Lockout?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2013

Sara.

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Victoriasmor88

Lullaby skriver:

De må da have et skema?

Det er langt fra alle pædagoger.. Min mand kalder jo ikke de pædagoger ind der arbejder i SFO morgen og eftermiddag til også at arbejde fra 8 til 12. Det må han ikke... Men han har mange specialpædagoger og alm pædagoger på skolen der har 37 timer om ugen, de står i forvejen til rådighed og må derfor gerne holde opsyn med elever. De har ikke skema..

Anmeld

20. marts 2013

henh01

Jeg har ikke læst alle indlæggene, men ville blt fortælle at der skal være møde her på fredag - i så fald der ikke opnåes enighed vil lockouten i første omgang udskyde i 14 dage - hvis der stadig ikke er enighed indenfor de første 14 dage vil den blive udskudt i endnu 14 dage og først d 3. maj vil der være direkte lock out.

Skolerne må IKKE tilbyde nogen former for pasning i skoletiden, medmindre der er timer på skemaet der ikke styres af de lærere der er medlemme af denne overenskomst og dermed ikke er omfattet af strejken. Børnene vil derfor opleve hullede skemaer og pasning i SFO'en når denne åbner som vanligt.

Anmeld

20. marts 2013

wamse

Har ikke læst alle indlæg, men da jeg er på selvstudie, så har jeg mulighed for at have min datter hjemme

Jeg har egentligt planlagt at tilbyde at kunne tage 3-4 andre børn fra hendes klasse at de kan komme her, så det kan hjælpe de forældre

Anmeld

20. marts 2013

Lullaby

Prinsesse2ben skriver:

Det er langt fra alle pædagoger.. Min mand kalder jo ikke de pædagoger ind der arbejder i SFO morgen og eftermiddag til også at arbejde fra 8 til 12. Det må han ikke... Men han har mange specialpædagoger og alm pædagoger på skolen der har 37 timer om ugen, de står i forvejen til rådighed og må derfor gerne holde opsyn med elever. De har ikke skema..

Hos os har specialpædagoger en elev de følger. Hvis den elev ikke er der må de ikke føre tilsyn med andre. De er ansat på cprnr. Så forstår ikke hvordan han kan have råd til at have nogle til at rende rundt uden at lave noget..

Anmeld

20. marts 2013

piadas

Prinsesse2ben skriver:

Altså min mand er skoleinspektør og siger noget andet.. De overtager jo ikke lærernes undervisning, de underviser jo ikke børnene i SFO

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så jeg ved ikke, om andre allerede har spurgt, men det kræver vel, at pædagogerne er villige til at påtage sig nogle ekstra timer, for så får de jo pludselig alle børnene i de timer, de ellers er i skole?

Anmeld

20. marts 2013

henh01

piadas skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så jeg ved ikke, om andre allerede har spurgt, men det kræver vel, at pædagogerne er villige til at påtage sig nogle ekstra timer, for så får de jo pludselig alle børnene i de timer, de ellers er i skole?

pædagogerne er kun på arbejde i deres vante skema.

Leder, inspektører osv har andre regler og det samme har lærere der ikke med medlem af KL eller uddannelsesforbundet - de må/skal alle være på arbejde dog må de ikke påtage sig timer andet end deres vante skema, dette betyder at børnene vil have hullede skemaer og at man SELV skal udfylde pasningen i hullerne - samtidig må pasningen af egne børn ikke ske på skolens område.

Anmeld

20. marts 2013

piadas

henh01 skriver:

pædagogerne er kun på arbejde i deres vante skema.

Leder, inspektører osv har andre regler og det samme har lærere der ikke med medlem af KL eller uddannelsesforbundet - de må/skal alle være på arbejde dog må de ikke påtage sig timer andet end deres vante skema, dette betyder at børnene vil have hullede skemaer og at man SELV skal udfylde pasningen i hullerne - samtidig må pasningen af egne børn ikke ske på skolens område.

Godt jeg er på barsel så, så vi ikke får problemer på det område! Vi har nemlig ikke familie i nærheden...

Anmeld

20. marts 2013

henh01

piadas skriver:

Godt jeg er på barsel så, så vi ikke får problemer på det område! Vi har nemlig ikke familie i nærheden...

Jeg har svært ved at tro at denne lockout bliver til noget. Som jeg skriver længere oppe vil den tidligst træde i kraft d 3 maj da den kan blive udskudt 2*14 dage i så fald der ingen enighed opnåes.

Anmeld

20. marts 2013

Stumpen

Hverken forældre eller andet personale på skolen må bruges til at føre tilsyn med eleverne i den normale skoletid – dette vil blive betragtet som indblanding i en lovlig varslet arbejdskonflikt. Skolefritidsordningen er derfor  kun åbent på de tidspunkter, hvor den under normale omstændigheder har åbent og det betyder, at børnene først kan komme til SFO´en efter de normale timer også hvis de som konsekvens af konflikten skulle have undervisningsfri tidligere.

Dette -og meget andet- står på vores intranet... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.