Kom med jeres bedste sparetips.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Anonym trådstarter

MommyK skriver:

Det kan godt være at jeg lyder streng - men hvorfor vil din mand ikke have at i laver madplan, når det nu fylder så meget i dit hoved? Ellers må han jo få nogle pebge af dig, og så selv handle - for at aflaste dig lidt. Det andet virker lidt usolidarisk efter min mening

Han kan ikke se pointen i det desværre. Han mener at man ikke kan spare noget alligevel . Har sagt til ham at man sparer impulskøb hvis man kun handler til 1 uge af gangen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Det duer jo selvfølgelig kun hvis man reelt bruger mindre råvarer end hvis man bare laver en dobbelt portion

Forstår simpelthen ik din mand ik vil prøve madplan.. Hvad er hans begrundelser når det alligevel er dig der handler?

Han siger at man jo alligelvel skal ud og handle alt hvad man skal bruge så man sparer ikke noget. Og han kan ikke sige at f.eks. om torsdagen har han lyst til frikadeller, for så når vi kommer til torsdag så har han ikke lyst til det. Han er meget mere den "spontane" type hvis jeg kan sige det sådan inden for det her.

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Drop at lave kødretter hver dag. Kød er skide dyrt, der kan man spare gode penge. 

Ellers lyder dine spareråd gode. Madplaner er altid en god ting, så lader man også være med at lave impulskøb.  

Hmm...det bliver svært da min kæreste elsker kød

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Kakao skriver:

Jeg synes helt klart at du skal bruge din mands dankort noget oftere - Hvorfor er du ikke stolt af det? Du køber jo stort set ikke noget til dig selv, men derimod når i mangler noget til jeres fælles hjem og datter..

Han siger jo også selv, at han synes du skal bruge det.. Han er sikkert glad for at bidrage til forsørgelsen af sin familie, og vil med glæde give lidt ekstra når nu det er ham der tjener de fleste penge

Kan godt se at det lyder mærkeligt at jeg ikke er stolt over at bruge hans dankort men jeg føler bare at jeg misbruger hans penge. Ved godt det lyder helt hen i hegnet når han nu også selv har tilbudt at jeg bare bruger det.

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Gem alle dine bonner og sæt dig ned med en overstregningstusch og streg alt det ud, som du har købt, som reelt ikke var nødvendigt! Så får du et rigtig godt overblik over, hvad du køber og hvad du skal skære ned på

Køb stort ind af kød, når det er på tilbud og frys det ned! Gem resterne og frys dem ned, og lav buffet af resterne en gang imellem...

Hvis du laver gryderet, noget af hakkekød og lignende så spæd op med masser af grøntsager.

Lad være med at handle flere gange om ugen.

Handler faktisk hver evig eneste dag. Netop fordi vi ikke laver madplan og handler stort ind en gang om ugen.

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Og lav en madkonto, hvor l hver især sætter et beløb ind på og har et dankort til! Du skal da ikke sørge for at handle alt til husholdningen... Eller misforstår jeg den måde l handler på?

Den har jeg også luftet for manden men den vil han heller ikke gå med til. Synes det kunne være så fint hvis vi hver især sætter penge ind på en konto som jeg så kan handle fra. Så ved vi hvor mange penge vi må bruge på mad hver måned. Han kan ikke se det meget anderledes end den måde vi allerede gør det på med tavlen som vi har.
Jeg har ikke noget imod at handle ind

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Lilje82 skriver:

Jeg kan kun anbefale at lave madplan og så brug fornuften og lad være med at købe til din datter, hvis ikke du har pengene til det. 

Ja, men det er nemmere sagt end gjort Men ja...jeg ved det jo godt...det er bare så svært...

Anmeld

21. marts 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Jeg har snakket med manden om dette men han kan ikke se nogen ide i det så den er desværre ikke aktuel Vildt nok at I kan leve for kun 2000 kr om måneden!! Bare det var os!!

Vi lavede ofte mad så vi havde til to dage af gangen. I dag gør vi det ikke mere da vi har fået barn. Men vi har haft det oppe og vende igen da vi bruger alt for mange penge. Dobbelt så meget på mad. Så vi indføre Mad plan igen.

må jeg spørge hvorfor han ikke ser nogen ide i det?

Anmeld

21. marts 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Den har jeg også luftet for manden men den vil han heller ikke gå med til. Synes det kunne være så fint hvis vi hver især sætter penge ind på en konto som jeg så kan handle fra. Så ved vi hvor mange penge vi må bruge på mad hver måned. Han kan ikke se det meget anderledes end den måde vi allerede gør det på med tavlen som vi har.
Jeg har ikke noget imod at handle ind

Det er da noget pjat! Ja undskyld mig! Jeg kan godt se, at han synes han har overblik, men det er jo altid dig der betaler, så jeg kan da godt forstå, at det er en god løsning for ham...

Han er da nødt til at hjælpe lidt til, for at få det til at fungere, når du ikke synes det gør det nu!

Hvis han ikke vil være med til madplan, fair nok, det er vi heller ikke gode til, men så må han til gengæld gå på kompromis med en madkonto!

Alternativt så må du jo oprette en konto, hæve x antal kr. på hans dankort og sætte ind på kontoen, altså han skal selvfølgelig vide du gør det, men hvis det er fordi han synes det er bøvlet, så var det da en løsning!

Det burde jo være et samarbejde om at få tingene til at fungere!

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Mor12 skriver:

Vi lavede ofte mad så vi havde til to dage af gangen. I dag gør vi det ikke mere da vi har fået barn. Men vi har haft det oppe og vende igen da vi bruger alt for mange penge. Dobbelt så meget på mad. Så vi indføre Mad plan igen.

må jeg spørge hvorfor han ikke ser nogen ide i det?

Han har det med at hvis vi f.eks. siger at vi skal have kylling en lørdag så er det ikke sikkert at han har lyst til at spise kylling den dag. Han er mere spontan med mad hvis man kan sige det på den måde. Vi finde ud af hver dag hvad vi skal spise om aftenen. Og så er det at jeg skal ud og handle hver dag. Og så kan han heller ikke se at man kan spare nogen penge ved at lave madplan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.