Kom med jeres bedste sparetips.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Han har det med at hvis vi f.eks. siger at vi skal have kylling en lørdag så er det ikke sikkert at han har lyst til at spise kylling den dag. Han er mere spontan med mad hvis man kan sige det på den måde. Vi finde ud af hver dag hvad vi skal spise om aftenen. Og så er det at jeg skal ud og handle hver dag. Og så kan han heller ikke se at man kan spare nogen penge ved at lave madplan.

Så er det fordi han ikke har prøvet det. 

Kunne du ikke lave en mad plan uden han ved det og så gå ud og handle det ind?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Lilje82

Anonym skriver:

Ja, men det er nemmere sagt end gjort Men ja...jeg ved det jo godt...det er bare så svært...

Her overfører min kæreste 2000 til mig, når han får løn og så står jeg for at sørge for at betale, når vi handler, og så har vi 4000 sat af til mad, husholdning og bleer - Vi er 2 voksne og et barn og det slår mere end rigeligt til, og hvis ikke det gør, er de min egen skyld at jeg må ligge lidt mere til en måned, for så er det fordi jeg sløser med madplanen og får handlet for mange gange, og det giver altså tit bare nogle reaktionsskøb, MEN jeg hæver ALDRIG over hver måned.

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Mor12 skriver:

Så er det fordi han ikke har prøvet det. 

Kunne du ikke lave en mad plan uden han ved det og så gå ud og handle det ind?

Kunne jeg nok men så ved jeg bare at han bliver ganske utilfreds. Jeg har før handlet ind og lavet mad til os hvor han ikke ville spise det da han ikke har villet have det. Han synes vi skal være enige om hvad vi skal spise. Han er altså meget striks hvad mad angår.

Anmeld

21. marts 2013

booster_88

På et punkt tænker jeg at du må æde den stolthed over ikke at bruge kærestens kort. Hvis i bor sammen hvilket det lyder som, så må han spæde til, og det tilbyder han dig også ved at tage hans kort, det er der intet forket i

Og at din kæreste er spontan med mad, det kan man sagtens være, eksempelvis. Herhjemme bruger vi ikke mad plan, vi har forsøgt, men herhjemme fungere det ikke rigtigt. Men Jeg kigger altid tilbuds aviser og er der billigt kød så bliver der måske købt fem pakker til fryseren, er jeg ude at handle og der er billigt dato mærket kød, jamen så ryger der også nogle pakker med hjem Så er fryseren altid fyldt, og så er det bare at tage op om morgenen, og så må hr. mand altså spise hvad der bliver sat på bordet. Jeg har også haft kampen med min mand, både med den der handle ind hver dag, og den med at skulle have meget kød hver dag.

Han får kød hver dag, men ikke så meget som han altid ønsker

Anmeld

21. marts 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Kunne jeg nok men så ved jeg bare at han bliver ganske utilfreds. Jeg har før handlet ind og lavet mad til os hvor han ikke ville spise det da han ikke har villet have det. Han synes vi skal være enige om hvad vi skal spise. Han er altså meget striks hvad mad angår.

Er glad for jeg ikke bor med ham. Jeg var godt nok blevet gal hvis det havde været sådan her. 

Anmeld

21. marts 2013

EnGodMor

Anonym skriver:

Efter alt er betalt husleje, bil osv. så har jeg kun lidt over 4000 kr. om måneden at leve for. Og jeg kan lige så godt være ærlig. Jeg kan ikke overholde det beløb så jeg går altid i minus hver måned
Jeg tænker KONSTANT på vores økonomi og jeg bliver bare så ked af det hver gang. Min kæreste tjener godt da han arbejder om natten så han kan ikke se problemet.
Det er mig der handler ind og så har vi en tavle hvor jeg skriver på hvad halvdelen af det jeg har handlet for står på den som han så skal betale til. Han overfører så nogle penge til mig hver måned så det beløb går ned. Han har også sagt at jeg bare kan bruge hans kort en gang imellem hvilket jeg også gør men det er ikke noget jeg er stolt over så undgår det helst.
Jeg køber aldrig tøj eller sko til mig selv. Jeg køber kun til vores datter og jeg an simpelthen ikke lade være med at forkæle hende med nyt legetøj. Tit har de meget godt legetøj i Netto så det ryger med ned i vognen. Jeg synes ikke at hun skal mangle noget.
Men her er nogenlunde min plan:

-Bage boller/rundstykker, franskbrød og rugbrød selv.
-Hvis der er noget på tilbud som vi bruger køber jeg stort ind af det.
-Køber brugt tøj til vores datter. Ellers bliver det fra HM.
-Hander på DBA. hvis vi mangler noget til f.eks. hjemmet.

-Prøver så vidt som muligt at handle kun for 500 kr. hver uge.
-Bruger cyklen så meget som muligt istedet for bilen. (for at spare på benzin)

Er min plan realistisk og hvad har I ellers af spareråd??

Hvorfor får i ikke fælles økonomi.?  

Det andet er da for besværligt og skal bytte frem og tilbage med penge  

JJeg kan ikke rigtig nogle spareråd, andet end de du selv har skrevet

Anmeld

21. marts 2013

miig1989

Anonym skriver:

Forstår ikke du gider finde dig i det ..
Synes du skak sige til ham, at denne uge handler han og laver mad og nnæste uge handler du, hvor du har lavet madplan, hvis det er det du har lyst til også.må han sgu bare æde hvad der er på bordet, eller æde rugbrød .. Så kan I jo sammenligne bagefter, hvem der har sparet flest penge ..

Og hvis han virkelig ikke vil det, så synes jeg, du skal regne ud, hvor mange penge du kun skulle bruge vha. Madplan osv. Fx 3000 kr om måneden, og hvis det så pga ham bliver 1000 kr ekstra om måneden, så må han jo betale det udover ..

Anmeld

21. marts 2013

twinny

Hvis han ikke vil lave madplanen. Kan du så ikke lave tema aftner?
Det går vi herhjemme, fredag har vi mexikansk aften (taco osv.), Lørdag er det hel kylling med tilbehør. Onsdag er græsk aften (græskdunser med ovnbagte kartofler, vinblade osv.)
Så er det vel lidt en skjult madplan???
Handel ind i rema. De har tit billigt kød, da deres salgsdato er ved at være nået eller spis det samme dag. Smid det i fryseren.
Bliv tilbudsjæger, få app på din mobil e-tilbudsavis.
Ellers ved jeg det ikke rigtig.

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Hvorfor får i ikke fælles økonomi.?  

Det andet er da for besværligt og skal bytte frem og tilbage med penge  

JJeg kan ikke rigtig nogle spareråd, andet end de du selv har skrevet

Går faktisk og overvejer det. Vi har snakket om det før men det vil han ikke.

Anmeld

21. marts 2013

EnGodMor

Anonym skriver:

Går faktisk og overvejer det. Vi har snakket om det før men det vil han ikke.

Hvor vil han mon ikke det. . . Hmm 

Jeg syntes ihvertfald at det du gør nu, er nogen super gode spare råd 

Men jeg syntes ikke at det er fair, hvis det kun er dig der skal spare på alt hele tiden, det er da lige til at blive ør af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.