roligt, for jeg fødte på et helt andet hospital 1 timers kørsel fra hvor vi bor. Min mor og papfar kom forbi en af de første aftener (vi var indlagt i 5 dage) - ellers kom min søster den dag vi skulle hjem, hun skulle hente os. Jeg var faktisk lykkelig over at der ikke kom flere, må jeg sige, for der er en masse at få styr på  Til gengæld fik de lov til at komme lige så tosset de ville da vi kom hjem 

Til september når lillebror/søster kommer, så er det det samme hospital jeg skal føde på 

Anmeld

5. april 2013

tarkoflen

Jeg har ikke læst de andre svar, men jeg vil sige, at jeg ville sige god for at bedsteforældre kom og så må resten vente, til l har overskud, hvis det er en stor familie!

Alternativt kan l sige, at folk må komme fra eksempelvis kl 13-14 den og den dag og så er det det!

Min holdning er nok også farvet af, at jeg gerne vil have, at mine forældre kommer

Men du skal tænke på dig selv, og gøre hvad der er bedst for jer! Så må alle andre passe sig ind! Jeg så først en af mine rigtig gode veninders søn, da han var tre uger gammel, for hun havde simpelthen ikke overskud til besøg før, og det må man altså respektere!

Rigtig god fødsel, når du kommer dertil!

Anmeld

6. april 2013

Juliekp

Er det mig der er egoistisk når jeg siger at jeg ikke vil have besøg på sygehuset når jeg har født?
Min egen familie har efterhånden forstået det, men min mands familie har hele tiden troet at de selvfølgelig godt må komme. Jeg har sagt til dem at de bliver inviteret hjem til os når vi er kommet hjem, men det er åbenbart ikke godt nok for dem. Min mand siger så at det jo er hans forældres første barnebarn og at de bare glæder sig til at se den lille, men det er jo også mit første barn, så jeg vil bare gerne have tiden med baby sammen med min mand. Jeg er ikke interesseret i at der kommer 20 forskellige mennesker rendende i tide og utide på sygehuset for at se og holde baby. Især ikke når det meste af begge familier ryger og jeg har altså ikke lyst til at min baby skal lugte af røg.
Jeg er så træt af at jeg skal bruge de sidste uger af min graviditet på at diskutere om vi skal have besøg på sygehuset eller ej.
Er det virkelig egoistisk af mig at jeg gerne vil have baby for mig selv de første par døgn?

Jeg synes ikke du er egoistisk nej. Du vil have tid til at lære dit barn at kende sammen med din mand i fred og ro, og det har jeg fuld forståelse for  

Da jeg fødte min datter var vi indlagt 6 dage på hospitalet, fordi hun kun vejede 2208g, trods hun kom ud 38+3. Vi havde besøg hver dag og flere gange om dagen, fordi vi ville være søde og tænkte at vores familie og venner selvfølgelig havde lige så meget ret til at se hende... Set i bakspejlet var det så dumt og ville ønske vi ikke havde fået besøg derude. Jeg blev stresset og kunne ikke koncentrere mig og give min fulde opmærksomhed til vores datter, som jeg så gerne ville. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.