Kom med jeres bedste sparetips.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.734 visninger
59 svar
21 synes godt om
21. marts 2013

Anonym trådstarter

Efter alt er betalt husleje, bil osv. så har jeg kun lidt over 4000 kr. om måneden at leve for. Og jeg kan lige så godt være ærlig. Jeg kan ikke overholde det beløb så jeg går altid i minus hver måned
Jeg tænker KONSTANT på vores økonomi og jeg bliver bare så ked af det hver gang. Min kæreste tjener godt da han arbejder om natten så han kan ikke se problemet.
Det er mig der handler ind og så har vi en tavle hvor jeg skriver på hvad halvdelen af det jeg har handlet for står på den som han så skal betale til. Han overfører så nogle penge til mig hver måned så det beløb går ned. Han har også sagt at jeg bare kan bruge hans kort en gang imellem hvilket jeg også gør men det er ikke noget jeg er stolt over så undgår det helst.
Jeg køber aldrig tøj eller sko til mig selv. Jeg køber kun til vores datter og jeg an simpelthen ikke lade være med at forkæle hende med nyt legetøj. Tit har de meget godt legetøj i Netto så det ryger med ned i vognen. Jeg synes ikke at hun skal mangle noget.
Men her er nogenlunde min plan:

-Bage boller/rundstykker, franskbrød og rugbrød selv.
-Hvis der er noget på tilbud som vi bruger køber jeg stort ind af det.
-Køber brugt tøj til vores datter. Ellers bliver det fra HM.
-Hander på DBA. hvis vi mangler noget til f.eks. hjemmet.

-Prøver så vidt som muligt at handle kun for 500 kr. hver uge.
-Bruger cyklen så meget som muligt istedet for bilen. (for at spare på benzin)

Er min plan realistisk og hvad har I ellers af spareråd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Efter alt er betalt husleje, bil osv. så har jeg kun lidt over 4000 kr. om måneden at leve for. Og jeg kan lige så godt være ærlig. Jeg kan ikke overholde det beløb så jeg går altid i minus hver måned
Jeg tænker KONSTANT på vores økonomi og jeg bliver bare så ked af det hver gang. Min kæreste tjener godt da han arbejder om natten så han kan ikke se problemet.
Det er mig der handler ind og så har vi en tavle hvor jeg skriver på hvad halvdelen af det jeg har handlet for står på den som han så skal betale til. Han overfører så nogle penge til mig hver måned så det beløb går ned. Han har også sagt at jeg bare kan bruge hans kort en gang imellem hvilket jeg også gør men det er ikke noget jeg er stolt over så undgår det helst.
Jeg køber aldrig tøj eller sko til mig selv. Jeg køber kun til vores datter og jeg an simpelthen ikke lade være med at forkæle hende med nyt legetøj. Tit har de meget godt legetøj i Netto så det ryger med ned i vognen. Jeg synes ikke at hun skal mangle noget.

Madplan. Evt læg en restedag ind hvor i får rugbrød og rester. Måske også en suppe dag..

Anmeld

21. marts 2013

Fuglemor

Lav Mad plan og handl en gang om ugen. Det gjorde vi og vi kunne leve for 2000 kr om måneden to mand

Anmeld

21. marts 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Jeg ville klart undgå at handle for mange gange om ugen, når du har et problem med impulsshoppe legetøj til din datter

Som de andre siger så lav madplan! Køb ind når tingene er på tilbud og frys ned. Skær ned på kød og suppler med flere grøntsager istedet. Det bliver ik meget billigere at bage selv fremfor at købe stort ind på tilbud og fryse ned

Når du laver mad så planlæg evt. at i får rester dagen efter.. Laver du kødsauce kan i få pasta den ene dag og lasagne den anden osv osv. Køb en hel kylling og brug kødet 2 dage, f.eks. bryst den ene og kylling i karry/wok/tarteletter den anden, og kogevandet til suppe.. Så er der pludselig mad til mange dage

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Madplan. Evt læg en restedag ind hvor i får rugbrød og rester. Måske også en suppe dag..

Den med madplan har jeg luftet for manden men han kan ikke se nogen ide i det så den er skippet

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Mor12 skriver:

Lav Mad plan og handl en gang om ugen. Det gjorde vi og vi kunne leve for 2000 kr om måneden to mand

Jeg har snakket med manden om dette men han kan ikke se nogen ide i det så den er desværre ikke aktuel Vildt nok at I kan leve for kun 2000 kr om måneden!! Bare det var os!!

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Jeg ville klart undgå at handle for mange gange om ugen, når du har et problem med impulsshoppe legetøj til din datter

Som de andre siger så lav madplan! Køb ind når tingene er på tilbud og frys ned. Skær ned på kød og suppler med flere grøntsager istedet. Det bliver ik meget billigere at bage selv fremfor at købe stort ind på tilbud og fryse ned

Når du laver mad så planlæg evt. at i får rester dagen efter.. Laver du kødsauce kan i få pasta den ene dag og lasagne den anden osv osv. Køb en hel kylling og brug kødet 2 dage, f.eks. bryst den ene og kylling i karry/wok/tarteletter den anden, og kogevandet til suppe.. Så er der pludselig mad til mange dage

Vi laver tit stor portion af det vi får til aftensmad så det er tit vi har rester til dagen efter

Anmeld

21. marts 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Den med madplan har jeg luftet for manden men han kan ikke se nogen ide i det så den er skippet

Han er da mærkelig.. m så ved jeg ikke lige.. Men prøv at hold øje med tilbudsaviser, køb ind i store mængder, og så frys ned.. Vi lavede hjemmelavet suppe og tarteletter og frøs det meste ned i mindre potioner og vi havde til meget aftensmad.. Måske er det en ide?

Anmeld

21. marts 2013

A.n.onym.

Det kan godt være at jeg lyder streng - men hvorfor vil din mand ikke have at i laver madplan, når det nu fylder så meget i dit hoved? Ellers må han jo få nogle pebge af dig, og så selv handle - for at aflaste dig lidt. Det andet virker lidt usolidarisk efter min mening

Anmeld

21. marts 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Vi laver tit stor portion af det vi får til aftensmad så det er tit vi har rester til dagen efter

Det duer jo selvfølgelig kun hvis man reelt bruger mindre råvarer end hvis man bare laver en dobbelt portion

Forstår simpelthen ik din mand ik vil prøve madplan.. Hvad er hans begrundelser når det alligevel er dig der handler?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.