Kom med jeres bedste sparetips.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Efter alt er betalt husleje, bil osv. så har jeg kun lidt over 4000 kr. om måneden at leve for. Og jeg kan lige så godt være ærlig. Jeg kan ikke overholde det beløb så jeg går altid i minus hver måned
Jeg tænker KONSTANT på vores økonomi og jeg bliver bare så ked af det hver gang. Min kæreste tjener godt da han arbejder om natten så han kan ikke se problemet.
Det er mig der handler ind og så har vi en tavle hvor jeg skriver på hvad halvdelen af det jeg har handlet for står på den som han så skal betale til. Han overfører så nogle penge til mig hver måned så det beløb går ned. Han har også sagt at jeg bare kan bruge hans kort en gang imellem hvilket jeg også gør men det er ikke noget jeg er stolt over så undgår det helst.
Jeg køber aldrig tøj eller sko til mig selv. Jeg køber kun til vores datter og jeg an simpelthen ikke lade være med at forkæle hende med nyt legetøj. Tit har de meget godt legetøj i Netto så det ryger med ned i vognen. Jeg synes ikke at hun skal mangle noget.
Men her er nogenlunde min plan:

-Bage boller/rundstykker, franskbrød og rugbrød selv.
-Hvis der er noget på tilbud som vi bruger køber jeg stort ind af det.
-Køber brugt tøj til vores datter. Ellers bliver det fra HM.
-Hander på DBA. hvis vi mangler noget til f.eks. hjemmet.

-Prøver så vidt som muligt at handle kun for 500 kr. hver uge.
-Bruger cyklen så meget som muligt istedet for bilen. (for at spare på benzin)

Er min plan realistisk og hvad har I ellers af spareråd??

Åhh ja .. Kender det alt for godt !!

I starten af hver mdr. handler vi ind , den ene gang STORT !

I den her mdr. var vi i bilka og jeg kom af med 1900 kr. Der er så mad til en hel mdr.. Køb alt mulig ind i ved i får spist , og så frys det ..

Og husk alt kolonial også .. Det kan holde sig rigtig længe ..

Og den indkøbsliste skal være præcis , eller mere end hvad i spiser .. For hvis i får købt for lidt af noget , skal i liiiige ned og handle det ind , og ja , hvad sker der så ..

Pøj pøj med det .. Vi kæmper herhjemme for at huske at skrive alt på listen ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

morethanperfect

Hov . Og husk og lav store portioner af det meste .. Så kan i endten spise det dagen efter , eller fryse det ned ..

Anmeld

21. marts 2013

Isabella_mor

Drop at lave kødretter hver dag. Kød er skide dyrt, der kan man spare gode penge. 

Ellers lyder dine spareråd gode. Madplaner er altid en god ting, så lader man også være med at lave impulskøb.  

Anmeld

21. marts 2013

Kakao

Anonym skriver:

Efter alt er betalt husleje, bil osv. så har jeg kun lidt over 4000 kr. om måneden at leve for. Og jeg kan lige så godt være ærlig. Jeg kan ikke overholde det beløb så jeg går altid i minus hver måned
Jeg tænker KONSTANT på vores økonomi og jeg bliver bare så ked af det hver gang. Min kæreste tjener godt da han arbejder om natten så han kan ikke se problemet.
Det er mig der handler ind og så har vi en tavle hvor jeg skriver på hvad halvdelen af det jeg har handlet for står på den som han så skal betale til. Han overfører så nogle penge til mig hver måned så det beløb går ned. Han har også sagt at jeg bare kan bruge hans kort en gang imellem hvilket jeg også gør men det er ikke noget jeg er stolt over så undgår det helst.
Jeg køber aldrig tøj eller sko til mig selv. Jeg køber kun til vores datter og jeg an simpelthen ikke lade være med at forkæle hende med nyt legetøj. Tit har de meget godt legetøj i Netto så det ryger med ned i vognen. Jeg synes ikke at hun skal mangle noget.
Men her er nogenlunde min plan:

-Bage boller/rundstykker, franskbrød og rugbrød selv.
-Hvis der er noget på tilbud som vi bruger køber jeg stort ind af det.
-Køber brugt tøj til vores datter. Ellers bliver det fra HM.
-Hander på DBA. hvis vi mangler noget til f.eks. hjemmet.

-Prøver så vidt som muligt at handle kun for 500 kr. hver uge.
-Bruger cyklen så meget som muligt istedet for bilen. (for at spare på benzin)

Er min plan realistisk og hvad har I ellers af spareråd??

Jeg synes helt klart at du skal bruge din mands dankort noget oftere - Hvorfor er du ikke stolt af det? Du køber jo stort set ikke noget til dig selv, men derimod når i mangler noget til jeres fælles hjem og datter..

Han siger jo også selv, at han synes du skal bruge det.. Han er sikkert glad for at bidrage til forsørgelsen af sin familie, og vil med glæde give lidt ekstra når nu det er ham der tjener de fleste penge

Anmeld

21. marts 2013

tarkoflen

Gem alle dine bonner og sæt dig ned med en overstregningstusch og streg alt det ud, som du har købt, som reelt ikke var nødvendigt! Så får du et rigtig godt overblik over, hvad du køber og hvad du skal skære ned på

Køb stort ind af kød, når det er på tilbud og frys det ned! Gem resterne og frys dem ned, og lav buffet af resterne en gang imellem...

Hvis du laver gryderet, noget af hakkekød og lignende så spæd op med masser af grøntsager.

Lad være med at handle flere gange om ugen.

Anmeld

21. marts 2013

tarkoflen

Og lav en madkonto, hvor l hver især sætter et beløb ind på og har et dankort til! Du skal da ikke sørge for at handle alt til husholdningen... Eller misforstår jeg den måde l handler på?

Anmeld

21. marts 2013

Lilje82

Jeg kan kun anbefale at lave madplan og så brug fornuften og lad være med at købe til din datter, hvis ikke du har pengene til det. 

Anmeld

21. marts 2013

VIPpigen

Køb madvarer/kød som er ved sidste holdbarhedsdato, det er ofte sat ned til halv pris. De har det ofte i netto, og der kan spares rigtig mange penge. Jeg købte i starten af marts tror 12-13 kg kød alt muligt slags, og jeg betalte 600 kr... Ingen gang... Jeg handler gerne om formiddagen, men går også hjemme, og så pakker jeg det om når jeg kommer hjem, og smider det i fryseren. I går købte jeg 3 kg oksekød til 110 kr, med en fedtprocent på 3-7%

og som de andre siger, så er en madplan en god ide.

Anmeld

21. marts 2013

esioul

VIPpigen skriver:

Køb madvarer/kød som er ved sidste holdbarhedsdato, det er ofte sat ned til halv pris. De har det ofte i netto, og der kan spares rigtig mange penge. Jeg købte i starten af marts tror 12-13 kg kød alt muligt slags, og jeg betalte 600 kr... Ingen gang... Jeg handler gerne om formiddagen, men går også hjemme, og så pakker jeg det om når jeg kommer hjem, og smider det i fryseren. I går købte jeg 3 kg oksekød til 110 kr, med en fedtprocent på 3-7%

og som de andre siger, så er en madplan en god ide.

jeg køber også kun kød der er sat ned. Man kan nemlig spare mange penge

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Han er da mærkelig.. m så ved jeg ikke lige.. Men prøv at hold øje med tilbudsaviser, køb ind i store mængder, og så frys ned.. Vi lavede hjemmelavet suppe og tarteletter og frøs det meste ned i mindre potioner og vi havde til meget aftensmad.. Måske er det en ide?

Jeg forstår ham heller ikke. Han kan ikke se pointen i det og det er svært at trænge igennem til ham da han er den type der mener at han ved bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.